Monday, May 23, 2011

Al-Fatihah Buat Mereka Yang Terkorban...Moga Roh Mereka Dicucuri Rahmat Allah Hendaknya...


ari sabtu lepas, sedang kita dok bersenang lenang di rumah bersama anak dan suami...kita telah dikejutkan dengan satu berita yang menyayat hati berita pasal tanah runtuh yang menimpa rumah anak² yatim di Batu 14 Langat...ekseli ari ahad tu bajet nak bawa anak² p mandi kat langat...tapi terus kansel...tak jadi ar...nengok berita buat aku jadi sayu...anak² yatim yang tidak berdosa menjadi mangsa...tapi siapalah kita yang hendak melawan takdir Allah kan...

dan pagi ni hati aku rasa sayu dan hiba jugak...tak semena air mata ni gugur lagi...ishh, cengeng kan...nilah bila berPERASAAN...bila dengar radio hot fm bagi ni...topik pagi ni pasal kejadian tanah runtuh yang melibatkan anak² yatim ni...paling terkesan masa sorang budak yang bernama Awie kut pegang tangan adik dia tapi tak pat nak selamatkan adik dia...dan paling meruntum jiwa, dia sendiri  saksikan  kejadian adik dia dihempap batu² dan terus mengadap Illahi...ya Allah, sure budak tu trauma..tak kurang juga ada 2 orang budak terpaksa dipotong kakinya kerana dikhuatiri dijangkiti kuman...besar sungguh dugaan yang menimpa mereka semua...

pepun moga roh mereka semua dirahmati Allah...pengebumian 7 sekawan dalam satu liang tu telah mengumpulkan hampir 500 jemaah yang turut serta solat jenazah...alhamdulillah...moga dosa kalian diampuni Allah hendaknya...bila cerita pasal tanah runtuh ni, kalu aku jadi yusof haslam la kan, sure aku tido pun tak lena...yelah umah dia kan betul² di lereng bukit...pengerakan tanah dari dalam manalah kita tau kan...sedar tak sedar kejadian cam gini berlaku...teringat kes highlands tower tumbang dulu...hurmm....

gambar yang dirakam sebelum kejadiah tanah runtuh...
notadijariku: Allah LEBIH MENGETAHUI SEGALANYA...al-fatihah...

11 comments

Monday, May 23, 2011 8:15:00 AM

sedihhh.. smlm tnjuk si abg yg tk dpt selamatkan adik dia tu..kaki dia pon tersepit..tk dpt nk bygkanlah keadaan msa tu.

Monday, May 23, 2011 8:32:00 AM

sbb tu bila nak bina rumah atau bangunan kena buat Soil Investigation...bayar la sket... pastu harus submit permohonan mendirikan bangunan... buat lukisan arkitek, struktur dan jurutera... bukan nak lawan kuasa Tuhan... at least sebelum bina, kita dah buat kajian keselamatan pada tapak binaan bangunan... ORANG KITA SELALU AMBIL MUDAH TENTANG NI... ada duit main pacak je rumah dgn konsep 'duit aku - aku punya pasal la...'

bila dah jadi tragedi... semua hal di bongkar... bangunan takde CF la... bina tanpa permohonan la... mcm-mcm.... :(

Monday, May 23, 2011 8:34:00 AM

apa-apa hal Al-fatihah utk anak-anak itu...

Monday, May 23, 2011 8:35:00 AM

yup akak pun dok pkir gak sebelum ni, yusuf haslam mesti gerun ckit2.
memang sedih bila tgh anak2 tu dikebumikan dlm satu liang lahag, menitik airmata ni

Monday, May 23, 2011 8:49:00 AM

akak tgk buletin utama smlm pun nangis... pagi ni dok baca entry kengkawan pun mcm nk nangis tp kontrol sket sbb kat opis... huhuhu... mmg sedih..

Monday, May 23, 2011 9:00:00 AM

sedih sangat tgk berita ni..tapi tu semua ketentuan ilahi kan...semoga roh2 mereka dicucuri rahmat..amin!

Monday, May 23, 2011 9:17:00 AM

Aku pon nangis gak pagi tadi. Tersentuh ngan sorang pemanggil nih, yg citer pasal pokok tu, pastu kluar plak lagi Maher Zain...meleleh² air mata..huhuhu...

Al-Fatihah untuk mangsa² tanah runtuh.

Monday, May 23, 2011 9:36:00 AM

yg kene potong kaki tu rsnye bkn budak...2 org yg kene tu seme org dewasa....


al-fatihah utk semua jenazah....=(

Monday, May 23, 2011 10:09:00 AM

comey nye sikecik depan sekali tu....bagaimana la dia ye? selamat kah? semoga mereka menjadi ahli syurga...

Monday, May 23, 2011 10:37:00 AM

yg kena potong kaki tu, sorang dewasa, sorang kanak2.

rumah tu dah dibina sejak 15 tahun yg lalu. dulu rumah yang sama pernah kena musibah kebakaran. banyak dugaan mereka nie.

kalau tgk kat hulu langat nie, mmg kebanyakannya main terus dirikan rumah sebab tanah masing-masing. sadly, rumah kanak-kanak ni terlalu dekat dengan bukit.

kita tunggu hasil siasatan. kalau tak silap, ada kerja2 pembinaan rumah di kawasan bukit hingga menyebabkan air meresap ke bukit. wallahualam. tu pendapat penduduk di sana.

Monday, May 23, 2011 4:10:00 PM

al-fatihah utk mereka yg terkorban
smga mereka ditpt kan di tpt yg dicucuri rahmat
insyallah

Post a Comment