Wednesday, May 18, 2011

Jalan-Jalan Lagi, Menjejak Peninggalan Sejarah


sambung lagi citer kat melaka...gambar banyak sangat...ni pun aku pilih mana yang ada jek...hehehe...
so dari kota A'Famosa tu lepak jap kat tengah² bandar hilir tu...sesambil tu cari FM la beberapa ketul kan...adalah berketul² aku beli...tuk kengkawan dan tuk simpanan sendiri...sesambil tu lepak kat air pancut...aku tak tau air pancut ni apa namanya...tapi ramai tul orang amik gambar kat sini...dan salah sorangnya adalah hubby aku tu lah...

merenung masa depan dalam kepanasan...

nilah air pancut yang aku kataka tu...

yang tak behnya, p memana sure kena pau ngan anak dara ni...nampak teropong, nak teropong...haihh...

deretan kedai² yang jual souvenir...eh aku nampak bunga taik ayam ja...


Selamat Datang Ke Melaka...World Of Heritage...


dah penat kami pun balik ke otel...pepagi sok hari ahad, lepas sarapan singgah kejap kat Masjid Selat Melaka..masjid ni lebih kurang cam masjid terapung gak la...tapi cantik masjid ni...betul2 ngadap selat melaka tu...

anak² jugak la yang teruja nengok air...sib baik derang tak terjun...huhuhu...






dah puas kat masjid selat tu...terus ke destinasi seterusnya...hajatnya nak naik MENARA TAMING SARI tu lah...tapi waktu kita orang sampai tu menara tu tengah maintenance...so perjalanan diteruskan ke kawasan² yang berdekatan...

ni kat menara taming sari tu...kebetulan ada pasukan berkuda time tu...irfan yang teruja nak nengok kuda tu...

dah tak dapat naik menara tu, so bergambar dulu kat bawah kan...

ni masa on da way nak ke kawasan kota A'Famosa tu...dekat dengan Dataran Pahlawan tuuu...

adik dan kakak di atas meriam... 

kereta lembu sebenar takde...so bergambar kat replika pun jadilah...maybe seme lembu dah terkorban kut...hehehe... 

kat keretapi tanah melayu... 

diorang pun takmo kalah jugak... 

ni jek gambar tuk hari ni...aku dah pening...mencik la dari tadi kol tak dapat²...diorang ni keje ke dak???haihh....

13 comments

Wednesday, May 18, 2011 2:25:00 PM

itu kata kau.

kata aku:

wahhh sakan korang bergambar yek!!

Wednesday, May 18, 2011 2:39:00 PM

cantik header....nak gitu..ada butterfly, ada bunge katon2....ada matahari...nak nak...


ko tak gi tgk echa ke time gi melaka?

Wednesday, May 18, 2011 2:44:00 PM

@@xiM
kata aku lagi...kamera cabuk jek pung...nak amik gambar sapa lagi kalu gambar apak ngan anak dia ja...

Wednesday, May 18, 2011 2:45:00 PM

@~aSHa~
hehehe, header free kak...
camner nak p, aku dah balik sini dia baru beranak semalam weii...tak sempat gak la nengok dia...sob sob...

Wednesday, May 18, 2011 2:52:00 PM

nak jugaklah jln melaka cenggini....

Wednesday, May 18, 2011 3:02:00 PM

cantiknya masjid ituuuu!!!

Wednesday, May 18, 2011 3:31:00 PM

Wah...manyaknya gambar ☺☺☺. FM utk aku tak der ker...ekekekeke...

Cantik ah header, nak tempah bley...hehehehe...

McDonald's Malaysia - Lovin' Mid Month BUY 1-GET

IKLAN di Blog...Teguran buat BLOGGER

Wednesday, May 18, 2011 3:37:00 PM

syok la bejalan...tp panas sangat la nih....xlarat nak kemana..:)

Wednesday, May 18, 2011 4:47:00 PM

cuti2 malaysia pun best kan...hargailah warisan kita

Wednesday, May 18, 2011 4:51:00 PM

berjalan sakan ye..lama betul tak menjejak kaki ke melaka..melaka la tmpt plng jrg nk smpai..tktau pasai apa sll terlepas pndg dn terlupa dlm senarai cuti2 mesia kami hahaaa..

Wednesday, May 18, 2011 4:59:00 PM

waaaaaa... da lama tak gi melaka. padahal 40 menet je dari umah.

terbaru:
1. GUA TAU GUA EMSEM BILE PAKAI SPEK jangan.jeles.okeh
2. WOI MAKAN LA... GUA SUAP NI.
3. Budak Celup 22
4. JAHATNYA KAMU!!

Wednesday, May 18, 2011 5:00:00 PM

pesal aku pegi melaka aku tak penah pun pegi masjid, ngan dlm gambo2 tuh./...hahaha
ke aku yg tak perasan

Thursday, May 19, 2011 10:16:00 AM

tui kata jidah cantek header hg ..nak gak..nak gak..wat la kt kami satu wahai sahabatku
wey....sakan hmpa bergambaq noh..syoiknya pi melaka...nak pi gak..

Post a Comment