Wednesday, August 17, 2011

Nak Makan Itu...Nak Makan Ini...Eh Kalu Boleh Seme Nak Makan...Napsu...Aku Takkan Menangis Lagi...


hurmm...balik keje semalam rasa flat sangat...sangat² tak larat...rasa letih yakmat...pastu kat rumah plak anak² buat hal...si adik dok nyepah barang kat depan...si kakak plak kejap² nak susu...kejap² buka peti...itu la ini la...aku jadi marah...sebab lapar kan...pastu badan pun penat...

dan sudahnya aku menangis...nangis sebab penat...rasa dan² tu nak berbuka...bila kakak tanya, naper ibu nangis...aku kata ibu penat...dia diam jek...kata kakak lagi...tunggulah abi balik...adehh..tunggu abi balik lepas berbuka la kakak woiii, baru abi balik...sebab semalam abi berbuka di opis...ada majlis berbuka di opis dia...sms tanya dia tak leh ke skip...kata hubby takleh, kena jugak sebab ramai orang lari balik...cehh...laki aku ni bab loyalty pada opis, dialah orangnya...isteri nangis dirumah pun tak hirau...pe de hal...sob sob... :p

dek kerana tak larat sangat...jam 6 petang aku 'berbuka'...rugi???memang rugi sangat...tapi aku dah betul² flet weii...seribu satu macam perasaan beraja didalam diri...lepas minum air jek seteguk dua...rasa segar...anak kat dalam pun takdelah aktif semacam...maybe dia pun paham keadaan ibu dia ketika itu...pastu dah rasa segar sikit, barulah ada sedikit semangat nak goreng mihun...ni pun wat mihun goreng biasa..sebab sekali tuk dik irfan tu...

dah rasa segar, barulah leh buat keje² lain...mandikan anak²...siapkan mereka dulu...kemas rumah sikit² dan lepas maghrib terus masuk tido...takde tunggu² dah...letih tak tergambar...sedar² hubby baru sampai umah...dan sahur tadi, aku cuma panaskan apa yang ada jek...ari ni, aku harap, Allah beri kekuatan padaku tuk meneruskan ibadah puasa tuk hari ni...bukan pe, rini pun hubby berbuka di luar lagi...again??? speehless la...

dan rini ingat nak wat nasi goreng jek...dah la...tu pun kalu rajin...kalu idak, megi pun jadilah...
tetiba rasa lapar nengok nasi goreng ikan masin dibawah ni...haihh...sabar ibu sabar...dugaan seme ni...

diharap anak² tak buat perangai lagi ari ni...kalu idak, mak akan jadi marah...kata penat dan lapar kan...mulalah nak marah...adehh...dugaan dugaan...

13 comments

Wednesday, August 17, 2011 11:25:00 AM

sian akak.. xpe kak, klu dh xlrt sgt berbuka je la.. jgn truskn, kang mudarat...

Wednesday, August 17, 2011 11:37:00 AM

@mizzkechique
tulah, memang flet giler semalam...kesian kan...sob sob

Wednesday, August 17, 2011 11:39:00 AM

sy yg tak ngandung ni pun cepat marah kalau lapar..mmg kesian kt anak sbb selalu kena *panahan kata2* huhu..tp ya ampun tgh marah kadang tak boleh kawal..

Wednesday, August 17, 2011 11:43:00 AM

@mamyharraz
tulah mamy...tapi anak2 sy tak makan saman ngan saya...kalu ngan abi dia jek baru takut...adehh...

Wednesday, August 17, 2011 11:44:00 AM

sian nye zan...

Wednesday, August 17, 2011 11:45:00 AM

xpe..ko dalam keadaan ibu mengandung
bukan saje2 nk buke kan

Wednesday, August 17, 2011 11:47:00 AM

@hyazz
huhuhu...memang kesian...sob sob...dugaan ni kya...

@Nana
aku ni kan, kalu masih berkudrat, memang aku tahan sampai waktu berbuka..tapi semalam memang flet abis...sob sob...nangis sampai ke petang weiii

Wednesday, August 17, 2011 11:58:00 AM

sian ibu...
sbar ye bu..jgn stress2... nti byk puasa kantoi.. uhuhuhu

alamak.. terus lapar tgk nasik goreng tu.. adoii la

Wednesday, August 17, 2011 12:02:00 PM

mmg pun..kalau lapar sik nak marah je..hehe

Wednesday, August 17, 2011 12:02:00 PM

bestnya macam nasi goreng mak2 masak

Wednesday, August 17, 2011 1:03:00 PM

kalau x tahan mmg wajib berbuka tau .. lg2 kalau special kes

Wednesday, August 17, 2011 1:28:00 PM

huhu kul 6 eh berbuka..kalo tetiba kuar piyed 5 minit lg nok berbuka pun kira rugik yg amat jugakkan takpela xdaya..hati pun dh mmg niat dh nk buka elok jela berbukaa..cuma kalo diawalkan lg buka posa tu lg baik kot hihihihi

Wednesday, August 17, 2011 1:47:00 PM

ooo ko pun tak poce smlm ye...tapi aku bukak jam 10 pagi...ko lewat sgt...ehehehehehee...tapi aku makan time tu je la...tuk makan vitamin..lepas tu tak makan2 pun dah....

Post a Comment