Monday, August 15, 2011

Itu Hari Masak Ni...Hari Ni Masak Apa Plak???


ari tu nengok kat belog saper tah...wat hati ayam masak kicap...terus terasa nak makan gak...
so beli hati ayam ngan pedal...sebab en somi tak makan hati...pedal dia makan...
gigih wat cam masakan di bawah...aku kasi nama 'hati dan pedal ayam goreng garing masak sos tiram berlada'...amik ko panjang giler namanya...hati ayam tu aku sorang jek abiskan...pedal kasi en somi...hehehe....

fuhh...sedap di makan time panas...

dan wat gulai tak berapa lemak ikan tongkol...mau kurangkan lemak dalam badan...takut berat naik mendadak cek up minggu depan...riso mak....

dan nengok si bujang minum susu pun leh terliur...bistu camner...hahaha...napsu...

tapi ni itu hari punya masakan...hari ni blur tak tau nak masak apa...tadi time sahur ada kuarkan ikan dari dalam peti...senang balik nanti leh terus masak...rini en somi berbuka bersama...tanya dia tadi, katanya wat ikan masak pedas jelah...aku ok jek....menda senang jek pung...bleh jek layan...jangan yang pelik² sudah...tak kose aku nak layan kan...hahaha....

mak dah tak larat nak berdiri lelama...muatan makin berat ni...

notadijariku: bos takde rini, mau balik awal sikit la dari biasa...ingat nak singgah pasar P8...beli pisang emas...anak² suka makan...

12 comments

Monday, August 15, 2011 11:57:00 AM

lama tk mkn pedal ayam..pjg tul tajungnye ye...hehehe

Monday, August 15, 2011 11:59:00 AM

hahaha, kak...sendiri kasi nama masakan kan..tu yang panjang berjela tu... :p

Monday, August 15, 2011 12:00:00 PM

sedap lauk... tp hari ni nak masak apa plak kak?

Monday, August 15, 2011 12:02:00 PM

@deelira@deeliraz
tak tau lagilah zue...ni tengah mikir lagi la ni...hurmm...idea, datanglah...

Monday, August 15, 2011 12:12:00 PM

menu petang ni..ikan pari masak asam pedas..yum..yum.. same kan kak..asam pedas jugak..hehehe..

Monday, August 15, 2011 12:36:00 PM

aku juga yg senang idop
xyah fikir masak2 hehehe
mkn je mak masak

Monday, August 15, 2011 12:45:00 PM

bestnya pedal ...
lama x makan

Monday, August 15, 2011 12:45:00 PM

hati ayam aku makan time pegnen jerk. itu pon terpaksa makan sbb nak tambah darah

Monday, August 15, 2011 12:47:00 PM

tengok blog ni ada makanan, tengok blog tu ada makanan... huhu lapor dah nie.....

Monday, August 15, 2011 12:54:00 PM

wahhh akhirnye CM telah menyangkan masakan beliau... hehehhe

Monday, August 15, 2011 1:26:00 PM

hikhik terliur mak tgk pedal..sedap tu masak sambal2 biasa..

Monday, August 15, 2011 3:08:00 PM

hati dan pedal..dua2 kty suka..

Post a Comment