Tuesday, May 3, 2011

Baju Untuk Raya Dah Setel...Terima Kasih JAKEL


hurmm...salam semua...lambat lak mak bersiaran hari ni...mak ingat ari ni monday blues...rupanya horrible tuesday la...huru hara idup mak pepagi ni...ngan huru hara kat umah la...kat opis pun sama...haiyaa...tapi dalam keadaan huru hara tu, sempat gak mak buatkan bekal tuk pagi ni...mak masak simple jek, nasi putih, ikan tongkol masak kicap pedas, kacang botol goreng bersotong, timun dan tempoyak...hehehe, makan pagi cam makan tengahari dah rupanya...tapi yang pasti mak KEKENYANGAN...ada orang ajak makan kek cekelat pun mak tak larat nak bergerak dah...hehehe...

eh sebenarnya mak nak citer sal semalam...pepagi semalam dan siap sarapan nasi lemak beli dari kedai, terus siapkan si anak² sebab misi pertama nak ke JAKEL Shah Alam...mak lagi suka p jakel sana dari jakel kat kl tu...kat shah alam senang sikit nak cari parking...hehehe...so dah siap berhias terus ke tempat yang hendak dituju...sampai sana terus p tempat baju melayu...sebab tahun ni tema bukan sekayu...tapi kaler yang sama...kalu kain sekayu tu dah tahun lepas kaler PINK so tahun ni kena anak pompuan sama cam ibu, anak lelaki sekain ngan apaknya...dan tahun depan akan pakai sekayu balik...gitulah seterusnya...so senang citer cari kain SI LELAKI² dahulu...mulanya aku bajet nak amik kaler oreng...tapi bila nengok si apak cam tak berkenan alasan tenggelam dek kaler kulit dia...mak akur jelah...so terus tukar kaler lain...kaler apa tu, biarlah rahsia...huhuhu....

bila dah amik amik dan amik kain yang berkenan, terus bayar rege dia...so total semalam RM288.00...dengan pembelian RM250 ke atas tu kan, dapatlah mak masuk cabutan bertuah kan....eh citer mak lebih kurang sama jek cam citer mrs fiza tu...sebijik sebijan...hehehe...so kalu nak tau citer lebih tereperinci cabutan sebab pa, p baca blog dia lah...mak tak larat nak citer panjang²...hehehe...tapi yang pastinya kain² yang dibeli semalam dah selamat anto tailor dah...satu anto kat tailor kat KL sana...2 minggu leh siap...cepat benar...awal siap nampaknya cam tak sempat pakai tuk raya ni...hahaha...

dah siap seme singgah restoran upin dan ipin...si anak² dah kecoh² dok sebut upin ipin...so ingat nak singgah makan tengahari kat situ...tapi makanan belum siap..ada pun leh minum air jek...cehh..spoil sungguh...mak order ice blended chocolate jelah...dah siap minum ajak hubby singgah kfc kat belakang itm shah alam tu...tepi federal haiwei...sian anak² lapar...sabar jelah...


perjalanan diteruskan ke kl lak...cari barang² besday si anak dara...pastu singgah tesco...sudahnya jam 5 petang baru sampai umah...mak aihh...penat mak, seharian p jalan tau...hehehe...

notadijariku: dah puas mandarem tu...harap² dapat menang tv lcd lagi sebijik...eh dapat karpet pun ok gak...:p

16 comments

Tuesday, May 03, 2011 10:05:00 AM

bj raya mak mentua aku dah beli dah .. dah siap tempah dh .. bj aku je masih lagi aku pk nk suruh mak aku wat besar ckit ke ...wat size skrg pastu pas branak leh pakai ...klu wat besar ikut size perut time raya mau nye aku dah tak leh pakai dah pastu ...aku pakai je bj maternity je kan raya nanti...huhuhuhu

Tuesday, May 03, 2011 10:08:00 AM

jeles nye... dah shopin baju raya... huh...

Tuesday, May 03, 2011 10:08:00 AM

...dah siap beli ngan tempah! hahahaha! kang terhegeh-hegeh, tak dapek lak den nak melaram dgn baju rayo!

Tuesday, May 03, 2011 10:26:00 AM

ha ah sama citer fiza.. cuma tak bertemu di jakel je ek.. wah dah siap persiapan raya ek..

Tuesday, May 03, 2011 10:32:00 AM

Aku tak beli lagi kain baju raya...haihhhh...klo ikut laki aku, nak recycle jer kejanya.

Tuesday, May 03, 2011 10:36:00 AM

@eima
hahaha, ko pakai baju maternity jelah dik non...aku tak pa...

@ejaMaria
hehehe, kena awal kak, kalu idak putih biji mata takdak tailor nak amik tempahan

@Mommy Fara
tulah pasalnya...tah dapat melaram tah tidak...

@@e_da
tulah tu...sama kan...tapi p hari lain²...

@fiza
kalu aku di suruh recycle, sure panjang muncung aku ni weii...hahaha

Tuesday, May 03, 2011 10:55:00 AM

wah cikmot dan fiza laju je siap baju raya ieda ni tak tau lagi nak pilih kaler ape pon hehehe :)
Jerawat Subur Macam Bepop Lawak Kampus!

Tuesday, May 03, 2011 11:05:00 AM

ni makin suspen ni
aku 1 ape tak pikior lagi

Tuesday, May 03, 2011 11:20:00 AM

sabtu sopping kain pasang kat NAGOYA...

semlm sopping baju anak teruna...t-shirt & jeans...

penat?? bese2 aje..sbb tak melilau tmpt lain...ke JUSCO aje...15% for members

Tuesday, May 03, 2011 11:22:00 AM

wah tempoyaki....syoknyeeeeeeeeeeeeeeeee hingga menjilat kuku jari


aku pakai ala2 kaftan taun ni..jom la seangkatan dgn aku yerk...ehehehehhee...psssttttttt kak, tema kaler per? kang tersama kang.....

Tuesday, May 03, 2011 11:54:00 AM

cpt sgt antar tu wei. kang bdn membesar tanpa disedari kang. hehehe. tak pun anak2 meninggi ke. dah sentang kain dan suar

Tuesday, May 03, 2011 12:11:00 PM

chaiyok..kain baju raya dah beli...

Tuesday, May 03, 2011 1:00:00 PM

p[repare awal2 senang sikit ..takdelah nak serabut dekat2 raya nanti...

Tuesday, May 03, 2011 2:50:00 PM

meh la tempat coklat sudu ngan aku...

Tuesday, May 03, 2011 4:57:00 PM

semua orng dah sibuk cr bj raye...kt x beli ape pon lg..hehe

Wednesday, May 04, 2011 2:32:00 PM

tema pepel ka..? heheh aku teka ja..kalau tui dpt hadiah tk? aku pun dh lama dh beli zan..nnti kalut..

Post a Comment