Wednesday, June 29, 2011

Ok...Jumlah Keseluruhan Syiling DiBawah Adalah...Dan Peneka Paling Hampir Adalah...


huhuhu...baik punya...ni kakak yang cakap...saje up balik model tak berbayar ni...

Jumlahnya adalah = RM 385.55

dan 2 peneka yang paling hampir TEPATNYA...adalah
eima-RM383.80
Pn. Zana-RM380.20

so kepada penama dua orang di atas...email jek alamat korang kat email ni.. comot81@gmail.com... bebila stat dari hari ni akan adalah adiah dari aku datang bertandang...mekasih...

so setelah dibahagi dua sama banyak, sama rata agar adil dan saksama...makanya setiap sorang dapatlah dalam RM192 gitu...

ni tuk si kakak punya akaun...RM 192.80...lebih 5 sen dari si adik 'abang'... 

dan ni plak tuk si adik punya akaun...RM192.75...jadilah kan...lepas ni kena menabung balik syiling² ni seme...sampai masa rolling masuk akaun anak²...walhal tiap bulan pun ada gak simpan tuk derang...tapi sesambil tu kan...dari biarkan merata jek...

aku macam cik Kamoo tu jugak...kalu p alamanda ke atau mall yang parking berbayar..atau bayar tol sekalipun...aku sanggup kasi note besar tau...sebabnya aku mau duit syiling...dan syiling² tu aku akan masukkan dalam balang di atas...kat upis aku guna tabung lain...dan sampai masa lagi, gabungkan jelah...so dapatlah amaun yang disimpan selama ini kan...oklah tu...menabung tanpa kita sedar...hehehe...eh sedar sedar...sebab sayang giler nak guna syiling...hahaha....

so gitulah citer sal syiling untuk hari ni...walaupun nilainya kecik...tapi kalu dikumpul² akan menjadi satu nilai yang agak besar untuk kita...selamat menabung....daaa....

17 comments

Wednesday, June 29, 2011 1:19:00 PM

tahniah sape dpt teka tu..

Wednesday, June 29, 2011 1:21:00 PM

byk tu......kira sendiri ke bg bank yg kirakan??

Wednesday, June 29, 2011 1:22:00 PM

@azam
bank yang kirakan...kalu sendiri kira, belum tentu siap kira lagi ni...hehehe...p jek bank suh rolling terus masukkan dalam akaun anak2...senang...

Wednesday, June 29, 2011 1:58:00 PM

tahniah....

Wednesday, June 29, 2011 2:15:00 PM

tahniah buat eima dan zana

ermm bagus kan dik nyimpan utk tabung anak2 .. akak kumpul mcm nie time raya je .. anak2 akak x der tabung sbb akak selalu bekalkan mereka utk makan pagi :)

Wednesday, June 29, 2011 2:17:00 PM

kt umh pn byk duit syiling tp nk p bank mls

Wednesday, June 29, 2011 2:22:00 PM

tskk baru nak teka dah ada pemenang rupanya =P

tahniah kt tukang teka..

dan tahniah kt cikmot yg berjaya kumpul duit syiling banyak2 :D

Wednesday, June 29, 2011 2:25:00 PM

ala tak sempat nak teka.....

dua beradik kat umah pun suka menabung..habis dompet aku dikorek2nya sampai licin..dgn duit kertas plak tu...haiyaaaa

Wednesday, June 29, 2011 2:27:00 PM

yeay .... hehehe
kak alamat aku ko dah tak dak ke .. ala FM dulu tu ...

Wednesday, June 29, 2011 2:54:00 PM

hadiah eima tu bagi kat taska je..tkpon bg je irfan suh kasi fahim.. hahahaha

*lemah tol bab teka teki ni.huh

Wednesday, June 29, 2011 3:15:00 PM

Tahniah pada yg menang tu,....

Malam nie kena pi Alamanda...byr parking guna note 50 mampus kena marah ngan tokey Alamanda tuh...hehehe

Wednesday, June 29, 2011 3:37:00 PM

@MrS. F!zA

masalahnye fiza aku dah lama tak anto ngan amik fahim .. tu tugasan abah dah skrg nih ... heheh klu bg fahim ok la tuh ...

Wednesday, June 29, 2011 3:38:00 PM

che mot - aku suke simpan dlm kete he he he - ari tu aku dpt dlm 2oo lebih wooo

Wednesday, June 29, 2011 4:04:00 PM

emm... mula la rasa nak tengok tin biskut kat rumah... agak2 brape la isi dalam...

Wednesday, June 29, 2011 5:28:00 PM

dlm tak sedar ttibe ratus2 gak kan
bagussss

Thursday, June 30, 2011 9:32:00 AM

wahhh.. anak2 aku masih belum reti menghargai duit syiling. sepah-sepah merata, selalu aku yg kutip.. tu pun kalo jumpa, ade yg dh tersedut dlm vacuum cleaner, selamatsssss.. haihhhhh....

Tuesday, July 05, 2011 4:20:00 PM

baru perasan. :) hehe. btw, sy dh email the details. thanks cik mot :D

Post a Comment