Tuesday, August 9, 2011

Mari Bercerita Pasal Harga Emas Yang Melonjak²



semalam, masa p jejalan ke alamanda ngan opismate terperasan la kat tengah² centre court tu  adalah promosi barang kemas oleh pak habib, poh kong dan beberapa kedai yang lain...sekali imbas nengok rege pasaran emas SEGRAM adalah RM170...agagagaga...ngucap panjang mak...awat mahal benar sekarang rege emas...melonjak² naik weii....teringat masa dulu...masa aku kawin dulu...masa tu tahun 2006...rege emas yang aku beli masa tu RM89 segram...tu pun dah rasa mahal tak...skang???adehh...hajat dihati nak beli emas tuk anak dara terbantut plak....kalu beli skang pun segram pun lum tentu dapat...hahaha....

1. Harga emas sentiasa meningkat dalam jangka masa panjang.

Sejak 10 tahun yang lalu harga emas telah mula meningkat. Siapa yang simpan emas sejak masa itu, memang menguntungkan!

Purata kenaikan harga emas adalah sekitar 25% setahun. Siapa nak bagi anda untung setinggi ini? ASB jika tinggi pun, anda akan dapat 12% setahun. Yang mana satu lebih untung?

Jika anda kawin pada tahun 2001, barang kemas 916 dibeli pada harga RM50 satu gram. Pada hari ini, emas 916 mencecah harga RM160 satu gram!!
 ni petikan aku amik di sebuah blog...betul, aku setuju dengan penerangan beliau...rege emas meningkat naik dari masa ke semasa...kita jek kadang² tidak sedar...tapi bila kita sedar nengok² rege dah berada di luar kemampuan...tul dak???

dan rege emas akan terus meningkat naik...tak caya korang nengok kat web INI...skang rege emas 916 pun dah melonjak RM180 untuk satu gram...adeh, makin lama makin naik tu...dah nak saing dengan rege emas 999 dah tu...

so antara duit ngan emas mana yang lebih penting???takde duit camner nak beli emas kan...

notadijariku: emas yang aku ada skang hanya gelang pernikahan dan sebentuk cincin dan seutas rantai...ishh, nak beli baru tak mampu dah...mahal sangat la...di luar kemampuanku...

14 comments

Tuesday, August 09, 2011 9:36:00 AM

betol..dulu time aku kawen da rse mahal da emas
skrg ni rse alahai dlu murah..
so xrugi kalo invest beli emas..kalo berkemampuan la
mcm aku, biasa2 udah..xyah la smp jadi mcm mami jarum kan..

Tuesday, August 09, 2011 9:42:00 AM

sbb tu org tetua dulu sker beli emas. mcm leh jadikan pelaburan la gak kan.

Tuesday, August 09, 2011 9:43:00 AM

sbb tu la aku suka sgt panjang hadiahkan aku brg kemas dr perfume bagai tu ...
klu die tanya awak nk hadiah pe ..aku mesti jawab emas la ...




harga emas kat kedai deret kedai sebelah metro RM158/gm bleh terjah la aku br usha hari ahad ari tu ...

Tuesday, August 09, 2011 9:43:00 AM

hikhik mak pon tk MAMPU..yg ada ni pon dah cukup..rantai pemberian nenek darwisy dlu rm800 10thn yg dlu..skrg blh jd berapa riban tu.

Tuesday, August 09, 2011 9:49:00 AM

akak pon beli emas masa duit hantaran kawen dulula...
dlu beli emas thn 1999 murah betol...
klu 2 ribu pon, rantai beso bapok bulih dpt...
skrg nih 2 ribu, emas mcm janggut udang jerk... huhu....

Tuesday, August 09, 2011 9:50:00 AM

aritu aku gi lebur gelang buat pattern baru. tau la kan 916 ni lembik sng berubah bentuk. masa timbang aritu nk terbeliak tgk regenya dh naik sekali ganda. sukaaaaa! mak aku dh amikkan dgn cincin sekali. waaa tak sbr nk blk kg :)

Tuesday, August 09, 2011 10:12:00 AM

tu le kak....tekujat tgk harge emas skrang nie.....tu pasal org kate melabur dlm emas mmg untung....husben lieya main saham emas....kalo ade duit lebih baik labur dlm emas kak sebb harge emas akan naik...kalo turun pun tak mendadak....

Tuesday, August 09, 2011 10:14:00 AM

memang..haritu niat nak beli cincin terus batalkan je..mau tidak secoet cincin ringan melayang dah 400+! pakai jelaa cincin tikam nampak gayanya =P

Tuesday, August 09, 2011 10:38:00 AM

btul sgt...saya bl jongkong emas utk pelaburan 5 bln lpas..skang rasa cam nak jual sbb harga dah naik melambung..tp sayang igt nak tunggu 10 thn lagi br jual..then dpt untung stengah juta...

Tuesday, August 09, 2011 10:38:00 AM

itu la cikMOT...kalau der duit...baik beli sekarang...kalau tunggu lagi...makin naik lagi rege nye... mahal lagi la wooo...

hrmm...jawabnye kya belikan tuk si kecik ajer lah.. seb bek la sorang jer pompuan....

Tuesday, August 09, 2011 10:54:00 AM

wei tau xpe. rantai yg halussssssssssss pun sampai seribu wei. pg upgrade rantai daryn berminggu yg lepas. ingat dpt beso sket, rupenye... lahai. hampa

Tuesday, August 09, 2011 11:07:00 AM

erkk, mahalnya.. br nk beli emas utk raya ni..kensel!!!

Tuesday, August 09, 2011 11:11:00 AM

bonus 1/2 bulan masuk - beli la rantai kakak seutas... nak tunggu tahun depan nanti tak terbeli gak - emas makin mahal... takde nye turun...
tunggu promosi kat kedai Sri Pinang... thn lepas diorg buat promosi upah RM1 je... jd bayar rege emas je beli... ;p

Tuesday, August 09, 2011 3:54:00 PM

me xpenah beli brg kemas pendek cite emas yg ade hnyalah cincin tunang n rantai halus batalkan air semayang mas kawen.tp xpakai pun huhu..berdogel je takde langsung pakai emas hik2 n xpandai pun nk beli emas..telinga pun xpenah bertindik ..drpd emas sy lg suka beli brg2 umh yg penting..dpt digunapakai olh semua org lg pun xpakai emas bknla dosa so bknla penting pun.

Post a Comment