Thursday, March 24, 2011

Yey Dah Gaji...Jom Makan Nasi Ngan Sambal Bilis


yey, dah gaji...yeyeye..so pepagi bayar utang piutangn kekal ngan m2u...dan semenya dah setel...senang citer....ari ni walaupun dah gaji...tetiba aku jadi rajin nak wat sambal bilis...ni seme gara² terkenan kat sambal bilis opismate aku semalam...terus teringat² dan sudahnya pagi ni gagah gak bangun wat sendiri...awal giler aku bangun...lebih kurang jam 5...huhuhu...tapi bukan masak nasi lemak tau...takde santan pepagi nak cekau tuk wat nasi lemak...sudahnya aku masak nasi putih jek...

nasi putih, telur goreng dan sambal telur penuh kasih sayang cinta buat si suami...cehh jiwang lak nama masakan...ekekeke...semalam hubby lupa wat balik mangkuk tingkat...so kena guna tupperware lain la...
dan yang kat bawah tu aku yang punya...

alhamdulillah kenyang sudah...

notadijariku: rehat kang nak makan pe plak ek...hurmm....eh ada jualan kan...

17 comments

Thursday, March 24, 2011 9:00:00 AM

makan sambal ikan bilis ngn nasi putih pun dah cukup sedap..beshnya nak gaji awal.

Thursday, March 24, 2011 9:02:00 AM

sedapnye...

Thursday, March 24, 2011 9:06:00 AM

tengahari ni makan lagi besar la... dah gaji... ;p

Thursday, March 24, 2011 9:16:00 AM

huwaaaaaaa..jeles org tu dah bergaji..saya gaji BLN 2 pun tak dpt2 lagi..rasa nak nangis air mata darah dah ni..semua kena CUT!!

Thursday, March 24, 2011 9:20:00 AM

Rajinnya memasak pagi2.. kita yg dah beranak pinak ni pun malas nak bangun awal2 masak.. walaupun tido awal.. :P

Thursday, March 24, 2011 9:34:00 AM

mak oiiii! kelihatan sodap sambal tu! nyum! nyum! nie yg tibe2 nak terkenan gak nie....

ape? dah gaji? alhamdulillah....saya nie bilelah lagi nak gaji eh? menghitung hari....

Thursday, March 24, 2011 9:36:00 AM

aku suka mkn sambal ikan bilis ngan nasi putih pastu letak kicap manis ckit ...

ikan bilis tu aku tak masak lama dlm sambal sbb nk kekal rangup2 die tuh ...heeeeeee sedap la kak

Thursday, March 24, 2011 9:45:00 AM

wah sodap2.....lauk kering2 camni mmg syok kak sekali sekale mkn kan...lieya pun kalo ade nasi lebih mlm tu rajin gak bawak bekal....lagi senang.....tak yah pi kantin...kdg2 bosan nakmkn ape kat kantin tuh

Thursday, March 24, 2011 10:08:00 AM

p jualan mna hri ni?sebelah kt perbadanan?

Thursday, March 24, 2011 10:16:00 AM

@atty's
gaji orang keje gomen kak...gaji cam biasa jek...

@mizzkechique
jemput makan...hehehe

@ejaMaria
hurmm...kalu akak belanja lagi sedap tu...hahaha...

@eLYies
hurmm...naper lak gaji bulan 2 tak pat lagi ni...anehhh....

@mel
huhuhu, bila rajin datang...kalu malas???hahaha...tak pat nak nolong...

@Mommy Fara
huhuhu, sedap sebab syok sendiri...hahaha

@eima
tak rangup pun sebab aku tak goreng pun ikan bilis tu...malas ar pepagi weii...

@lieya latif
tul tu, kadang2 mang cam tak tau nak makan pe kat cafe tu...asyiklah menu yang sama jek kan...huwaa...

@MrS. F!zA
dok ahu la...tu pun kalu rajin...takde menda yang nak dibeli...kena berjimat ni..hehehe

Thursday, March 24, 2011 10:25:00 AM

sedap! aku pun rase nak buat hr sabtu nih..:P

Thursday, March 24, 2011 10:27:00 AM

mmg gigih ye cikmot, seawal kol 5 dah bangun..sambal ikan bils tu mmg terbaik punye..

Thursday, March 24, 2011 10:36:00 AM

aku pn ttibe semangat nk bwk bekal
tp next week la
ko bwk bekal tau..kasi aku semangat sket folow ko
hehee

Thursday, March 24, 2011 11:36:00 AM

rajin sanggup bangun awal memasak semata nak makan sambal ikan bilis...tp sambal buat seniri lg puas kan..ikut selera seniri..pedas manis masaam..hehe

Thursday, March 24, 2011 11:57:00 AM

Mentang² dah gaji...mkn beso yer ^_^. Aku nyer gaji esok baru masuk. End month ni plak dpt bonus..yeehaaaaa...

Thursday, March 24, 2011 12:03:00 PM

wah2 sakan yer cik mot... heheheh komain suka cik mot ngan sambal bilis ye.. terliur angah bak mai hantar semangkuk kat angah

Thursday, March 24, 2011 12:19:00 PM

sedapnye..terliur...nanti nak buatlah..hehe

Post a Comment