Friday, May 20, 2011

Kincir Air Kesultanan Melayu Melaka...


kalu p melaka, tak sah tak bergambar kat Kincir Air Kesultanan Melayu Melaka ni yang terletak bersebelahan dengan Sungai Melaka...so masa on da way nak balik tu, sempat jugaklah menyinggah kat sini semata nak bergambar...lepas tu terus ke Muzium Samudera yang terletak berdekatan...

hubby lambat sangat so aku snap gambar kakak dari kejauhan...ekseli mau tangkap gambar kincir air yang besar ni jek...tapi ada model terjun la plak...

Kincir Air Kesultanan Melayu Melaka... 

aku dan anak²...nak gak amik gambar kat sini... 

gambar jauh sangat...sampai tak nampak muka sendiri... 

hubby dan anak²...masa ni irfan tak tanggal cap yang berada di atas kepala dia...sebabnya cap tu ada gambar upin dan ipin...kalu cap lain pantang letak terus dia buang...dah namanya kipas susah mati upin dan ipin kan...haiyaa... 

anak daraku nan sorang ni... 

masa nak snap² gambar tu, tetiba nengok bateri kamera cam nak kong...aler aku lupa nak cas malam tu...so menanar cari soket nak cas sementara nak ke muzium samudera tu...akhirnya jumpa gaklah kat dengan jeti Melaka River Cruise tu..tapi sayang tak sempat pun kami nak naik bot pusing² kat dalam sungai melaka tu...ingat nak naik pada waktu malam, tapi leceh la sebab malam je lepas maghrib anak dah lelap..nak naik siang tak beh plak sebab panas...sudahnya memang tak naik terus...haiya...takpelah, esok lusa leh datang lagi kan...hehehe...ALASAN!!!

notadijariku: time rehat orang lain p jejalan dan ada yang p nengok wayang...aku gak yang dok kat opis ni...sesambil layan halwa telinga...sob sob...pepun kenyang makan nasi ngan budu...hehehe

12 comments

Friday, May 20, 2011 1:37:00 PM

kincir air?
ena tak p pun msa p sana..
yelah.. kalo panas memg susah la nak naik cruise kan.. tak pe nanti leh p lagi.. :D

ena ada je ni.. x ke mana juga.. seme layan mata kat pc masing2..

Friday, May 20, 2011 1:43:00 PM

@Ena
hehehe, tulah tu, alasan nak p lagi kan...

eh ena tak kuar kemana ke???

Friday, May 20, 2011 2:15:00 PM

wah cantiknye
dah ala2 obesea aku tgk
dah banyak kali g melaka
tp xpenah g sini

Friday, May 20, 2011 2:18:00 PM

@Nana
lor, naper ko tak p weii...tak sempat ke...

Friday, May 20, 2011 2:18:00 PM

bestnya melaka..mmg pasang niat nak kesitu ;)

bestnya waktu rehat panjang,kami kt sini rehat satu jam je T__T sbb com.cha ya nun alif =P

Friday, May 20, 2011 2:19:00 PM

@mamyharraz
mamy, ada masa terluang nanti, plah sana...sonok jalan ke melaka tuu...

Friday, May 20, 2011 2:23:00 PM

yeah!!bln depan kt nak blik mlk...hehe..rindu..

Friday, May 20, 2011 2:50:00 PM

fuhhh! igtkan obersi..tergejut mak!

Friday, May 20, 2011 3:04:00 PM

cantek jugak kincir air ni ek...tak pernah lak maasuk ke sini..

Friday, May 20, 2011 4:52:00 PM

jauh sangat gambo kamoo zan...

Saturday, May 21, 2011 10:51:00 AM

ccantik nye kakak brtocang dua tu....nak tau kakak, dulu ibu tu jenuh menunggu rambut panjang...dia tak sabar nak toncang2.....

dik irfan lak stylo la pakai mcm tu.....

Sunday, May 22, 2011 10:34:00 AM

byk tmpt menarik kt melaka yer..best2..bila la nak wak anak jenjalan kt melaka lak..

Post a Comment