Thursday, August 18, 2011

Nak Tumpang Bawa Balik Barang Boleh???


selamat pagi semua...apa cerita hari ni...kepada warga yang bercuti semalam, selamat kembali bekerja di hari ini ye...terutama warga selangor...ha, banyak hasil tangkapan suping semalam...dengar citer sana sini mall sesak...sogo semestinyalah...jalan tar, eh alamanda pun turut terasa tempiasnya...hehehe...penangan warga selangor yang bercuti...sib baiklah seme benda dah setel...so aku mang takde masalah bab tu kan...

ok, berbalik pada tajuk entry...lagi seminggu jek lagi kita akan bekerja...semalam dok mengemas barang² yang nak dibawa balik pada mak...mak aih...aku rasa hampir setengah bonet kete ni...dah la aku cuma memakai sang wira...tu belum lagi dikira dengan barang² sendirian berhad kan...selalunya kalu balik kampung di jengka aku mang tak bawa balik banyak barang...sebab banyak baju kami anak beranak dalam gobok kat lam bilik sendiri di rumah mak tu...so mang takde masalah la kan...tapi oleh kerana nak balik 2 kampung...kena bawa lebih sikit lah...terutama pakaian anak² kan...kalu sempat aku mendobi gak dikampung...kalu idak, bawa balik baju kotor jelah gamaknya...

dan ritu ada meseh abang ipar...tanya dia nak naik kolumpo dak dalam waktu terdekat...wahh sangat bernasib baik sebab ari ni kebetulan dia naik kolumpo...weee...so dah selamat satu perkara...leh kirimkan segala barang menda mak nenek ni ke dia kan...adalah ruang lam bonet...so tidaklah muatan lebih kan...nak mendaki bukit genting dikala jammed, memang masak...kalu salah hari bulan leh overhaul kete mak tau...ishh, risiko tu...so baik amik langkah keselamatan la....

so, tadi pepagi kak ngah baru meseh, katanya kalu nak tumpang barang kol somi dia...abang ngah aku tu...baiklah, aku terus meseh jek...kata abang ngah, nanti dia sampai dia bitau...alhamdulillah...dapatlah aku kirim kipas siling, gelas², balang kuih raya dan barang² lain tuk mak...syukur alhamdulillah...

tiap kali kalu balik beraya kat rumah mak sendiri ginilah...segala mak nenek barang nak dibawa balik...kalu bleh nak bawa balik rumah sekali...hehehe...yelah raya kan setahun sekali...dah la aku ni agak jarang pulang ke kampung...walaupun kampung aku tu dari sini lebih kurang makan masa 2 jam...dek kerana kengkangan kerja aku redha...so sekali dapat balik, banyaklah barang yang nak dikirim kan...hehehe...

oklah, mak nak sambung tugas mengutip duit dari kapten² yang masih berdegil lum serahkan duit...mak kena ugut ni...kalu lambat suh depa p bank sendiri...hehehe...sure depa malas punya...

ok betul² babai ni...jumpa lagi di lain entry...daaa....

notadijariku: semangat nak balik kampung meluap² dah ni...ishh....

16 comments

Thursday, August 18, 2011 8:13:00 AM

akak tumpang bonet keta kami kak,tp tak smpai la ke jengka,smpai ke kuantan..lajak sket hehe

Thursday, August 18, 2011 8:14:00 AM

@~izan~
heheh, tk kira tak kira...nak paksa izan lencong ke jengka kejap...hehehe...

Thursday, August 18, 2011 8:18:00 AM

sis jgn lupa datang kg anum
jengka dan temerloh dekat dah tue

Thursday, August 18, 2011 8:24:00 AM

2 jam je?? mantoppss! tkdelah 12jam dlm keta mcm balk kelntn.huh

Thursday, August 18, 2011 8:29:00 AM

banyak noo barangnya tu cik mot... gi tempah lori la camtu...hehe

Thursday, August 18, 2011 8:39:00 AM

kalo buleh, dengan rumah² aku nak hangkut balik kg...hahahha

Thursday, August 18, 2011 8:47:00 AM

wahh..memang sakan la raya taon ni...kite pon sama gak klu balik kltn dulu..sure satu rumah mau dihangkut...hehehe

Thursday, August 18, 2011 8:51:00 AM

ekekek akak ke pekan jewww .. sah2 x leh kan ... ekekek sowiii


yeay ! balikkk kg :))

Thursday, August 18, 2011 8:51:00 AM

hamoiiii... sakan suping... mentang2 nak balik kg sdiri... ehehhhh....
bkn slalu yer dok????

wlupon kg akak dekat sajo, tp semangat nak balik kg totap membara... muahhaaa....
padahal ktn ke kemaman tuh 45min jerk... hahaha....

Thursday, August 18, 2011 8:55:00 AM

amboi banyak nya barang nak bawak balik... ;p

Thursday, August 18, 2011 8:58:00 AM

jengka berapa dekat la plak sama cam den balik lanchang je heheh..sebab kalo blk kg somi kat jengka 2 nun leh makan masa dekat 4jam jugak tau..kalo blk lancang siap boleh blk ari hehehhe

Thursday, August 18, 2011 9:25:00 AM

dh berkeluarga ni mmg byk brg nk bw kan.. huhu.. sy yg sorang ni pun smpi 2beg... adeh..

Thursday, August 18, 2011 9:26:00 AM

kena tukar exora nampaknya, miahahha

Thursday, August 18, 2011 9:28:00 AM

ye betui , x sabo nak balik kg

Thursday, August 18, 2011 9:43:00 AM

@MRS. K
aku ingat nak amik alphard...alang2 biar besar terus...tak pun beli bas persiaran ke...hahaha

Thursday, August 18, 2011 10:09:00 AM

wah advance akak, dah siap2 packing2 yeak barang utk mak akak...lieya ni lum lagi...bersepah2 lagi...kat dapur ade, kat bilik ade....nanti nak satukan laaa...tgk banyak mane...tapi mmg byk pun wakaakakakak....

Post a Comment