Saturday, August 13, 2011

Menu Berbuka Untuk Petang Ni


hurmm...kadang blur plak aku nak mikir...apakah menu yang mau dimasak tuk berbuka pada petang ni..kalu berbuka sorang2 ginilah jadinya...adehh...apa pun tak boleh...tapi riki2 dalam esbok tadi, nengok ada kacang botol yang aku beli ritu...tak terusik lagi pun...ha, idea pun datang...so petang ni wat kacang botol goreng pepedas la...makan dengan nasi panas...ikan gelama kering pun ada lagi...wahhh...ni dah naik selera ni...janji ada ikan kering...tapi ikan kering pun mau ikan gelama jek...ikan lain tak best...bleh???

so, tuk memudahkan keje aku, sebab kejap lagi mau beradu, aku dah siapkan bahan2 tuk menggoreng pada petang nanti...so leh jimatkan masa kan...sesambil tu tengah pikir gak, nak masak apa tuk bersahur sekali...ingat buat banyak terus la, leh makan tuk sahur terus kan...hehehe....

bahan-bahannya ialah....

eh tetiba aku rindu nak makan ikan sepat...kalu dulu masa zaman budak2 senang tuk nak dapat ikan sepat ni...sebab kadang2 bila tiba hari cuti, kami suka ke sungai yang berdekatan...tangguk sendiri...tapi skang, dah lama benar aku tak bersua muka dengan ikan sepat ni tau..tetiba rindu nak makan....bleh..tapi takdelah tahap mengidam lagi...hahaha....tapi kalu ada pekasam pun beh jugak ni kan...hurmm...

hurmm...yang ada pun dalam peti ada ikan bawal kecik...goreng tu jelah tuk sahur nanti...wat sweet sour ke...wat masak sos tiram pun ok...nengoklah camner kan...tak pun aku wat gulai...hehehe...

eh, oklah, mau join anak2 tido ni...ngantuk bangat ni....sambil2 tepuk anak, aku pun leh tertido gak...hahaha....

notadijariku: semalam gigih aku berkemas beg pakaian tuk balik kampung....baju raya kami 4 beranak pun dah satu beg...mau 5 beg bawa balik raya ni kang...almaklumlah raya 2 kampung kan...raya pertama dan kedua di jengka...raya ketiga dah gerak ke penang...weee....sakan sungguh...harap aku masih sehat dalam perjalanan itu...amin...

4 comments

Saturday, August 13, 2011 4:24:00 PM

akak..mskla sweet sour, sedap!!

Saturday, August 13, 2011 4:55:00 PM

hehehe, tulah tu, ingat nak wat gitu la...tapi tadi baru kuarkan hati dan pedal ayam dari dalam peti...wat goreng kering tapi pedas...eh lebih kurang masak sos tiram gitu...hehehe...

gelap kat luar...hari nak hujan ni...

Saturday, August 13, 2011 6:31:00 PM

ikan sepat ronggeng?? hihi.

tp btul la, skang susah nak dpt. sedap tu kan. esuk nak try carik kat pasar lah.

Saturday, August 13, 2011 8:35:00 PM

@PUANSTOBERI
pasar sini susah la nak jumpa reen ikan darat cam gini...

Post a Comment