Monday, August 8, 2011

Nak Masak Apa Petang Ni Ek???


kadang² jadi pelik...ye ar, mana tak peliknya...asal pikir sal menu nak berbuka masing² jadi buntu...terutamanya aku...mulalah dok mikir menu apa yang harus dimasak petang ni...kalu time hari² biasa bleh jek tak masak...hahaha, itu hari biasa, tak makan pun takper...ate masing² balik keje dah kenyang kan sebab makan tengahari lambat...ni nak berbuka, nak tak nak, kena gak pikir apa yang hendak dimasak pada petangnya...

rehat tadi aku ikut opismate p alamanda...dia ada nak beli satu dua barang...alang² aku membontoti sekali ar...sampai jek kat C4 leh tergerak hati nak cari bahan tuk buat tomyam campur...ha, menu paling senang...2-3 dalam satu...ada lauk pauk, sayuran dan kuah sekali...so tak bazir banyak masa...kenyang pung kenyang...tanpa banyak citer aku pun cari ar terus bahan² nak buat tomyam balik ni...sotong pun dah dikeluarkan dari peti masa gap 2 jam tadi...so kompem dah...goreng ikan dan wat tomyam jek..esok???kita citer lain la...stok ayam, hati ayam, pedal, dan hati lembu masih ada...so masih leh riki² resepi apakah yang sesuai tuk jadikan masakan apa bagi bahan² basah yang aku katakan di atas tadi...

ha, korang lak camner???ada cam aku tak...aku ni nak kata rajin dak jugak...tapi aku serik la dengan pengalaman lalu...asal p pasar ramadhan jek, seme menda aku nak beli...seme menda tekak ni rasa nak makan...alih² time berbuka membazir tak ingat...makanan yang pada mulanya beria tekak ni nak telan akhirnya membazir begitu sahaja...ditong sampahkan...so nak jimat, aku kena masak sendiri...sedap ke tak ke itu belakang citer...janji kenyang, perut terisi dann puasa berbuka...dah la kan...

oklah, tu jek citer petang² gini...kadang² nak masak apa pun jadi isu...aneh....!!! eh akulah tu....hahaha..

notadijariku: sangat suka sebab dapat beli kasut raya masa kat WALK IN tadi...sib baik ada potongan 50%...hehehe...

11 comments

Monday, August 08, 2011 2:51:00 PM

aku nak masak ayam black peper...

Monday, August 08, 2011 3:09:00 PM

anum ptg nie ingat nak masak udang sambal

Monday, August 08, 2011 3:14:00 PM

aku br sekali ke param. tu pn cuma beli donut 2 ketul utk anak2 aku ngan kuih bakar hijau je.

ari ni mcm nk msk sardin je hahahaaa. dh beli kuih popia basah ngan wadei dr makcik kt area opis ni.

Monday, August 08, 2011 3:29:00 PM

senang kan.. bess tu...rasa petang ni ke param lagi la kya..huhu

Monday, August 08, 2011 3:57:00 PM

sy buka kt umah akak ye ptg ni..

Monday, August 08, 2011 4:16:00 PM

hebat akak2 ni nye perancangan.. sy lak nk mkn GCB je.. ahahahahahahaah
celebrate anvsry.. yeay...
mari puan mot.. sy blnja fries..
kanak2.. sy blnja sunday... hehehe

Monday, August 08, 2011 4:28:00 PM

makan masakan cina malam ni...hehe

Monday, August 08, 2011 4:34:00 PM

aku mmg xmasak hehehe makan umah mak je

Monday, August 08, 2011 9:21:00 PM

uuhu tul tu dik .. last2 akak nie mask nasi grg jewww :)

Tuesday, August 09, 2011 8:12:00 AM

beli gi param, semua nmpk sedap, semua nak sebab mase tu tengah lapar..bile buke, dah makan satu dua benda, perut dah mule kenyang, mule la kurang selera dah..
lebih baik masak sendiri kat umah..kan??kan??

Tuesday, August 09, 2011 3:04:00 PM

kalo hati lembu tu, akak suka goreng kunyit, letak bwg banyak2..sedapp

Post a Comment