Thursday, May 19, 2011

Pepagi Dah Buat Aku Hangin


salam semua...arghhh, pepagi dah buat aku hangin...memang horrible thursday la...eh seme orang ada hangin memasing kan...gitu gak aku...kadang aku malas nak lepaskan hangin aku ni pepagi...tapi pagi ni rasa geram, marah dengan sikap penunggan skuter itu...

kisahnya cam gini...pagi tadi lepas jek aku anto kakak kat skul cam biasa...dan di persimpangan lampu isyarat merah...aku berhentikan kereta cam biasalah...ate pemandu berhemah kan...sedang telinga aku asyik melayan lagu² yang berkumandang tu kan...tiba² terdengar satu hentakan dari arah tepi sebelah penumpang di di pintu belakang kereta aku ni...terus aku berpaling...nengok² sebuah skuter kaler biru putih rasanya dan penunggangnya adalah seorang PEREMPUAN...menghentam kereta aku tuu...ni mesti tak reti nak nyelit² ni...lagi pulak belakang pompuan tu ada lelaki yang dok meluru selepas skuter dia....arghh...masa tu rasa dan² tu aku nak turun nengok keadaan kereta...tapi lampu isyarat dah bertukar hijau...yang aku sakit hati + marah + geramnya...perempuan itu sikit pun tak angkat tangan tanda maaf ke apa...hangin la aku...dah la hentam kereta aku yang tak bergerak...kalu terlanggar masa tengah bergerak lain la...arghh...tapi sib baik sempat aku amik no pendaftaran skuter tu...arghh aku dah marah ni...aku nak jugak cari skuter no JLH 7823 tu...

kalu aku tak minta dia bayar pun at least minta la maaf...ni aku nak kejar pun tak sempat...ate dia bawa skuter, surelah nyelit² laju ke depan...takkan aku nak turun dari kereta kejar skuter tu plak kan...adoi la...berdebar² hati aku ni tau...terus tepon hubby yang berada di ipoh tu...esok la baru dia balik...even kereta aku ni buatan Malaysia...tapi aku sayang weii...satu-satunya reta aku...bayar pun lum abis lagi...sob sob...

klah, aku nak p makan ni...nak pujuk hati sendiri yang tengah marah + sakit hati + dan sebagainya...sib baik hari ni bawa bekal ayam goreng berkicap pedas dan nasi putih...banyak plak tu...baik aku melantak...

notadijariku: ya Allah jauhkanlah diri aku dari sikap tak puas hati cam gini...pergilah jauh²...

12 comments

Thursday, May 19, 2011 8:00:00 AM

sedapnya ayam pedas kicap! haihh..mai sikit..

Eh giler la pompuan tu..agaknya dia tkut kot kena byr..pastu truk tak kete mu kak?

Thursday, May 19, 2011 8:22:00 AM

kak...tu mesti dia tkt..tu psl blah mcm tu jer..

Thursday, May 19, 2011 8:41:00 AM

takpe zan..tu semua ujian..kita redha je...

nak sikit ayam masak kicap!!!

Thursday, May 19, 2011 8:43:00 AM

nanti aku tolong cari gak mana tau kot2 aku prasan no moto tuh ...

takut kena byr or kena marah la tu ...

Thursday, May 19, 2011 8:44:00 AM

1 lagi kak .. nape ko tak jerit maki die time ko dengar berdentum tu ???
klu aku la..............

Thursday, May 19, 2011 9:36:00 AM

siannya..kete hubby pun ada kene langgar baru ni...masa parking..tapi xtau sapa punya angkara. nak masuk kete baru perasan

Thursday, May 19, 2011 9:55:00 AM

pompuan tu sure gelabah jugak
tu yg laju pecut
hati2 ok
ko jgn la kalo jd gini tgh drive sorg2 ko nk kuar
amik no plat pastu kalo terok gi repot
bahaya skrg ni kalo turun sorg2

Thursday, May 19, 2011 10:05:00 AM

izan...hg ptt bengang izan..kira leh masuk zon bengang kt hot fm la..kalau aku la..pompuan tuh mmg kena makian gak la...kira hg sabaq izan..tkpa..takpa.hg kena sabaq byk2..pepun pi makan dulu bekal hg yg enak tuh hehe

Thursday, May 19, 2011 10:10:00 AM

tula wei. patutnye ko turun dari kete dan berlari kejar moto tu. ceh betul la. bole plak dia blah gitu je kan. carik wei jangan tak carik

Thursday, May 19, 2011 10:11:00 AM

eh, cite x abis..
abistu kete mcm mana? remuk ke..kemek ke..calar ke?

kalo aku kan..alang2 ada no pendaftaran moto tu,
slmbe g balai polis..
mintk die trace pemilik moto tu..

then, nnti polis dpt la no tepon org tu..

balik tu ko kol la..gertak siket org tu..ckp la ni kes langar lari..hahahaha

Thursday, May 19, 2011 10:53:00 AM

tak pe. dh ada no plat tuh. nnti ko cari yer..:) pegi la makan ..

Thursday, May 19, 2011 3:04:00 PM

klu ikut pangai gile aku, mmg aku turun, jerit jerkah kat situ gak suh die benti! arghhh!

Post a Comment