Wednesday, August 3, 2011

Ogos...Permulaan Ramadhan Yang Penuh Dugaan


salam semua...alhamdulillah...syukur setelah mendapat medical certificate(mc) selama 2 hari...dan berehat² secukupnya dirumah, dan hari ni aku kembali bekerja seperti biasa...tapi yang kurang enaknya, hari ni adik abang irfan plak yang diserang demam...malam tadi perasan yang suhu badan dia naik mendadak...terus jerit nama hubby dari dalam bilik tapi tiada jawapan..lupa, dia ke surau lum pulang lagi...lebih kurang jam 12 malam baru dia pulang...pastu terus suh hubby p amik daun bunga raya dan kuarkan ubat tuk masukkan ikut montot dari dalam peti...aku bab masukkan ubat lam bontot ni mang tak berani...tu hubby punya kejelah...ishh...negeri mak...so dah jelum kepala dia ngan air daun bunga raya tu...panas turunlah sikit...tapi stil kena monitor la kan...mak cukup riso kalu anak demam panas ni...tido pun terganggu...semalam irfan mintak gak la susu...tapi bila siap minum jek terus muntah...adehh...sayu hati mak ni nak...

gambar pagi ni...hubby baru jek sent kat mak...
walaupun demam, saya tetap aktif...alhamdulillah...
get ready go to clinic...




dan hari ni dah masuk 3 ramadhan dah pun...walaupun puasa, alhamdulillah, puasa masih berjalan dengan lancar...tapi yang sedihnya kat orang di dalam...nak masuk time petang jek, kerap tul dia bergerak²...lapar kut kata hubby...maaf ye nak, selagi ibu leh tahan, kita sesama puasa ye...sepatutnya semalam aku kena jalani ujian MGTT...sesapa yang pernah minum air gula likat tu sure tau apakah ujian ni kan...tapi dek kerana aku demam, so postphone ke hari esok...agagaga...sah² esok kena skip puasa...adeh...kalu tak wat ujian ni tak leh ke...ishh...

owhh, citer sal langkawi tu, nantilah aku citer di entry yang berikutnya...ekseli aku tak jadi pun p...sebab ada kisah yang terjadi...sedih mak...kalu ada yang baca kat entry nana tu sure tau...dan kat entry sebelumnya citer sal langkawi tu sebenarnya itu autopublish...entry langkauan masa...tapi tulah...bak kata nana di entry dia sebelum ni...KITA HANYA MAMPU MERANCANG...TAPI SEGALANYA ALLAH YANG MENENTUKAN...

so selamat berpuasa semua ye...maafkan segala kesalahan mak yang sengaja ataupun tidak....daaa....

buat kak zue nun di kuantan sana...fm dalam perjalanan...kalu takde aral rini saya p pos tuk akak tau...

13 comments

Wednesday, August 03, 2011 8:49:00 AM

aku pon 'negeri' jugak nak masuk ubat kat bontot tu.. tak penah buat.. laki ku yang buat

Wednesday, August 03, 2011 8:49:00 AM

take care kak:)

Wednesday, August 03, 2011 8:54:00 AM

hikhik mmg ngeri pon..sllu naman gak buat..tk sggup nk nengok

Wednesday, August 03, 2011 9:04:00 AM

aku pelik betul la ngan korg ni pe nyg ngeri nye ... hahaha

sape suruh pk bukan2 ... tak sakit la... tak caya cuba cucuk jari kelingking korg kat tut ...tp tgu pas berbuka tau .,..
................................
kesian ko kak...
tak pe dugaan ramadhan tu ...

cam aku plak tiap kali cukup time mkn ...baby mesti sgt aktif ...die tak leh sesuaikan diri lagi kot ...

Wednesday, August 03, 2011 9:11:00 AM

kena buat ujian masa bulan puasa... alahai.. rugi kan.. nasib saya punya dah lepas..

Wednesday, August 03, 2011 9:15:00 AM

selamat ber mc ye.....hehehe

Wednesday, August 03, 2011 9:35:00 AM

bak kata ko la..
ada hikmah di sebaliknye kan

Wednesday, August 03, 2011 9:39:00 AM

hehehe... kalau akak - akak la doktor dirumah... baik ubat montot... ubat makan... cuci luka... tukar bandage... lebam... demam... segala la... doktor merangkap nurse... hihihi

Wednesday, August 03, 2011 9:41:00 AM

cita2 aku dulu nak jadi doktor..jadi masalah nak cucuk ubat ke bontot tu..takde masalah...time buat tu rasa ala2 mcm doktor dah....doktor buat anak2...

Wednesday, August 03, 2011 9:49:00 AM

eh same la kite kak...bab masuk ubat kat bontot mmg hubby yg buat..lieya takut ekekekekek...

semoga cepat sembuh yeak syg...musim ni kak...mija ni pun batuk2 kat umah ni....risau nengokkan...

Wednesday, August 03, 2011 9:56:00 AM

akak..jg diri n baby tu.. anak akak pun sama.. cian dia demam..

Wednesday, August 03, 2011 10:59:00 AM

irfan demam yer... demam panas nih mmg kene hati2... mcm2 kes sbb demam panas nih kan??? ubat kot vontot tuh klu panas sgt baru kakzue masukkan... lagipon bab mkn ubat nih airel senang yg amat...

psl FM tuh tima kasih byk2... wat susah2 jer... xpe, nanti klu kzue ader fm lawo, kzue bg izan plak erk... kita tuko2.... hehehe... mekasih skali lagik...

Wednesday, August 03, 2011 8:30:00 PM

la kak zue je ke dpt =( knp akak tak kirim dua,bley kak zue pass kat izan plak hehe..dah dkt sgt dh tu huhu..

akak gigih puasa,Alhamdulillah tu kak..harap2 akak n baby masih kuat utk hari2 seterusnya.Anak2 demam mmg risau kan,skrg bkn puasa,ramai jugak yg tak sihat =(

Post a Comment