Tuesday, May 31, 2011

Kalu Dah Minat...Tak Leh Nak Kata Apa...


dulu, sedari sekolah rendah lagi aku suka membaca...terutama buku² cerita penyiasatan 5 sekawan dan macam² lagi ar buku cerita yang sesuai dengan umur aku pada ketika itu..ingat lagi masa ada jualan buku kat sekolah, sanggup pujuk rayu ayah demi mendapat wang tuk membeli buku yang dijual...yelah arwah ayah bukan orang senang...lagi pun aku bukan anak tunggal kan...so nak beli buku tu kena berkira² jugak...tapi kadang² aku pinjam dengan kawan² yang berada yang jadi ahli kepada perpustakaan bergerak...tapi yang tak bestnya nak baca kenalah ikut TURN...gitu jugak nak baca majalah...yelah, nak beli tak mampu kan...hahaha...

tapi bila dah menginjak remaja aku suka layan novel plak...seingat aku dah banyak novel yang aku baca...ada aku miliki sendiri dan ada jugak yang aku pinjam baca dari kengkawan yang mempunyai minat macam aku ni...tapi kalu novel tu best dan terkesan dihati, tak teragak² aku akan beli sebagai koleksi peribadi...aku pun dah lupa novel pertama yang aku miliki pada ketika itu...tapi banyak gak la...rasanya ada di antaranya berada di rumah mak di kampung...kena cari balik la nampaknya...

dan sekarang, ni koleksi yang bersama² dengan aku...ada 2-3 buah lagi kawan pinjam...janji jaga dengan baik, kira oklah tu kan...

eh novel KASIH YANG SUCI pun ada...so tak perlulah layan NORA ELENA lagi kan...hahaha, tapi kena layan gak, kata drama NORA ELENA tu adaptasi LONGGAR dari novel kasih yang suci tu kan...banyak watak yang tak sama...lagipun baca novel kita just dapat bayangkan watak² yang ada...hensem la, cantik la, tu seme ikut gambaran penulis...tapi kalu drama, leh nengok terus kehenseman si aaron aziz tu...hahaha....

dan tak lama lagi akan keluar filem OMBAK RINDU kann..owh ya, novel RINDU CINTAKU tu adalah sambungan KEDUA novel ombak rindu tu...panjang gak citernya...tapi bila filem nak kuar aku rasa cam tak kena watak IZZAH tu diberi kat maya karin...yelah dalam novel izzah digambarkan sebagai gadis kampung...bukan gadis pan asia...tapi pe pun sesamalah kita nengok filem tu nanti kan...nak cakap banyak pun tak guna...

hurmm...ekseli novel yang aku ada ni kebanyakkannya aku beli dari toko² buku yang berhampiran...tapi ada gak aku beli direct kat ALAF 21 sana yang terletak di Seksyen 16, persiaran kemajuan 16/16 tu...suka beli terus dari sana sebab dapat diskaun 15%...tapi takdelah selalu aku p kan...kalu kebetulan ke rumah kakak di puchong sana, sesekali melencong gak ke sana..tapi syarikat ni buka setiap isnin hingga jumaat jek...stat jam 8 pagi hingga 6 petang...

skang aku tengah layan novel TAK SEINDAH MIMPI karya Sharifah Abu Salem...ni pun amik masa dalam seharian gak la nak abis sebuah novel ni...tapi takdelah aku baca terusan kan...keje² rumah kena gak buat...tu pun aku skip²...sebab kadang bila dah mula baca tak leh nak berhenti...hahaha...

notadijariku: saper ada novel terbaru ke leh pinjamkan tuk aku???hahaha....

14 comments

Tuesday, May 31, 2011 8:26:00 AM

dulu minat sangat baca novel...kadang2, xsmpai seminggu dah abis..

la nih, jgn kata seminggu, xtau bila akan habis kalau baca novel nih..hehe:)

Tuesday, May 31, 2011 8:28:00 AM

kak, pinjam kasih yg suci buleh dak?huhuhu

Tuesday, May 31, 2011 8:29:00 AM

kebanyakkab novel yg ko sebut dlm entry semua aku dah baca ...
aku baca zaman panjang dah abis blajar pastu die keja kat KL(2003) ...aku dok kontan lagi sorg² tak dak teman bercintan... nk tak nak kena baca novel bg hilang bosan.... hahaha

lagi 1 sem akhir aku score ngan jaya nye ...sbb kes tu la... pas baca novel baca buku study plak....

Tuesday, May 31, 2011 8:39:00 AM

cik kak, pinjam la KASIH SUCI...
seminggu aku pulang balik... lambat la sikit... mengeja...
ekekekkee

Tuesday, May 31, 2011 8:40:00 AM

akak pun zaman muda2 dulu banyak gak koleksi novel, bila sambung blajar, byk sedara yg dtg amik kat umah tok umi, pastu tak reti nak pulangkan, hampeh toiiii.
aritu bila tgk drama trilogi cinta, terus beli novel sharifah abu salem tu...hehehe

Tuesday, May 31, 2011 8:40:00 AM

Sal pun pencinta novel gak..dah beratus2 novel d baca..antara yg sgt2 berkesan kat ati Sal, Bicara Hati, Kasih Yang Suci, Sepi Tanpa Cinta, Lafazkan Kalimah Cintamu ngn Cinta pertama..byk lagi la yg xingt xtersebut...

Tuesday, May 31, 2011 8:40:00 AM

tak seindah mimpi (Sharifah Abu Salem) tu dia ada siri kan klu tak silap akak... tp tajuk dia lain-lain cuma cite dia bersambung... sbb akak ada semua siri dia... hehehe...dulu gile novel gak... ;p

Tuesday, May 31, 2011 8:44:00 AM

oi..oi.. aku mintak dulu nak baca!!!!

Tuesday, May 31, 2011 9:28:00 AM

uhuhuhuhu patut la pandai berpuitis dan bermadah helah....ehehehehe....

Tuesday, May 31, 2011 11:04:00 AM

wah...leh geng nie..suka baca novel....

Tuesday, May 31, 2011 11:28:00 AM

dah beranak dua nie,lame btl xbeli novel..dl tiap2 mesti beli 1..
jom..http://amienanacollections.blogspot.com/

Tuesday, May 31, 2011 11:32:00 AM

dikkk .. akak x minat novel tapi semua nama2 yg ko sebut tuu akak tahu sbb mamber sebelah akak peminat novel ekekek :)

oh ya cantik header baru ko dik .. simple .. sape design ?? ..

Tuesday, May 31, 2011 5:11:00 PM

Novel aku kebanyakan nya dari norhayati berahim. Ntah mana suma novel tu, nak kena carik balik nih.

Tuesday, May 31, 2011 8:09:00 PM

wahh bestnya..novel2..tu..wee

Post a Comment