Tuesday, August 23, 2011

Bila Si Suami Memasak Di Dapur


heheh...kata orang, time dalam keadaan cam gini lah masanya kita nak bermanja² ngan en somi kan...termasuklah aku ni ha...aku paling suka bila en somi berbuka di rumah, berbanding di luar...saper yang suka berbuka sorang² kan...sob sob...dan itu hari kebetulan en somi tidak 'bekerja' lebih masa, aku rekues suh dia wat burger...sebab daging burger dalam peti lum luak pun...takut expired kan, ke tong sampah jugak akhirnya...

masa p jj ritu, sempatlah beli roti tuk wat burger tu..sekali roti burger tiada...jadi amiklah roti tuk wat 'hotdog' tu...dah beli roti gitu, tak jadilah nak wat burger kan...daging tu kena cincang² la cam nak wat roti john tu...tapi versi kami somi isteri sudah...bahan tak lengkap kan...

dan gigihlah en somi bertungkus lumus di dapur...aku cam biasa hanya menyediakan bahan² sudah...tak larat dah nak berdiri lelama weii...jem perut mak...uhukss...

gigih dia suh aku amik gambar dia...motip???tah , mau tumpang glamer kat belog aku ni kut...hahaha...
nengok siap berapron bagai...huhuhu...

dan daging burger yang dihancurkan...ala² isi roti john kononnya...digaul bersama tomato dan bawang...memang tak cukup bahan...ishh, dulik la kan...janji kenyang sudah... 

dan sesambil tu...aku suh en somi wat cendawan goreng...sebab nengok dalam peti ada seplastik cendawan yang dia bawa balik...beli dari kawan opis dia...setelah bertungkus lumus nilah hasilnya...rangup...digoreng guna tepung kentucky cap adabi tu...tu jek tepung yang ada...

masa aku nak snap kali kedua...nengoklah tu..ada tangan halus yang sedang berbuka sebelum waktunya...

aneh, kakak tak makan cendawan goreng ni...adik jek yang beria...lepas satu, satu dia makan...sonok bila nengok anak suka makan gini...sebab irfan kan memilih sikit...kalu nasi memang tidak la...nak nengok dia makan semulut pun...jangan harap la...tak tau la naper... 

bila dua beradik saling sayang menyayang...adalah aksi gini...kalu idak...korang fikirlah sendiri...hahaha... 

 adehh...ari ni nak masak apa pun tak tau...wat ayam masak pedas la...adalah 3 ketul peha ayam lam peti tu...jadilah kan, sorang satu..pastu time sahur kongsi...hahaha...gigih berjimat sebab minggu ni minggu clearkan peti kan...huhuhu....

18 comments

Tuesday, August 23, 2011 9:56:00 AM

amboi, cantek apron..hehe

Tuesday, August 23, 2011 10:03:00 AM

WAH RAJIN CIK abg akak turun dapur...betul tu kak...perut dah sarat2 mmg tak larat masuk dapur....lieya ni mls nak suruh hubby...berkecah semacam dapur aku dibuatnye...wakakaakaka.....mase dlm pantang die jage lieya tu, die yg siap masakkan bagaikan....abis pantang penat aku kene kemas dapur balik kak huhuhu....

Tuesday, August 23, 2011 10:09:00 AM

@mizzkechique
hehehe, kebersihan di dapur itu penting... :p

@lieyalatif
hurmm...kalu kaum bapak masuk dapur memang kena pantau la liar...kecah abis dapur tau...hehehe

Tuesday, August 23, 2011 10:16:00 AM

Comel lah Irfan dgn kakak tu! Geram!

Tuesday, August 23, 2011 10:25:00 AM

perghhh apron tu cantiklah..mcm galas budak punya tali..hhihihi

Tuesday, August 23, 2011 10:28:00 AM

ok latu..en somi rajin sekali sekala kan..kaum suami pon harus tolong masak2 nih..

Tuesday, August 23, 2011 10:31:00 AM

wah rajin nye somi ko masak
amrul mmg tak la hehe

Tuesday, August 23, 2011 10:46:00 AM

hahahaa.. same le kite.. kalo beli kat bazaar ramadhan tuh.. nasi beriani ke.. nasi tomato ke.. mmg beli 2... mase bukak pose.. 1 polistren share 2 org.. bg 2 pinggan je.. time sahur share set yg 1 lg... x larat nak msk da.. panaskan aje.. hehe

Tuesday, August 23, 2011 10:52:00 AM

cantik dapo ko noks! siap ade sticker burung antu gitew... miahaha

Tuesday, August 23, 2011 11:00:00 AM

wahhh siap tunai permintaan isteri tersayang tu ...

pelik la dak irfan ni ..nasi tak mkn tp bambam ... ko bg mkn pe kak .. nk gak.

Tuesday, August 23, 2011 11:13:00 AM

hahahha..siap pakai apron tu....hebatttt...

Tuesday, August 23, 2011 11:13:00 AM

beshnya cik abang pandai masak.

Tuesday, August 23, 2011 11:15:00 AM

wahh..rajin cik abang awak turun dapur...bertuah badan..hehe

Tuesday, August 23, 2011 11:45:00 AM

apron tu tak menahan..kome yg bertahun2 beropiskan dapo ni sehelai apron pun takdokk huk2..best woo kalo laki yg masakkn tetiba jd sedap je masakan tu huhuhu..berubah angin org kata..

Tuesday, August 23, 2011 11:59:00 AM

hubby kite pun dtg rajin dia kadang buat kebab la.. syok je rase bile sesekali makan ade org hidangkan..hahaha

Tuesday, August 23, 2011 12:19:00 PM

untung suami mau menolong :D

jarang ada suami suka masak salah satunya lg ahkak tu T.T huhuu

Tuesday, August 23, 2011 1:24:00 PM

OK cun! malam nie Na nak goreng cendawan dlm fridge tue! tq cetuskan idea best nie!

Tuesday, August 23, 2011 1:28:00 PM

mmg best kan sesekali somi yg masak...
akak suker rekues somi akak msk mee goreng mamak... sedapppp... heheh..

Post a Comment