Wednesday, May 11, 2011

Kalau Anak Tak Sehat...Ibu Bapa Lah Yang Paling Risau Kan


salam semua...selamat pagi...dah sarapan???aku kekenyangan yakmat ni...teruk kan, asiklah kenyang jek...sebab pagi ni bawa bekal ikan tongsan masak lemak cili api, sawi goreng dan nasi putih...tu yang kenyang tu...tapi aku takmo citer sal tu...nak citer perihal anak yang sakit atau tak sehat...

masa dok sibuk menjamu selera tadi, dapat sms dari pijot yang mengatakan anak bujang dia dah 3 hari warded...hurmm...terus aku kol dia...rupanya si bujang dia demam panas...sampai kena masuk wad...adoilah...aku debar² tul bila dapat tau anak² sakit ni...teringat kes kakak kena cirit birit dulu...punyalah teruk sampai cengkung...tapi dua tiga kali dok ulang p kecemasan tak pula kena warded...sib baik la...cuma kena pantau jelah tahap kesihatan dia...kena bagi minum air garam yang klinik bekalkan...alhamdulillah kembali sehat seperti sedia kala...

dan kembali kepada perihal anak bujang pijot tu, dia kata ammar asiklah memerap ja la ni...yelah, budak tak sehat kan, surelah memerap...kadang kat sinilah kesabaran ibu bapa sedikit tercabar...tapi tulah, bila fikir balik rasa kesian kan...masa sehat asiklah dok marah anak (akulah tu) bila anak tak sehat, nak makan, nak tidur semenya tak ketahuan...haihh...pepun doakan moga SAFIIY AMMAR cepat sembuh...amin...

ni gambar fail...ce korang nengok rupa kakak masa ni...teruk kan...giler cengkung...masa ni dia cirit birit yang leh dikatakan agak serius jugak la...

dan doakan moga budak demok ni cepat sembuh..riso tul kalu baby kena demam panas gini...takut hal lain jek yang terjadi...tapi kata pijot ammar dah recover...alhamdulillah...dia pesan suh kita sesama doakan moga anak dia cepat sembuh...amin...

notadijariku: mak pak tak sehat leh berlengah² nak p klinik...kadang rasa cam sayang wang ja...tapi kalu anak tak sehat...dan² tu jugak sanggup ke klinik berbayar semata nak pastikan anak mendapat rawatan dengan secepatnya...dah lumrah kan...kasihnya ibu dan ayah kepada anak²...marah tetap marah...hehehe....

20 comments

Wednesday, May 11, 2011 9:21:00 AM

btl la kak..sy tgk akak2 sy kalau anak2 dia skt, diorg yg risau.. pastu sampai dia lak yg skt...
mcm mn la kalau sy dh kawen n ada anak nnt..

Wednesday, May 11, 2011 9:28:00 AM

hahaha sama je kan..anak sihat asyiklah duk marah cubit semua..bila anak tksihat tido pon tk nyenyak..hati tak keruan semua lah..haihh

*giler kurus kakak time tu..lain benor mukanya..nsib renungannya sama je kalo tak makcik igt org lain dah..

Wednesday, May 11, 2011 9:32:00 AM

kalo kat putrajaya ni mmg dieorg akan masukkan air jer kak..p
astu suruh balik..
mujur dulu org gi spital kat kg.. terus kene warded sebab dah teruk..
sampai duduk pun x larat (dhia).. padahal sehari sebelum tu baru jer g kecemasan spital putrajaya..

* mmg ati tak senang kalo anak x sihat.. mudah-mudahan anak2 kite dikurniakan kesihatan yg baik sentiasa yer kak..aminn..

Wednesday, May 11, 2011 9:33:00 AM

betul tu, bila anak2 demam, si ibu yg tak senang duduk. sekarang ni siratu pun dok demam, dah 2 hari tak pegi skolah. nasib baik le muntah dah stop

Wednesday, May 11, 2011 9:46:00 AM

aku setuju....

Wednesday, May 11, 2011 9:50:00 AM

hi zan,lama tak ngomel kt blog ko...ko sht?
mudah-mudah ammar si bujang pijot tu cpt sembuh....

Wednesday, May 11, 2011 10:09:00 AM

betol betol betol...kya lak...seb bek kat lam kem tu de klinik... sebelom pegi yg berbayar singgah situ dulu...kot kot leh lega dulu...tak yah bayo...hehehe

Wednesday, May 11, 2011 10:19:00 AM

tu la kasih ibu .. marah pun sbb syg jugak ..
nk suruh diorg jd elok ...
memalam sebelum tido slalu je aku nyesal marah2 fahim ...gomol2 sampai die marah .. huhu

Wednesday, May 11, 2011 10:26:00 AM

hehehe... marah-marah jugak... sakit ubatkan jugak... biasa la tu... akak pun mcm tu... ibu mana tak sayang anak?... ibu kucing pun sayang anak dia tau... ;p

Wednesday, May 11, 2011 10:36:00 AM

biase la 2..

rakyat malaysia kan prihatin..hahuahua

Wednesday, May 11, 2011 10:48:00 AM

memang betul tu zan, kalau anak tak sihat, jap jap tu jugak sanggup pegi klinik bayar..biarlah dalam poket ader 50 sekeping ajer...takper..kalau aku, aku pegi klinik 1 malaysia jer,..kahkahkah...apa2 pun aku doakan smoga cepat lah si ammar tu sembuh..mesti pijot tak keruan time tuh..kesian...

Wednesday, May 11, 2011 10:49:00 AM

sian anak pijot....


aku pernah merasa anak aku masuk wad...kena jangkitan kuman di kaki.....sadish...

Wednesday, May 11, 2011 11:00:00 AM

Biasalah tu, bila anak sakit, hati ibu pon jadi sakit. Klo boleh biarlah sakit anak tu gi kat ibu. Semoga anak pijot cepat sembuh.

Kurusnya kakak, memang nampak cengkungnya.

Wednesday, May 11, 2011 11:57:00 AM

btl tu..anak x sihat mmg la ssh ati..tp,klau baik geram je klau xdgr kt tu kan..dkate jgn,di buat jgk..ape pon,ttp syg kan..

Wednesday, May 11, 2011 12:15:00 PM

tuklah .. anak2 sakit ibu bapa manaalahhh yg x tenang , susah ati tuu sentiasa ada .. huhuh selagi x baik demam tuu huhuh

zahrien punn baru baik demam .. kejap ok kejap panas .. semalam bawak layie ke klinik huhuh ...

ermm kakak tuu ko cakap budak bam2 dikk .. kurus tuu .. :)

Wednesday, May 11, 2011 12:26:00 PM

bile anak sakit mmg makpak pn susah hati
aku iman selsema & batuk2 ni pn aku rse sesak dada tgk
sbb sian tgk di abatuk pastu hidung dok basah jek

Wednesday, May 11, 2011 2:39:00 PM

ANAK MUNNA PUN TGH DI SERANG CHERRY BERRY NI...TAPI DOC KATA SEBAB CUACA AJE.... TAPI MUNNA YG RISAU NAK KERJA PUN TAK SENANG HATI...

Wednesday, May 11, 2011 2:44:00 PM

saya pun sensitip je bile dgr baby atau anak tak sihat...adehhh!

Thursday, May 12, 2011 11:33:00 AM

Kadang2 bila diaorg buat perangai mmg buat kita hilang sabar tapi bila diaorg sakit rasa nak jer mabik sakit tue biar kita yang rasa kan

Sunday, May 15, 2011 9:37:00 AM

tq izan...n all kengkawan yg len..along,emie, zidah..n bloggers fwends...alhamdulillah..ammar dh ok dh..cuma tak selera nak makan ...doa2kan dia ok...AMIN..

Post a Comment