Thursday, May 12, 2011

Bekal Hari Yang Ke Berapa Aku Pun Tak Pasti


selamat pagi semua...dah makan...pepagi sebelum makan p jejalan blog orang lain dulu...tiba² mata tertacap kat entry omak ni...hohoho, cayalah si omak dah bawa bekal hari² ke opis...kan mak dah kata, kalu bawa bekal sendiri, kenyang sampai ke petang...maklumlah syok sendiri dengan masakan sendiri kan...mana mau dapat...hehehe...selain tu dapat jimat wang...kan omak kan...

so takmo kalah punya pasal, aku pun nak tayang bekal aku tuk hari ni...kalu tak silap hampir sebulan jugak lah aku gagahkan diri sendiri di waktu pagi demi sesuap nasi tuk bawa bekalan ke opis...alasang???aku jemu, cemuih dengan menu yang sama setiap hari kat kafe di bawah ni...so cari alternatif lain...masak jelah...g pun aku memang jenis bangun awal pagi kan...so memang takde masalah...

ok, selalunya huby bawak mangkuk tingkat ni...tapi hari ni giliran aku plak...

di dalam mangkuk tingkat di atas ada ikan tongsan masak pedas kering ada daun limau purut...wangiiii...pulut kukus dikukus oleh suami terchenta...sorilah aku memang fail bab tanak or kukus pulut ok...dalam erti kata lain aku malas...hahaha...dan ikan gelama kering....sure ngantuk la aku kejap lagi pepagi makan pulut ni...heheh

dan diletakkan dalam pinggan...barulah kenyang makan...

so kesimpulannya aku kekenyangan...hari² skang cam ginilah...kalu tak bawa bekal nasi putih + lauk pauk aku akan wat nasi goreng jek...selalunya berselang seli la...nengok mud la nak makan apa...hubby dia SYMP jek...asal aku rajin katanya...hahaha...

pendek kata AKU KEKENYANGAN...sampai ke malam aku tak makan la gamaknya...tengahari makan yang ringan² dan disambung esok plak ar...lapar???tak pun sebab kenyang makan masakan air tangan sendiri...hehehe...selamat menjamu selera semua...

19 comments

Thursday, May 12, 2011 8:56:00 AM

perghh! kak, ku kalo makan pulut gini mmg landing trus la dpn pc.. hahaha alergik pulut wehh ngantuk kalo kena.

* jimat kan..kan.. hari ni hri ke4 dh jimat rm 30-rm32 .. hahahaha

Thursday, May 12, 2011 8:57:00 AM

@MrS. F!zA
surelah jimat...dah banyak la tu menabung ek...hehehe

Thursday, May 12, 2011 8:59:00 AM

pulut dgn sambal... best nyerrr...

Thursday, May 12, 2011 9:11:00 AM

ko pandai masak ikan t ongsan?

abang ipar aku selalu bagi ikan tongsan, tapi aku tatau nak masak ape + aku tak makan ikan sungai kecuali patin..besar plak tu..biasa aku bagi mil

lepas ni kalu aku ada lagi, bagi ko lah, nak? malas simpan, penuh peti..

Thursday, May 12, 2011 9:14:00 AM

@ejaMaria
jemput makan kak

@*Miss Geli*
lor, ikan tongsan kalu wat masak lemak cili api pun sedap kak...cuma sebelum tu ikan tu kena rebus dululah...baru sedap...kalu idak ada bau hanyir disana sini...
leh jek kalu akak nak bagi...free kan???

Thursday, May 12, 2011 9:27:00 AM

aku ni pesen pagi makan nasik, lunch pon nasik.. malam pon nasik.. camno? huhuhu... tak penah lagi la aku berdiet ni..huhuh

Thursday, May 12, 2011 9:29:00 AM

zan,ko mmg wat aku telan air liur pg2 ni...aku mmg 'antu pulut'....

Thursday, May 12, 2011 9:52:00 AM

kt pon hari2 bwk bekal...msk pg2..jemu nak lunch kat luar..hari nie ayam msk merah n kangkung goreng belacan..

Thursday, May 12, 2011 9:57:00 AM

@MRS. K
takper, ko masih slim skang...tak perlu diet2 bagai...hehehe

@aLoNg@Na
sedap long...ekseli aku nak wat pulut pagi tapi kan takde kelapa...tu jadi pulut makan ngn sambal tu..

@MiZz-siHa
tulah siha, memang jemu makan lunch kat luar...kadang menu sama jek...so masak sndiri...kenyang kan...wahhh ayam masak merah...lama dah tak wat menu ayam ni...kena beli ayam ar petang ni...hehehe

Thursday, May 12, 2011 10:02:00 AM

bw bekal .. huhu aku masak ?? tidak la jawab nye...

klu MIL aku dtg ..pepagi die wat bekpes br aku berbekal ... hahaha

aku suka pulut ngan ikan masin ... sedap

Thursday, May 12, 2011 10:14:00 AM

aku pun bawak bekal nasii. :)

Thursday, May 12, 2011 10:14:00 AM

owh akak..punya la sedap semua tu..meriah..penuh semua tingkat..ni izan dtg bwk setingkat lg tp yg kosong hehe..nk sikit =D

kak,tq kata2 semangat tu..menusuk hati tau kak.i lap u!~

Thursday, May 12, 2011 10:55:00 AM

fuhh sedap ni, ikan tongsan masak pedas kering tu kesukaan akak, bertambah nasik kalo buat menu tu

Thursday, May 12, 2011 11:03:00 AM

amboi kome makan pulut pagi2
ko mkn pulut mcm makan nasi ek
kagum aku
hahaa sbb aku kalo mkn pulut sejumput 2 da muak je rse
kalo mkn takat cuit2 gitu jek

Thursday, May 12, 2011 11:26:00 AM

nmmpk sdp tu, antar sket kat sy cikmot.. hihi

Thursday, May 12, 2011 11:30:00 AM

Terliur tengok pulut ngan ikan gelama tue..mak buyung terus terasa nak makan hu.hu..Sama macam hubby ler skang ni hari2 bawak bekal

Thursday, May 12, 2011 11:55:00 AM

seronoknye! nie yg ikut jejak langkah nie!

Thursday, May 12, 2011 12:10:00 PM

betul tuh zan, aku pun skang pagi2 bangun dah buatkan sarapan n bekalan untuk anak n suami..so, jimat..suami pun dah tak b/fast kat luar..memang jimat skit ler..yer ler..aku ni kan sederhana orangnyer..kahkahkah..

Sunday, May 15, 2011 9:44:00 AM

hang mmg rajin...aku pun tekoh rajin wat bekal gak..cam hari nih aku wat nasi grg ayam....jimat skit wit..dn jugak...tak yah buang masa kuar makan dh....kan kan..

Post a Comment