Thursday, June 16, 2011

Kenangan Mengusik Jiwa-Bunga Kuaci


masa balik jengka ari tu, sempat gak la aku tolong mak jaga kedai runcit dia...pastu sapu² sampah kat laman rumah tu...paling tak tahan nengok bila kulit kuaci bersepah² di atas lantai depan kedai...haihh...ni mesti keje budak² yang datang membeli kat kedai mak...amarah tul...even dah ada tong sampah disediakan depan kedai, tapi derang masih lagi wat sepah²...hangin mak tau...nak marah kastemer...so nak tak nak, rajinkan diri mak la nyapu dua tiga kali sehari kan...

owhh, citer sal kuaci ni, teringat mak masa jaman kanak² dulu...kalu p kedai suka beli bunga kuaci ni...aler RM0.10 jek se peket...kuantiti kat dalam pun bukan banyak...tapi bila makan kuaci ni memang menasyikkan...sedar tak sedar bersepah kulit kuaci atas tanah...

dan dalam tu ada menda ni...kalu nasib baik adalah tulis RM0.20 ke...so leh tebus balik amik kuaci...kalu tak nasib baik akan kuar perkataan dibawah...TERIMA KASIH...tapi rata² budak yang datang memang beli kuaci ni...kejap jek abis... 

korang cam aku tak...pernah makan bunga kuaci gini???baik ngaku cepat...

9 comments

Thursday, June 16, 2011 11:50:00 AM

waaaa..bestnye..dapat tebus lagi..kat sini takde jual la.. x penah pulak makan.

Thursday, June 16, 2011 12:02:00 PM

pernah...menjawab soalan sahaja

Thursday, June 16, 2011 12:03:00 PM

ptt la cepat habis ..leh dpt hadiah...

Thursday, June 16, 2011 12:05:00 PM

hahaa meh pelok sket
ko ni suke mengimbau kenangan time budak2
aku pn suke
ala2 makan sambil main tikam
hehee

Thursday, June 16, 2011 12:16:00 PM

senyum sorang2 bila baca entri ni..

dulu balik dr sekolah agama..singgah gerai sorng nenek...ada jual kuaci ni..hehe... :)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
DARI YAHOO KITA KE GMAIL

Thursday, June 16, 2011 12:36:00 PM

dulu suka sgt mkn..smpai sepoh serumah..

Thursday, June 16, 2011 12:42:00 PM

sgt syedapppp....

Thursday, June 16, 2011 1:18:00 PM

paling suke la.. beli benda2 yg ade tikam ni.. hahhhahaha

owhh memori

Friday, June 17, 2011 12:22:00 AM

waaa.... kuaci dulu2 masih ada agi gupernya

Post a Comment