Wednesday, July 20, 2011

Nak Makan Punya Pasal


ni petang semalam punya citer...petang semalam, meseh my hubby...suh dia balik awal sikit...awal pun jam 6:30 petang jugaklah baru sampai umah...sebabkan nak suh dia singgah kat pasar tani Presint 2 tu...banyak menu yang aku order...antaranya ketupat palas dan rendang ayam sekali...cehh...esok lusa ramadhan nak menjelma, tapi aku dah feeling nak raya dah ni...erkk...nampak sangat tak menyempat kan...arghh dulik la...layan jek nafsu tetiba nak makan ketupat kan...ni seme gara² nengok blog ct fazliana la tu...saper suh dia up gambar ketupat kan...dan² tu nafsu melonjak² nak makan ketupat plak dah...sib baik skang dah fleksibel dah...tak perlu tunggu musim perayaan nak wat ketupat ni...skang cari jek kat pasar² malam, sure ada punya...hehehe...

tapi kan, beria aku nak makan, cam esok lusa nak bersalin dah...sib baik kali ni bersalin selepas raya...huhuhu...

gambar ketupat semalam takde...tapi gambar ketupat yang mak aku buat untuk raya haji tahun lepas adalah...seperti di entry INI...rindunya nak makan ketupat mak buat...sib baik raya aidilfitri tahun ni giliran beraya di jengka...arghhh tak sabarlah rasanya...hehehe...tapi kan, aku baru² ni jek mahir membalut ketupat...kalu idak, selama ni reti makan aje...hahaha...

dan rendang ayam pun ada semalam...bestnya...lama tak wat rendang sendiri...ate, malas banyak menguasai diri skang kan...alahaii... 

lambakan ketupat yang mak buat...kalu hari raya, tak sah kalu takde ketupat dan tapai...menu wajib tu...tapi tahun ni rasa cam nak suh wat nasi dagang atau nasi kerabu lagi sebagai  hidangan di pagi raya...aku pandai rekues jek...buatnya tak reti...hahaha... 

eh tetiba rasa tak sabar nak raya...hahaha, sangat melampau ok....

babai la...jumpa lagi nanti...tu pun kalu tetiba rajin...malas dan lemau giler skang ni....

17 comments

Wednesday, July 20, 2011 8:13:00 AM

best nye dapat makan ketupat palas.. mak mertua ain pun tiap2 tahun wat ketupat palas...

Wednesday, July 20, 2011 8:24:00 AM

bestnye asyik rekues je nak makan apa..

Wednesday, July 20, 2011 8:25:00 AM

huhuhu..sebut name penuh saye tu... (^__^)
tp sedap kan ketupat mak cik tu kak..rendang ayam tu pun sedap ..ramai yg datang kedai tu rase tester jer..bukan takat rase..ade yg makan sampai kenyang..hehehe..

tahun ni raye kat jelai so tak jumpe ketupat palas..

Wednesday, July 20, 2011 8:40:00 AM

alamak..tiba2 teringin. nak suh mak pos dari kg la..wwwuwuuwuwu sedihnye raya kali ni tak balik ganu..:-(

Wednesday, July 20, 2011 9:05:00 AM

owh..syedapnya..syedapnya...

Wednesday, July 20, 2011 9:14:00 AM

hehehe... akak hujung minggu baru ni pun buat rendang daging dgn nasi impit... ntah teragak plak... padahal nisfu syaaban je... hihihi

Wednesday, July 20, 2011 9:23:00 AM

aik? pose pun tak lagi nie?

Wednesday, July 20, 2011 9:34:00 AM

huhu.. tak pandai ar makan ketupat palas.

macam jakun kan hehe... :P

Wednesday, July 20, 2011 9:41:00 AM

baju raya ai dah siap dah..tak sabar nak raya..weee

Wednesday, July 20, 2011 9:52:00 AM

kasik tunjuk ajar la macam mana jadik ketupat palas tu... kt kampung aku buat ketupat bawang je

Wednesday, July 20, 2011 9:55:00 AM

aura raya la ni kak kan..hehe

Wednesday, July 20, 2011 10:00:00 AM

sronok kan raya ... leh mkn ketupat ..seb baik la aku tak dak kepingin pepe ... alhamdulillah ..klu tak kalut gak nk mencari ...

Wednesday, July 20, 2011 10:32:00 AM

ma sy mmg buat ketupat palas n rendang...mlahhan siap jual lau ada yg request...
thn nie raya umah mentua...mak mentua pandai wat nasi himpit jer huwaaaaaaaaaaaa....

Wednesday, July 20, 2011 10:46:00 AM

cukup pantang tgk ketupat palas..rasa mcm nak gigit2 je sekali dgn daun palas tu hahaa..!

Wednesday, July 20, 2011 11:02:00 AM

KO NI SAJE JE
AKU POSE ARINI
DAH TERLIOR DAH HEHEE

Wednesday, July 20, 2011 12:37:00 PM

terus tgk gmbr akak ni..terus panggil kawan2 satu opis.. "Mari kite buat portluck..aku nk buat rendang.."
hahahaha psiko

Wednesday, July 20, 2011 1:27:00 PM

hamboi kak..meriah dh ni,mmg mcm raya hehe...

izan pun suka ketupat palas ni.yg goreng pun sedap =D

Post a Comment