Friday, July 8, 2011

Surah Al-Mukminun Ayat 1-22 Dibaca Oleh Imam Muda Nazrul & Imam Muda Hassan Adli


sebagai santapan rohani di pagi jumaat yang berbahagia ini...



surah yang dioranng berdua baca ni boleh dilihat di SINI...

seingat aku lah kan, dengan ingatan yang masih bersisa...aku rasa surah ni pernah kita KENA hafal masa di tingkatan 5 dulu...masa kat kelas pendidikan agama islam...kalu tak hafal tak lulus tuk SPM nanti...kira ni carry mark jugaklah...so masa tu saban harilah dok pulun menghafal...sebab tu masa derang ni baca bleh gak la aku ikut dalam 2-3 baris kan...yelah, cam surah yasin jugak...kalu hari² dok baca tak nengok rujukan pun dah bleh terkeluar sendiri dari mulut kita kan...gitulah kut...

rasanya selain dari surah ni, adalah beberapa potong ayat al-quran yang wajib kita hafal masa di tingkatan 4 dan 5 dulu kan...kalu salah sila betulkan...aku ni makin kertu...so banyak memori yang lost...hehehe...

so tuk semua...dengarlah suara lemak merdu mike berdua ni...asyik aku mendengarnya..sambil dengar, sambil baca jugak ikut surat yang aku attachkan web tu...hurmm...moga kita diberi rezeki yang berganda di hari yang mulia ini...amin...

notadijariku: peace no war!!!

6 comments

Friday, July 08, 2011 7:46:00 AM

ala... video kena block... tak dpt tengok... :(

Friday, July 08, 2011 7:56:00 AM

@ejaMaria
rugilah kak..santapan rohani dipagi hari ni...

Friday, July 08, 2011 7:58:00 AM

ena dah santap dah pagi ni.. Alhamdulillah.. sedap didengar.. sejuk di hati.. thanks izan..

Friday, July 08, 2011 8:03:00 AM

@Ena
sesekali santapan rohani apa salahnya kan...tapi tulah, memang sejuk hati pepagi ni...suara derang memang best...

Friday, July 08, 2011 8:54:00 AM

akak x hinggat akak kena baca atau tidak .. tapi memang adalah kan :)

sore2 mereka nie sedap dan lunak je .. sejuk perut mak2 mereka nie .. sungguh2 menggagumkan :)

Friday, July 08, 2011 9:46:00 AM

hilang kata2~

merdu sgt bacaan deme..
sejuk perut ibu mengandung..

nilah calon suami yg sesuai :D

Post a Comment