Thursday, April 28, 2011

Katanya Esok Ramai Yang Mau Half Day...Aku...Keje Full Day Jelah...Hubby Kena Keje Sabtu Dan Ahad...Sob Sob


hurmm...sok dah jumaat...bagi yang amik cuti sok syok ar dapat cuti lama...tapi ada gak yang dengar citer nak half day sok...hehehe...best tul ek dapat bercuti...aku???keje full day sudah...nak half day p mana kan...terang² hubby dah bitau dari minggu lepas lagi yang sabtu ahad ni dia kene keja dari pagi sampai ke malam...wahhh...nampaknya dok berkampung di rumah la aku dua hari tu...sob sob...kalu berkampung dirumah maknanya dua hari gak la tak jejak tanah...hahaha...tapi takpe, isnin baru p meronggeng...sib baik la kan isnin tu cuti...kalu idak mang tak bermakna la cuti sabtu ahad aku tu...kalu hubby takde tak kuasalah aku nak bawa MEREKA berdua tu kuar jejalan...kalu sorang mampu lagi kut nak kontrol...kalu berdua ni, takut aku jadi GODZILLA jek...hahaha...

tapi kan, ekseli aku ada ar plan sendiri, ingat ada cuti panjang sikit nak ajak hubby balik kampung kat KELATE sana...dah lama tak balik kelate, terengganu...rindu sama nenek dan datuk...lama dah tak jumpa derang tau...sesekali balik tu, nak ar ajak hubby jejalan ke kota bharu...amik angin pantai katanya...hahaha...tapi seme tu masih lam perancangan...maybe raya ni kut kalu jadi ikut perancangan memang nak balik kelate...nak bawa mak sekali...tapi kena nengok bajet dulu la kan...

tapi sebenarnya kan...wah banyak tul tapi kan aku ni...aku rindu kat nasi berlauk orang sana...arghh rindu la...rindu segala pasal kelantan...kalu dulu kecik² selalu gak la balik sana..ate tu kampung mak ngan ayah kan...tapi dah beso ni, jengka tu lah kampung aku...dah aku idup merantau kan...hehehe...ingat dulu masa kecik² kat kampung masa arwah datuk sebelah arwah ayah masih ada, suka dok lepak kat umah dia..tiap pagi sure ada makan nasi berlauk...arghh, sangat heaven kan...yelah, kelate kan terkenal ngan pelbagai masakan yang enak²...sebab tu aku suka balik sana...

nasi berlauk...nyum nyum...

pastu kalu balik kelate, singgah pasar pasir puteh tu, sure beli kacang merah rebus digaul dengan kelapa...korang pernah makan tak???rasanya sedap bagi aku la...bagi korang tak tau la kan...

hurmm...so korang lak camner...apa plan cuti ni...ke ada yang jadi cam aku...dok umah jek jaga anak² sebab somi keje...huhuhu....

16 comments

Thursday, April 28, 2011 2:33:00 PM

behnya kan cuti pjg leh rehat lama sikit.. plan mau jln2 jauh sikit..huhu

Thursday, April 28, 2011 2:34:00 PM

ayung pun sama, x g mana pun kak..duk umah buat taik mata sajok..hehe:)

Thursday, April 28, 2011 2:34:00 PM

akak..jgn jeles yer.. esok smpi senin sy blik kampung... yeyeye

Thursday, April 28, 2011 2:55:00 PM

@MrS. F!zA
PLAN nak p jejauh kemana tu...nak itutttt...tunnggu cuti wesak la...amik cuti 16hb tu...hehehe...

Thursday, April 28, 2011 2:55:00 PM

@AYuNG
ishh, behnya dapat wat taik mata...nah amik anak2 akak ni tolong jaga...nak wat taik mata gak...hahaha

Thursday, April 28, 2011 2:56:00 PM

@mizzkechique
kampung kat mana tu...nak kirim nak kirim...yelah, dia sorang ada kampung...sob sob...hehehe

Thursday, April 28, 2011 3:12:00 PM

izan..hg sebut gi kelate ganu..tingin nak pi..tp tuh la joh sngt..
aku pun start esok hingga ahad(3 hari bercuti)...tatau la rasa cam nak pi penang..tgk la gi mana..pepun zan slmt bercuti yer.

Thursday, April 28, 2011 3:17:00 PM

kite balik kg..tp ari sabtu pg cos hubby ade game bowling jumaat malam..

Thursday, April 28, 2011 3:23:00 PM

meh la dtg rumah akak... akak pun tak gi memana... cuti kan... buat kerja kebun dgn anak-anak sekali bagi main tanah... klu farmville je takde hasil... ;p

Thursday, April 28, 2011 3:34:00 PM

balik kg nanti bgtau la. leh kuar blanja saya makan2 yer.hehe

Thursday, April 28, 2011 3:40:00 PM

balik umah mak ai je la.. umah mak ai kan jauh... hehehehe

Thursday, April 28, 2011 3:51:00 PM

xpenah plak sy mkn kacang merah gitu...biasa mkn dlm ABC je...uish dh sethn lebih x blk kelate...best jugak eh?

Thursday, April 28, 2011 4:17:00 PM

peh, half day? sgt best! nak blk kmpg gak! tganu!

Thursday, April 28, 2011 6:25:00 PM

kacang rebus gaul kelapa?? sedap ke rasa dia?

Thursday, April 28, 2011 9:16:00 PM

akak..kg kat batu pahat, johor.. mau kirim apa??

Thursday, April 28, 2011 9:53:00 PM

moh ke pd ;)

Post a Comment