Monday, April 25, 2011

Milo Dan Sardin


ari jumaat lepas aku ada terbaca satu artikel berkenaan dengan isu ni...kesahihannya Allahu Alam...aku pun tak tau sejauh mana kebenarannya...tapi sejak baca artikel tu tekak aku jadi melugai...sebabnya dah berapa banyak sardin yang aku telan...kalu korang perasan kan, sejak dua menjak ni aku selalu makan sardin kan...dan juga minum milo...dan ari yang sama gak, si hubby pun bercerita hal yang sama...malah dia pun jadi SEGAN nak bancuh milo seperti kebiasaannya...hurmm...apakah???

so kalu korang nak tau apa artikel yang telah aku baca tu...klik atau baca kat SINI...ATAU mungkin korang pun dah tau kan sal ni...hurmm..renung-renungkanlah...

18 comments

Monday, April 25, 2011 9:29:00 AM

Kembang tekak aku tgk milo ngan sardin tu, dah lah air milo tu my favourite...huhuhuhu...

Monday, April 25, 2011 9:35:00 AM

penah terbaca pasal nih, tapi...wallahualam...

selagi pihak yg bekenaan x bagi kata putus, ayung bancuh jerk...hehe:)

Monday, April 25, 2011 9:45:00 AM

aku dah baca link tu dan komen komennya sekali..

so bagi aku kalau rasa syubhah takyah la makan..

nasib baik aku bukan peminat sardin dan milo.hehee

Monday, April 25, 2011 9:45:00 AM

aku dah baca link tu dan komen komennya sekali..

so bagi aku kalau rasa syubhah takyah la makan..

nasib baik aku bukan peminat sardin dan milo.hehee

Monday, April 25, 2011 10:00:00 AM

weyyy..tang sardin tuh mmg kita kena avoid dari mkan..tgk ja la..chemical lam sardin..tulang ikan pun jadi reput...
tp bab milo..jgn ar..peberet aku tatkala ini..::)

Monday, April 25, 2011 10:00:00 AM

eeuuwwww geli tekak aku

Monday, April 25, 2011 10:26:00 AM

erk!!! dua2 pun suka.. sardin stok makanan bile stok bahan basah dah abes.. wajib ada dalam lemari.. miloo omg.. ibarat,tak leh idup tanpanye.. hihih

Monday, April 25, 2011 10:26:00 AM

jgn mudah terpedaya. semoga allah mengampuni mereka yg menganiaya kita.

Monday, April 25, 2011 10:58:00 AM

erkk....geli mak nok
tu br tgk gambo blom baca kesah lg
kejap nk g baca

Monday, April 25, 2011 11:05:00 AM

pernah baca psl ni... ikut la tepuk dada kan...
tp akak mmg tak gemarkan sardin... psl bhn kimia pengawet dia - sampai reput tulang sardin tu kan... tak mo la makan... so ok...
psl milo... emmm... suke milo dlm tin yg sejuk tu... hummm... camne ek klu tengah sedut2... tersedut cacing... ewww... jangan laaa...

Monday, April 25, 2011 11:11:00 AM

aiyarkkss...zan, gelinyer aku..aku kan jual karipap sardin..aku guna ayam brand...aiyooo...kesian lah kat customer2 tetap aku nih...aku tuko cap sardin ler lepas ni..uhukkss...aku ari2 minum milo..lepas ni kembali pada asal ler...minum air suam ajer..uhuksss..geli yakmat tekak aku nih..

Monday, April 25, 2011 11:23:00 AM

jauhi la kita dari termakan benda2 yg syubhah....uwaaaa..harap ada kebenaran terbukti kalo ia benar...kalo ia fitnah semoga menjadi iktibar buat kita semua...

tapi ada logik akal jugak ttg minyak tu...sbb milo dan lain2 tu kan mengandungi kandungan minyak dan lemak...ini kalo dari segi sains la...

tapi Allahualam...semoga la kita dijauhi dgn makanan2 yg syubhah...

Monday, April 25, 2011 11:51:00 AM

patut la, budak2 zaman skrg..ade yang degil, melawan ckap org tua, xdgr cakap..rupanye2 aku bagi diorg makan makanan yang syubhah..

Ya Allah, aku telah menjaga mkn minum ank2 ku, rupa2nya masih byk lagi makanan yg aku xtahu isi kandungan nye..

p/s : aku dah lame xbeli sardin n milo, tapi knp anakku, mu'az degil ckit..huhu..kenapa kenapa?

akan aku hebahkan.

Monday, April 25, 2011 1:46:00 PM

Assalam..
Dah lama sebenarnya cerita ttg benda ni semua..kalau tak silap dah 2 tahun lepas...
Selagi tak diharamkan, selagi tu kita mkn tp iza jarang minum minuman manis kecuali keluar mkn kat luar...

Monday, April 25, 2011 2:11:00 PM

bole percaya ke???sebab jiran saya kerja buat milo nestle

Monday, April 25, 2011 3:14:00 PM

allah..hrp2 x betuller

Monday, April 25, 2011 5:24:00 PM

btl ke nie...syiha stiap pg minum milo...
sardin pon rajin mask...hahah

Tuesday, April 26, 2011 10:08:00 AM

adoi.. baru pagi tadi aku bancur milo 3 in 1

Post a Comment