Tuesday, July 12, 2011

Aku...Dia Dan Telefon Awam


pagi ni masa on da way p keje, terdengarlah aku akan topik yang diperkatakan di stesen radio hotfm tu...sal penggunaan public phone aka telefon awam....seingat aku la, dah lama sangat aku tak menggunakan telefon awam ni untuk berhubung di antara satu sama lain...tapi kalau dulu...masa zaman belajar terutamanya...pantang ada wang syiling, sure semenya abis di dalam perut telefon awam tu...walhal telefon siswa jek pung...ekekek...tapi itu dulu...dan skang aku rasa bertahun jugaklah aku tidak menggunakan khidmat telefon awam ni...eh dah lama sangat la...sib baik aku  masih lagi ingat cara nak menggunakan telefon awam ni...huhuhu...

satu masa dahulu sebelum masing² punya telefon tangan sendiri, public phone la antara alat komunikasi yang penting kan...tapi tengoklah skang...ada pun dipandang sepi jek...tapi sesekali ianya digunakan oleh orang yang memerlukan perkhidmatannya...

kalu korang dah lupa...wajah public phone yang masih gah berdiri sehingga kini...

so kalu korang la kan...baper kerap atau baper lama korang tak menggunakan public phone ni???
ce citer ce citer....hehehe...

notadijariku: siapkan keje dululah...petang nak p check up...untuk 25 minggu...daaa....

11 comments

Tuesday, July 12, 2011 8:16:00 AM

zaman cintan cintun dulu xde guna hp nk gayut2 ni..sbb prepaid dulu mna ada y murah2... jd..public phone ni la peneman setia..tp y sedih..skarang...kalo k satu tmpat tu..dlm 10public phone y ada/... x semestinya semuanya blh guna..kdg2 geram..

mcm g kat spital aritu.. prepaid xdok tpaksa gna public phone..skali semua dok paka gawa..ermmm... gane peseng tu??

Tuesday, July 12, 2011 8:28:00 AM

fahim yg slalu guna ...
asal jumpa ... call atok nenek ngan kawan2 aku...hahahaha

Tuesday, July 12, 2011 8:29:00 AM

yer..yer aku pn dengaq gak hot fm krew pg tadi..kalau dulu..ngan public phone cam isi ngan kuku la...smbung beratur semata2 nk bergayut..heheh

Tuesday, July 12, 2011 8:55:00 AM

eh mna nak cari telefon awam ni?area sini 1 pon takdak..kalo kt p9 sana siap bwh blok sebijik tepon awam

Tuesday, July 12, 2011 9:07:00 AM

anak akak slalu guna - public phone yg kat skolah... t-phone Mama dia la... apa lagi... ;p

Tuesday, July 12, 2011 9:21:00 AM

last guna time umur 20 tahun dulu. dah 9 tahun nie x pegang. last dulu pun guna sebab hack tel tu utk free call. hahaha

Tuesday, July 12, 2011 9:33:00 AM

selain public phone ni popular di zaman belajar dulu...

hphone merah nokia gedabak aku yg besar dulu pun menjadi popular di kalangan korang kan kan kan?

Tuesday, July 12, 2011 9:56:00 AM

lieya dulu zaman study kat uitm dok gayut2 gak kat public phone...tepon cik abang...gigih angkut tabung syiling wakakakaakakak

Tuesday, July 12, 2011 10:41:00 AM

dulu2 aku hafal no member2 sbb dial gna public fon
skrg haremmm sbb tekan cr nama pastu tekan dial je kn

Tuesday, July 12, 2011 10:46:00 AM

sejak ada hp sendiri ms tu br hbs sekolah mmg xpakai dh public phone.. dh 8thn xpakai pblc fo..hehe

Tuesday, July 12, 2011 12:51:00 PM

wei aku ade pakai public phone ni setaun yg lepas rasenye. masa tu kt soping komplek bersama suami dan anak (masa tu anak je). aku pg toilet. handbag, handphone seme bg asben aku pegang. skali aku kuar, ntah mane dia pg. ilang. hampeh kan. raba2 poket sibaik ade seposen. sempat la tpn tnye diorg kt mane. hahahha

Post a Comment