Thursday, August 25, 2011

Bila Rajin...Nasi Ayam Versi Semputtt...


petang semalam....tah semangat rajin dari mana tah yang menguasai...tetiba mak jadi rajin nak wat nasi ayam...ekseli ni pestime gak la mak nak wat nasi ayam ni...selama ni mang tak pernah wat pun...nengok orang wat jek...sebab malas banyak dari rajin kan...so bila dah rajin datang tu, kenalah cuba gak...balik awal dari biasa pada petang semalam terus bertungkus lumus di dapur...sampai semput mak dibuatnya...tu yang jadi nasi ayam semput tu...huhuhu...

tak tau la nak cakap sama ada cukup bahan ke idak...janji kenyang sudah...lagi pun aku berbuka sorang² jek semalam...hubby tak jamah pun masa dia balik semalam...sebab tank dia dah penuh...oleh kerana aku memang sengaja buat lebih...sampai ke sahur tadi pun makan nasi ayam ni...hehehe....

so tanya hubby rasa camner nasi ni...ok kata dia...dah leh jual ni...huhuhu...cam biasa ayat amik hati..tapi aku tak kisah pun dia nak komplem ke apa...kata pertama kali buat...tak semestinya pertama kali cuba terus menjadi...kalu tak jadi harus cuba dan cuba lagi...aku ni bukan gifted cam orang lain...yang pandai memasak, baking² dan macam² lagi...tapi kalu sekadar nak kenyangkan perut kami anak beranak tu takde masalah kut...janji tak kelaparan sudah...huhuhu...

ni dia nasi ayamnya...siap ada sambal lagi...
deco ayam tu takmo kalah...tapi daun salad takde...eh tak yah la nak beria sangat kan....janji kenyang sudah...memang kenyang la bila makan nasi ayam buatan sendiri...huhuhu....leh tambah² tanpa segan... :p

hari ni hubby jadi emcee lagi kat kl sentral...ada program anjuran JKJR sempena balik kampung ni kan...tapi sib baik program tu abis awal...so leh gak berbuka sesama...yey...hepi semacam aku ni kan dapat berbuka sesama..bukan apa...kalu hubby ada kat umah...leh ar dia nengok anak² sesambil aku sibukkan diri di dapur...takdelah aku alami semput² lagi...hahaha...alasang lagi...

notadijariku: takde nota la hari ni...aku sedikit kecik hati..sob sob...

22 comments

Thursday, August 25, 2011 9:40:00 AM

semput2 pun janji ado... huhu...

Thursday, August 25, 2011 9:41:00 AM

bestnya ... rajin sis ek

Thursday, August 25, 2011 9:42:00 AM

utk 1st trial..nampak cam shedap.je

Thursday, August 25, 2011 9:50:00 AM

Ala...lom pape dah defend diri sendiri. Sape kate tak pandai msk n bukan gifted? Tgk..nmpk sodap yo!

Thursday, August 25, 2011 9:51:00 AM

nnt boleh buat nasi ayam utk kali ke 2,3 ;)

Thursday, August 25, 2011 9:54:00 AM

perut pedih tgk nasi lemak MAK YUNG DEDEK!!!

Thursday, August 25, 2011 9:55:00 AM

kire ok le tu , ado jgk le ghupe nye tu

Thursday, August 25, 2011 9:59:00 AM

OK LAH TU... YANG PENTING MENGENYANGKAN

Thursday, August 25, 2011 10:00:00 AM

tahniah! tahniah! 1st time aku buat nasik ayam masa pegnen dulu.. 3 taon lepas.. muahahah..

dan sampai la skang aku tak penah buat lagi.. hehehe


jangan la kecik ati... cian orang tu

Thursday, August 25, 2011 10:14:00 AM

nasi ayam semput2 pon tkthn gak tgk ayam dia tu..salad je tk de..hikhik

Thursday, August 25, 2011 10:15:00 AM

hohohoh..nmpak sedap nasik ayam semput tu..semput pon sempot lah..janji siap dan sedap..

kecik ati ngan sapa lak ni..

Thursday, August 25, 2011 10:16:00 AM

semput pun boleh masak lagi kan..hehe

Thursday, August 25, 2011 10:25:00 AM

wah...sedap2...tak kesah ler semput ke atau versi apa..tgk je pun da buat perut macam ada meriam buluh..hehhe..

Thursday, August 25, 2011 10:27:00 AM

nasi ayam seheedapppp..jadi abg nk cdgkan la kita wat open house untuk...hari raya....sesapa setuju sila like....


saya makan bertambah waktu walaupun waktu saHOQ.....betulll...

Thursday, August 25, 2011 10:39:00 AM

LIKE..i like..

are_race..untung hg dpt izan wey..mmg sgt sedap masakan dia..:)

izan...ok la nasi ayam tuh.wat aku terliuq ja tau..cuma salad yg takdak..tkpa janji kenyang..:P

Thursday, August 25, 2011 10:45:00 AM

kak, nmpk sedap la.. nt sy beraya umah akak, akak masak nsi ayam yer..

Thursday, August 25, 2011 11:30:00 AM

@RinnAzrinah
tulah...tapi mang betul2 semput...awal giler masuk tido...huhuhu

@Anum
rajin dalam keterpaksaan..sebab nak makan punya pasal

@atty's
tulah kak...pes trial ni...tapi hubby kata sedap...sib baik...

@Mommy Fara
uikss...kenalah depend...ti orang dok kata, hok ni pun nak citer...cehh...dari sentap segala baik depend dulu...hahaha

@mamyharraz
tu hubby dah rekues suh buat raya ni...adehh...fikir dua tiga kali gak ni...takut makin semput dibuatnya...hahaha....

@eLYies
ishh, jangan ar gitu...awak buat lagi sedap kan...

@fazilzura
tulah tu, sib baik masih ada rupa nasi ayam...hehehe

@ain1914
tul kak ain...apa yang penting...kenyang sudah

Thursday, August 25, 2011 11:34:00 AM

@MRS. K
huhuhu...pasni tak tau bila plak aku nak wat weii...skill memasak hanya datang time bulan pose ja...tak pun time peknen...huhuhu

@MrS. F!zA
huhuhu, tulah tu, kira tak lengkap lagi la ni ek???

@mama tims
hehehe, semputtt...
kecik ati ngan dak opis ni...kempunan saya tau kak...

@Masni Syafie
eh boleh, selagi napsu nak makan nak kena layan...hahaha...

@Arfazilah Abka
huhuhu...pasni kena buat dan buat lagi...bila tu tak tau la kan...hehehe...

@.:are_race:.
huhuhu, sib baik tester kata sedap..pasni abang ar wat plak...kecik ati ingatkan abang tak jamah semalam...sob sob...

@.:fyzz:.
untung apa weii...nak makan kenalah buat...napsu kan...

@mizzkechique
erkk...tina beli jelah kalu gitu...hahaha

Thursday, August 25, 2011 11:39:00 AM

sedapnye nasi ayam
ape2 pn yg kite msk sdiri mmg akan sedap pny
:-)
lauk kedai tu bkn sedap sgt pn

Thursday, August 25, 2011 11:41:00 AM

nape kcik ati nih...aku je blm penah buat complete nasik ayam,dahla aku mmg suke gile nasik ayam!!

Thursday, August 25, 2011 12:30:00 PM

pandainyer masak nasi ayam.. masz x pandai pon walopon hubby suka makan nasi ayam, kalu nak, pi beli jerk kat kedai.. hehe

Thursday, August 25, 2011 1:29:00 PM

percubaan pertama yg berjaya...hehee

kfieza pulak bersahur tadi dgn nasi daging yg berbuka semalam punya..tapi beli je la ns dgg tu hehee..nk buat apa pun dh mls nak2 hujung2 ramadan ni..

Selamat Hari Raya Izan..! blk mana tahun ni..?

Post a Comment