Thursday, May 19, 2011

Menara Taming Sari-Melaka Bandaraya Bersejarah


sambung lagi citer sal melaka...kali ni hajat nak naik MENARA TAMING SARI berjaya jugak akhirnya...malas nak citer banyak sebab kengkangan masa sebab aku ada satu misi penting jam 1 nanti...so layan jelah gambar yang ada ni...

ni dia menara tersebut...pandangan dari bawah...takdelah tinggi mana...80 meter jek...sebab menara KL lagi tinggi...415 meter...hehehe...nak jugak tu wat perbandingan...

3 tiket tuk aku dia dan anak²...

kakak yang tak sabar nak nengok keindahan bandaraya melaka dari ketinggian 80 meter...takde rasa gayat pun dia...mak jugak yang gayat...haihh...


apa yang si adik risaukan, tidaklah omak tau...

mereka...menunggu dengan sabar...

ok pandangan dari atas menara...feri di selat melaka...

dari atas lagi...MUZIUM SAMUDERA dalam sebuah kapal yang besar berdiri dengan gah...sal muzium ni akan aku ceritakan di lain entry....

muzium² lain di sekitar kota A'Famosa...

Dataran Pahlawan...

Mahkota Parade dan kawasan yang berdekatan dengannya...

anak² siap bleh bangun duduk masa menara ni berpusing²...aku jugak yang dok diam...mak gayat weii...ketar kaki ni cam tak pijak bumi...mak pikir gak, kalu menara kl la buat cam gini...gimana la ek...haiyaa....

tak kelip² mata pandang bawah...sangat teruja ok...

sunset...dah nak malam dah...

dah abis masa yang ditetapkan, masa nak turun bawah tu, boleh si kakak kata cam gini...'bu, esok kita naik lagi yeh...'erkk...aku diam seribu bahasa...gayat katanya...hahaha....

11 comments

Thursday, May 19, 2011 11:03:00 AM

fuhh kakak rileks je..siap nk naik lg tu..haihh makcik ni pon gayat ni ha..hahahaha

Thursday, May 19, 2011 11:17:00 AM

mahal la kak nek mende ni...

Thursday, May 19, 2011 11:25:00 AM

apa misi jam 1 tu? makan2 ke?

Thursday, May 19, 2011 11:58:00 AM

HAMpa jelajah melaka sungguh noh...abang irfan tak kalut ka..sporting ja tgk dier..

Thursday, May 19, 2011 12:03:00 PM

sesungguhnya aku sgt jeles
sebab aritu aku g melaka
q panjang gile babas
xkose aku nak tunggu
hanya mampu melihat je

Thursday, May 19, 2011 12:06:00 PM

iye! klu sy pun diam seribu bhs! gayat!

Thursday, May 19, 2011 12:42:00 PM

anak munna takut naik taming sari ni..nangis sekuat-kuatnya kat dlm tu

Thursday, May 19, 2011 12:57:00 PM

beh nyerr..tk penah naik lg menara tu...sll nya bnda2 mcm tu mak nya yg lebih excited dr anak2..hahaa

Thursday, May 19, 2011 2:38:00 PM

tinggi giler..
lum penah gi lg menara taming sari ni..
menara alor star penah ler naik..gayat bile dah sampai atas..
seram bile pandang bawah...

Thursday, May 19, 2011 3:46:00 PM

kt orng melaka pon xpenah naik lg...caye x??hehe

Thursday, May 19, 2011 4:28:00 PM

xramai ker time nak naik bendalah nih kak ??

Post a Comment