Wednesday, April 6, 2011

Dah Agak Dah...Mesti Tersalah Bacaan Punya


kalu korang ada baca kat entry aku sebelum ni...aler citer pasal hati aku dirobek sebab bil syabas yang terlalu tinggi...tak tidur malam mak dok mikir tau...yelah saper tak gusar bila nengok bil air sebanyak RM89.00...seperti yang aku ceritakan di entry INI...dek kerana rasa kepelikan yang amat sangat...mak terus wat repot...dan sehari selepas repot mak diterima...mak ada terima satu surat bertulis dari pihak SYABAS mengatakan yang bacaan telah tersilap dan bil baru akan dihantar pada bulan berikut...mak pun perasan, memang terangan bacaan meter kat bil yang tinggi itu salah dari bacaan yang tertera pada meter paip air umah mak tu tau...huhuhu...

dan semalam mak terima bil baru...syukur, ternyata benar apa yang mak rasa...memang benar salah bacaan...
dan bil terbaru hanya RM 17.30..ni baru betul...bil air mak tak pernah cecah lebih RM20 sebulan tau...mana taknya hari bekerja mak mandi hanya 2 kali sehari...hari cuti sekali sehari...hahaha...jimat kan kan...

buat syabas, mak harap jangan permainkan perasaan mak lagi...riso mak tau...huhuhu...

notadijariku: alhamdulillah...hatiku berbunga riang...abang, ahad ni jom beli cat ek...

11 comments

Wednesday, April 06, 2011 12:02:00 PM

tp kan byk jgk tu bil airnya kan..sbb ramai kot..kami punya bil tk pnh cecah rm10..hihi ke kami lg malas mandi..tp kdg tu ari keja pon mndi 3x..pg mgrib mlm..skrg kn musim panas..hahaha

Wednesday, April 06, 2011 12:13:00 PM

klu dok selangor tak yah byr bill la ek ...
pesal umah aku mahai sgt ek .. dekat 40 hengget ...

Wednesday, April 06, 2011 12:21:00 PM

wei, umah aku pun macam pelik bil api pulak..bulan lepas, aku punya bil 0.00..so tak bayar la..tetiba bulan ni bil letrik aku rm50++..gile ape? ekon tak on pun, pastu, barang letrik kurang pakai..

ni kira salah baca meter ke camne ni

Wednesday, April 06, 2011 12:33:00 PM

banyak jugak bil akak ek..alhamdulillah, setakat ni bil sumer bawah RM10.. baru bayar 5 aribulan ari tu Rm9.70..

Wednesday, April 06, 2011 12:36:00 PM

syabas!!
aku pny bil air xsmp 10hengget
:p

Wednesday, April 06, 2011 12:40:00 PM

mak ai byk nye bil air,suke main air ek..ekekeke..umah saya paling mahal pun RM7 lbh..selalu RM6 lbh je..

Wednesday, April 06, 2011 12:43:00 PM

aku lak tersalah baca bill astro..aku ingat dah bayo last month..rupanye last month tu aku tlg byrkan tuk bos di m2u...sekali bil astro baru sampai...bulan lepas dok bayo lagi...cis...

Wednesday, April 06, 2011 12:49:00 PM

gulpppssss....ALAMAKKKKK!!!

Wednesday, April 06, 2011 1:56:00 PM

bil air rumah munna pun pernah jadi macam ni... lepas JBA tukar kepala meter yg baru... bila complaint barulah diaorg betulkan semula...ada juga 2-3 bulan bil air tinggi

Wednesday, April 06, 2011 3:20:00 PM

hehehe... syabas !!!

Wednesday, April 06, 2011 3:39:00 PM

Ha...kan dah ckp, mesti salah baca nyer. Nasib salah baca puluh² jer. Laki aku citer ada yg salah baca sampai riban².

Post a Comment