Tuesday, April 12, 2011

Patin RM13 Ribu Ringgit Malaysia Ok




pagi ni aku tergerak hati nak kongsi cerita pasal harga makanan yang mahal berikutan cerita muka depan kat utusan hari ni pasal sekumpulan orang dalam 50 orang gitu kena bayar lebih kurang RM13 Ribu Ringgit selepas makan ikan patin di sebuah restoran di Temerloh katanya...bila timbul cerita sal ni, teringat sal cerita aku awal bulan lepas...masa tu on da way nak pulang ke Putrajaya, so aku ajak hubby singgah makan patin sebab rasa teringin nak makan...tapi bukan ngidam tau...singgah makan kat restoran tepi jalan kat Temerloh tu...aler orang Temerloh sure tau kat mana kut...

so aku pun amik la SEKETUL ikan patin tu...hajatnya nak kongsi jek ngan hubby...tetiba dia pun amik lagi SEKETUL...ayaks...aku dah cuak dah...masa tu cash money ada baper jek...sebab lum p bank lagi...so aku suh makcik kedai tu kira sesiap...tertelan air liur aku tau...totally kami makan ritu RM36 Ringgit Malaysia...walhal aku cuma amik ikan patin semata jek...tu kira rege ngan air sekali la...adoi...salah aku gak la, sebelum amik ikan tu aku tak tanya baper rege seketul...patut aku tanya dulu sebagai langkah berhati²...

dan sebagai langkah berjaga² lepas ni aku akan ingat la...sebelum makan ikan patin terutamanya aku akan tanya dulu baper rege market seketul ikan patin tu...sebab aku tau rege sekilogram pun dah cecah ratusan ringgit bagi ikan patin muncung terutamanya...tah la aku tak paham pe bezanya, aku tau makan jek...yelah, temerloh kan terkenal ngan bandar ikan patin...tu gatal nak makan tu...hahaha...

beberapa hari lepas tu aku pun citer kat sorang teman tepi laut sana, dia pun kata memang rege patin tu cam gitu, yelah, dia kan anak jati temerloh...adoi la, naperlah sebelum aku makan tu aku tak tanya rege kat dia dulu kan...kalu dak takdelah melayang² berpuluh ringgit cam 5 orang makan...hahaha....tapi kes dalam akhbar ari ni lagi parah kan...50 orang makan dah cecah RM13 Ribu Ringgit...kalu aku la berada dalam situasi tu, bukan takat tergamam weii...mau fengsan terus...huhuhu...

klah, aku nak p makan ni...lapo sangat ni...ni pun aku menaip dalam kegelapan...aneh la opis aku skang...gelap gelita...cam tak bayar bil letrik jek gamaknya...daaa...selamat bersarapan semua....

23 comments

Tuesday, April 12, 2011 8:16:00 AM

pehhh

boleh buat belanja kawen

Tuesday, April 12, 2011 8:33:00 AM

aku tau kedai mana ...
medan selera kat selekoh tu ke ??
mmg mahai ctu .. tak yah kate patin ...mkn lauk ayam pun dekat 5-6 ...gile..
kami mmg tak penah benti klu lalu ctu ...

lagi pun aku tak lalu ikan patin bagai nih ....

Tuesday, April 12, 2011 8:49:00 AM

mahalnyaaaaa izan...takkan semata 2 ketul ikan patin jejak rm36 harganya..aduh! telan ayaq liur ler camnie...

sepatutnya peniaga tu boleh di persalahkan apa...
dah ler tak letak tanda harga kat menu dia tu....

huissshhh...

Tuesday, April 12, 2011 9:06:00 AM

kalo akak le kena 13k, nak bayar ngan ape tu, jenoh keje kat kedai tu la jawabnya

Tuesday, April 12, 2011 9:16:00 AM

mak ai..KOJOL..mahai nak mampos..hish..moral of the story..takmo ambik ikan patin kat kedai..kalo nak beli mentah masak!!!

Tuesday, April 12, 2011 9:24:00 AM

kalau aku bkn pengsan, tp start kete terus lari. mane nak carik 13k. huhuh.

wei kalau nk mkn patin kt tloh mmg kena tnye dulu la. rasenye dah byk kali kes ni kan.

apetah yg mahal sgt. patin sungai org kate patah muncung tu kan. sedap sgt ke ni. aku nak benti keje la. nk tangkap patin

Tuesday, April 12, 2011 9:36:00 AM

semenjak minyak naik rege nie dikk bukan setakat ikan patin jer .. nasi kukus kat kolej akak punn dah naik dari rm 5 ke rm 5.50 huhuh

yerlah kan kalau difikirkan logik .. ikan patin tuu kena tangkap pakai bot ker ?? .. bot pakai minyak ron97 ker ?? huhuhu bukan pakai diesel .. bukan ikan patin di temerloh tuu bela apeee huhuh

Tuesday, April 12, 2011 9:37:00 AM

mcm harga Tak patut la jugak..eloklaa pantau2 dan standardkan harga jika menjaga reputasi negara,,,

Tenguk byak ikan patin kat pasar tani kuantan pada satu pagi minggu..
x sangka pulak mahe arganya..

Tuesday, April 12, 2011 9:51:00 AM

ye lah jan... mahal giler tuh... giler pon tak giler canggitu... penaya orang jerk..

Tuesday, April 12, 2011 9:59:00 AM

huhu..pasni beli ikan patin kt pasaraya msk sendiri...bezanya duk dlm sangkar ngan btl2 dari sungai ajer...kalu sy mmg xtau beza rasa dua2 tuh..main telan jer...

Tuesday, April 12, 2011 10:22:00 AM

tu ler, gemor sgt nak mkn kat luor...gini ler jadinye....

msk sendiri lagi sodap!

Tuesday, April 12, 2011 10:32:00 AM

patin sungai yg liar tu mmg mahal..eheheheh sekilo rm220....
tapi patin sangkar murah skit.....sekilo berapa je...

kalo mcm ko makan tu izan...aku rasa tuk part kepala je maybe rm18... atau RM16 la paling koman...tuk part kepala je...belum campo badan dan ekor....

tapi kalo aku pun dlm situasi RM13K...ehehehheehh aku tak tau nak buat apa dah...nak korek dlm bank pun tak cukup...ahahahahahahha kad kredit pun tak sampai limit tu....mmg aku jual kete dah kot...

Tuesday, April 12, 2011 10:37:00 AM

owh tambahan...baik aku beli sendiri dgn sepupu aku tokey ikan patin...dan masak sendiri..mak masak lagi sedap....

Tuesday, April 12, 2011 10:50:00 AM

mmg gile ni
belas2 ribu dia cas
dah mcm nk wat kenduri kawen

Tuesday, April 12, 2011 11:50:00 AM

boleh beli kancil 2nd hand

Tuesday, April 12, 2011 12:05:00 PM

sampai skrg tkleh nk makan ikan patin..hanyir n berbau wp dah masak..

Tuesday, April 12, 2011 12:09:00 PM

mmm... hubby akak suke singgah makan kat R&R temerloh klu gi kuantan - makan lauk patin la... kata dia sedap sangat... akak plak... tak leh masuk... selamat duit dierrr - makan sorang-sorang... ;p

Tuesday, April 12, 2011 12:15:00 PM

eeeeeeeeeeeee.. nsib baik una jenis xminat mkn ikan.. mkn mskn pnas lgi slmt..

Tuesday, April 12, 2011 2:22:00 PM

biar betul kenapa murah sangat sampai 13k kenapa tak 1 juta je..ish,,ish,,,

Tuesday, April 12, 2011 3:58:00 PM

Ada dgr hotfm pagi nih. Memang mahal giler harga ikan patin nih, especially yg patin muncung. Aku tak pernah lagi makan ikan patin ^_^

Tuesday, April 12, 2011 8:30:00 PM

pergh rm 13 000...pergi haji boleh..wat hantaran boleh....fuh makan je 13 000...tobat tk makanikan patin hehe..

Tuesday, April 12, 2011 10:42:00 PM

baru ku tahu ikan patin tu mahal ropanya.... selama ni tak tau pung sebab tak makan ikan tu, kita mkan ikan kembung jer...

Wednesday, April 13, 2011 11:07:00 AM

UTK 350 ORG SEBENAQNYA OK LA JATUH RM 38 LEBIH KURANG SORANG

Post a Comment