Monday, June 27, 2011

Tunggang Dengan Selamat...Ingatlah Orang Yang Tersayang...Safety First


lama tak citer sal anak...lupa lak aku ada anak...hahaha....
skang kan sejak sorang hantar di sana,dan  sorang plak disini, dah jadi rutin harian si adik akan p skul naik motor ngan apak...in case kalu apak takde barulah nak naik kete ngan ibu...dan gitu jugak kalu hujan pada waktu pagi...tapi kalu petang sure ibu jugak yang kena pikap deme berdua...ate apaknya keje jauh...kadang hari² pun balik dah nak dekat maghrib...banyak keje katanya...walhal keje kat key el jek pun...

tapi kadang² bila si apak ada keje kat putrajaya ni, dan menuntut dia balik awal, maka awal lah dia sampai ke rumah...dan sonok la deme berdua sebab si apak amik meke kat sekolah...bosan kut sebab balik² ibu jek yang amik kan...owhh, kalu apak amik hari² pun bagus gak...hahaha...

ritu masa aku sampai kerumah masa tu apak deme yang pikap deme berdua, terkejut plak aku nengok bila si adik memakan helmet...sebelum ni memang bertuah la dia nak pakai kan...tapi bila nengok rasa besar helmet dari kepala...hahaha...

ni dua² nak naik motor...kalu tiga sok camner???owhh...tidakkk!!!!

percubaan nak buat peace...sanggup sampai naik ke atas rumah dia pakai helmet ni...aku nak bukak dia tak kasi...bukan apa, teleng kepala dia aku nengok nak imbangkan helmet tu...huhuhu...

pepun safety first...kalu jarak yang dekat leh ar deme nak naik motor...kalu jejauh jangan harap la...aku yang riso lebih...huhuhu....

14 comments

Monday, June 27, 2011 10:36:00 AM

alolooo cute nye
nnt yg ketiga ni ko agak2 boboi ke gugirl??
meriah la umah ko kan

Monday, June 27, 2011 10:44:00 AM

@syanasaid
aku rasa meriah dengan suara aku kut...hahaha...

Monday, June 27, 2011 10:54:00 AM

ohhh mcm rutin harian sy jg...pagi si kakak naik moto dgn ayahnya pegi tadika...sy lak bawa si adik hantar rumah mertua...ptg klu ayahnya x kena ot dia lah amik kakak klu tak sy jg yg kena amik

Monday, June 27, 2011 10:58:00 AM

comelnye!

Monday, June 27, 2011 10:58:00 AM

@Lina
dulu kan kalu nak ikutkan sekali harung jek..tapi skang sekolah kakak dah berpindah even taska yang sama tu yang disana menanti disini menunggu

Monday, June 27, 2011 11:03:00 AM

kakak nye helmet mana ??
aku pun dah lama tak amik fahim ...
klu panjang kena balik lmbt ... aku bw keta sendrik .... mesti fahim pelik nape aku yg amikd ie...hahha

Monday, June 27, 2011 11:15:00 AM

comelnya dia pakai helemt
hehhehhe
bagus2

Monday, June 27, 2011 11:31:00 AM

bagusnya...helmet tu mmg utk kids kan...???keselamatan anak lagi penting. Helmet tu patutnya semua ibu bapa belikan untuk anak. Lagi baik dari helmet yang kartun² kan...

Monday, June 27, 2011 11:44:00 AM

budak2 mmg suka naik moto kan...habib pun suka lau blk kg...

walaupun mmg kak izan x minat GA ttp nak share kt sini gak...jom sape2 yg baca komen nie join my GA
http://shahzurahabib.blogspot.com/2011/06/lovely-moment-giveaway.html

Monday, June 27, 2011 11:56:00 AM

comelnya...meh merempit dgn akak meh..hehe

Monday, June 27, 2011 12:03:00 PM

alor2 cumeinya .. ermm budak2 nie kalau naik motor xcited kan .. akak pun sameee leer , suke no naik moto
tapi kalau ramai2 x lepas lahh ..

eiii tgk pic ke 2 tuu risau lak akak nie dik ! :)

Monday, June 27, 2011 12:20:00 PM

umah dah jauh ni kena naik kete amik aqeef. dulu kat p9 tu abah dia bawak camtu je kalau saya lmbt sbb xde helmet..

Monday, June 27, 2011 1:31:00 PM

cutenya bdk dobot ni. aiseyyy kejap je nk jd abg ehh :)

Monday, June 27, 2011 2:27:00 PM

so cutee.....ami kecik2 dulu ada gak helmet camtu, tapi ntah kemana peginya

Post a Comment