Tuesday, June 7, 2011

Drama Dari Adaptasi Novel Memang Best...Tapi Mengapa Drama Trilogi Cinta Yang Diadaptasi Dari Novel Karya Sharifah Abu Salem Tak Hangat Diperkatakan Seperti Drama Nora Elena???Jom Kita Kupas


wah tajuk...panjang gitu...siap nak buat kupasan lagi...cam lah aku ni berpengalaman sangat...tapi kupasan ini dibuat dari sudut PANDANGAN AKU ye...bukan orang lain...kalu korang sure korang akan beri sebab yang lain...

yang peliknya kan, drama ni dah lama dimainkan di kacatv sana...tapi naper aku tak pernah tau kemunculan drama ni ek...aku rasa maybe salah satu sebabnya ianya disiarkan di TV1...bukan tv3 yang kalu promo sesebuah drama tu memang hebat...tak caya???nengok jelah kalu drama² keluaran tv3 sure heboh la diperkatakan...sana sini...ari ni aku ada dengar hot fm...derang panggil nora danish nak bercerita sal drama terbaru dia kat slot LESTARY yang menggantikan ASMARA 2 tu...pe tah tajuk drama tu...ANA LULU kut...tah la...drama main time waktu malam memang aku tak amik tau sikit...sebab aku kan tido awal....

ok, aku rasa satu lagi sebab drama ni kurang mendapat perhatian maybe hero yang ada dalam drama ni...kalu dulu Rosyam Nor memang diminati ramai la...tapi skang aku rasa hero segenteng Aaron Aziz lagi diminati ramai...cam Fahrin Ahmad ke, Remy Ishak ke...tak pun kalu SONG SEUNG HEON di ambil berlakon dalam watak ni pun sure gempak...tetiba jek kan...

ok, sebelum tu nengok OST drama ni dulu...
watak utama:
Rosyam Nor sebagai Razif
Amyza Aznan sebagai Salmi
Fouziah Gous sebagai Norjinah
Siti Fazurina sebagai Norseha

ni antara watak utama dalam novel dan drama la..

ekseli drama ni di adaptasi dari 3 buah novel karya SHARIFAH ABU SALEM...
1. Tak Seindah Mimpi
2. Tak Semanis Impian

KEDUA novel di bawah ni hak milik mutlak aku...dan aku dah abis pun baca kedua novel tersebut...citer dia memang best...

dan ke 3. TIADA LAGI MIMPI...
skang aku nak cari novel tiada lagi mimpi ni..hok ni jek aku belum baca lagi..tapi baca sinopsi lagi best ni...kebangkitan norseha untuk meruntuhkan rumahtangga kakaknya sendiri...hurmm...kalu yang dah baca sure tau camner kan...tetambah yang dok layan drama kat atas tu..
TIADA LAGI MIMPI mengisahkan kemunculan semula Norseha memerangkap kembali Razif di dalam dilema. Kehadirannya sungguh menyeksa, sungguh mendera. Razif tidak mampu menanganinya sendirian. Mujurlah, Badrul tampil menawarkan pengorbanan demi menjaga maruah keluarga.

Prasangka Norjinah terhadap kejujuran suami, tanda tanya dan teka-teki yang menyelubungi akhirnya terbongkar jua. Kenyataan itu juga membunuh seluruh kepercayaan dan cintanya kepada Razif. Dia berasa kebahagiaan yang dinikmati selama ini terbina dari kepalsuan dan pura-pura.

Dunia Norjinah seakan berakhir di situ sahaja. Norseha... permulaan sebuah sengketa. Rumah tangga kakak sendiri goyah gara-gara kehadirannya. Bukan godaan dan tagihan cintanya yang membuatkan semua berprasangka. Tetapi, Razif dan Norjinah saling berahsia kerana dirinya. Persoalan hanya terjawab apabila realiti terbongkar di depan mata.

Namun, siapakah yang harus dipersalahkan apabila rahsia bukan lagi menjadi rahsia? Siapakah pula yang harus mengalah apabila kepahitan bukan lagi mimpi melainkan kenyataan yang sukar ditelan? Dapatkah Razif dan Norjinah mempertahankan kebahagiaan? Dan, timbulkah keinsafan Norseha apabila diri sehina sampah terbuang yang terbiar di jalanan?

so, aku tunggu drama seterusnya...plis plis plis...muncullah drama ANDAI ITU TAKDIRNYA...hahaha...sure touching...kalu bleh aku sendiri nak pilih hero tuk drama tu bleh... :p ada hati tu...camlah aku ada share...
notadijariku: bila agaknya novel kasih yang suci aku ni akan kembali kepangkal jalan...weii...dah abis baca ke belum ni...haiyaa...ada orang lagi tunggu q...hehehe....

18 comments

Tuesday, June 07, 2011 10:06:00 AM

pjg tul tajuk entry..hehehe sebab citer tu ditayangkn kt tv1 kot..kureng promosi...hehehe

wah2 rmi dk Q tgu nk pinjam novel ye...hehehe

Tuesday, June 07, 2011 10:10:00 AM

ekceli novel ni mmg best sgt2...
tp penontonnyer rating tinggi gak.. tp x hangat di isukan .. mybe sebab siaran kat rtm kot.. kalo kat tv3 msti lg meletup kot.

Tuesday, June 07, 2011 10:11:00 AM

harap gak muncul drama andai itu takdirnya... dan agk2 saper y paling sesuai bwk watak aleeya tu?? rasanyer tiz zaqyyah kot.. sbb aleeya perwatakan lembut.. novel tu dr awl hingga ke akhir..asyik nangis jer masa membacanya.. mmg sebak & syahdu & sedih y amat..

Tuesday, June 07, 2011 10:15:00 AM

@mama tisya
tul tu kak, saya pun rasa sebab kurangnya promosi...kat tv1 plak tu...bukan nak perlekehkann tapi tulah, kalu banyakkan promosi cam kat tv3 tu sure lagi tinggi ratingnya kan...

Tuesday, June 07, 2011 10:16:00 AM

@LYAfrina
tul tu lya...akak pun rasa gitu...memang best ar novel ni...banyak konflik seme kan...

Tuesday, June 07, 2011 10:16:00 AM

akak..sah2 RTM tu xde org nk tgk.. mcm sy pun, msti tgk info dr TV3.. hehehe... dah tu pulak, promo mcm kurang je..

Tuesday, June 07, 2011 10:16:00 AM

@LYAfrina
ha tiz pun ok...tapi sedih part aleeya kena heret ngan somi dia masa ngandung tu..pastu kepala kena hantuk kat dinding...giler tul somi gitu...ishh...

Tuesday, June 07, 2011 10:17:00 AM

satu lagi..hero tu klu tkr org lain musti sy tgk kot.. rosyam nor dh xblh jd hero.. boring!!!

Tuesday, June 07, 2011 10:18:00 AM

@mizzkechique
arghh, mencik pilih kasi la gini...hahaha

Tuesday, June 07, 2011 10:19:00 AM

@mizzkechique
ha, dik tina rasa saper yg sesuai...takkan aaron aziz lagi kut...lelain??? :P

Tuesday, June 07, 2011 10:20:00 AM

tu la
nora elena plg hebat la aku rasa
xleh lawan lg

Tuesday, June 07, 2011 10:40:00 AM

mmg panjang diler tajuk... mmg respek la korang2 yg peminat novel ni...

Tuesday, June 07, 2011 11:13:00 AM

eh kak 3² novel tu aku dah baca zaman poli dulu tahun 2003-2004 kot ..rasanye la...(hebatkan aku, pjg xdak kat kontan aku bc novel pengubat rindu...cewahhhh)

tatau plak yg dah jd drama....
tp pelakon cam tak besh je... rosyam nor tak seswai la jd razif ...sbb die dah kertu.....mayb sbb tu org tak mo tgk kot... cari la aktor lain .....

Tuesday, June 07, 2011 11:57:00 AM

Nora elena pelakon dia meletop...seksi2 pulak tu...
Trilogi cinta belakon kurang sikit..

Tuesday, June 07, 2011 1:58:00 PM

Tiada Lagi Mimpi ada dalam simpanan akak... hehehe... jgn risau... Norseha tak kan ada mimpi lagi... realiti tetap milik Norjinah... ;p

Tuesday, June 07, 2011 4:27:00 PM

salam kenal.. rajin2, jemput singgah blog AKU SEBUTIR PASIR hamba kalau berminat nak baca my travelling experiences ke 46 buah negara.. :)

Tuesday, June 07, 2011 4:55:00 PM

tak sabar nak tunggu drama dari novel ombak rindu tuh

Monday, April 15, 2013 6:32:00 AM

Andai itu takdirnya akan disiarkan di slot lestary tv3 setiap selasa jam 9 malam ! Akhirnya mereka siarkan jugak ...yesss.. dan antara pelakonnya trmsuklah nelydia senrose, fizo omar dan lain2..weheeee..best nyeeee ! Tak sabo nk tgok...mesti sedih

Post a Comment