Monday, August 22, 2011

Pertama Kalinya Berbuka Di Luar...Restoran Cempaka Rimba Jadi Pilihan


ni citer petang jumaat lepas...nak dijadikan citer itu hari aku ada utarakan kat hubby tuk berbuka di luar...sekali dia kata ok..so petang khamis tu terus telefon Restoran Cempaka Rimba untuk book tempat...selalunya kalu makan kat sini kami suka amik meja yang bersila...sekali penuh daa...takpelah, dapat lah jugak meja no 7...bawah pokok katanya...hehehe...pastu terus wat order...senanglah kan..so takdelah lama nak tunggu makanan sampai...

so petang jumaat lepas balik keje, lebih kurang jam 6 petang terus gerak ke PKNS Bangi tu...

masa kitaorang sampai tu, masih awal lagi...jadinya berlegar² dulu cuci² mata...pastu belikan kentang putar kat kfc sebelah...kasi anak² makan...semangkuk dia leh abiskan sorang...dap buu...kata irfan...makanlah nak selagi bleh makan... 

gigih apaknya melayan karenah anak bujang dia ni...kalu tak pancing ngan makanan gini...sure sana sini dia berlari...aku mang serender la kan nak main kejar²...tak terkejar weii...penatt...tu baru sorang hero...kalu 2-3 sure mak fengsan...adehh... 

pastu dah nak dekat waktu berbuka terus masuk ke meja yang dah dibook..layan anak² makan dulu... 

mat ni pun nak makan jugak...tak kenyang kut makan kentang putar tu...so layan jugaklah...tapi tau sangat dia ni...bukan mau makan nasi sangat pung...dia mau hirup sup ja...takpelah...hang merenyeh pun, hang makan gak...layan sudah... 

dan cam biasa...menu tuk hari tu...tak lain tak bukan menu yang sama jek tiap kali aku makan kat sini...tak pernah berubah pung...hahaha....
ada ikan siakap tiga rasa...besar sungguh ikan ni tau...selalu dapat yang kecik ja...ikan ni seekor ikut harga pasaran dalam RM36 jugaklah... 

2 biji telur dadar... 

ada sup ekor...dan sayur kailan ikan masin... 

dan 3 gelas air...sirap, teh o ais limau dan karet susu...tu pun hubby ada order lagi satu gelas...kenyang minum air jelah nampaknya... 

tapi memang kenyang sangatlah makan ari tu...kenyang sampai ke sahur...mana taknya ikan siakap tu besar sangat...sampai muak kami dua dok makan...
dan total makan ritu dalam RM 64.80...selalunya tak lebih dari RM50 tau...mungkin ikan siakap tu naik harga sebab ikut harga pasaran kan...so takpelah...sekali sekala makan besar gini takpelah kan...kalu hari²...mau kopak...baik masak sendiri...huhuhu....

eh pada sesapa yang nak wat tempahan untuk berbuka leh kol restoran tersebut di talian 03-8922 2007..kena book la...sebab masa aku p itu hari pun, meja penuh tau...kitaorang dah siap makan pun masih berpusu² orang baru masuk tuk makan...hurmm...

ni lah kali pertama dah terakhir berbuka di luar kut..sebab minggu ni bahang tuk balik  raya kian terasa kan...so masak jelah ala kadar...bahan basah lam peti pun dah makin susut sebab nak clearkan peti sebelum pulang beraya...kalu nak makan hari ni, kena beli la hari ni...gitulah seterusnya...
dan hari ni tak tau nak masak apa...telur, ikan seme takde...makan ikan sardin jelah...huhuhu...

16 comments

Monday, August 22, 2011 11:32:00 AM

sadin pun ok gak... hehehe

Monday, August 22, 2011 11:36:00 AM

Oh, siakap 3 rasa. Sedap tu!

Monday, August 22, 2011 11:37:00 AM

wahjeles2.. hehe...
bile nak makan kat situ
lagi ek huhu

Monday, August 22, 2011 11:41:00 AM

terus terliurrrrr..sejak 2 menjak ni mcm tk daya tgk makanan..mngalahkan org pregnant.

Monday, August 22, 2011 11:52:00 AM

terliur2

Monday, August 22, 2011 11:58:00 AM

apsal akak xajak saya?? haishh..

Monday, August 22, 2011 11:58:00 AM

semalam ayung try nak bukak kat situ, tp dah full booking pulak dah...

Monday, August 22, 2011 12:04:00 PM

sadin pon sdap hape izan...
somi dan anak2 akak suker...
akak lagik suker sbb sap sap soi jerk kan nak msk...
hahahah... dasar pemalas akak nih kan???

Monday, August 22, 2011 12:13:00 PM

heheh aku pon semalam baru pes time buke sama2 kt luar aritu buke kt hentian tu bukan kira buke luar kan
jauh buke smalam kt alamanda heee

Monday, August 22, 2011 12:29:00 PM

lum penah buke kat luar sepanjang 21 ari berpose.. teringin jugak..

Monday, August 22, 2011 12:43:00 PM

aritu reques nak berbuka diluar....permintaan di rejek....sbbnye katanye remeh dgn anak2...uhuhuhuhuhu nyampah tul...tahun ni takde berbuka di luar...kalo tahun dulu2..selalu berbuka dgn kawan2....tak kawan dia, kawan aku

Monday, August 22, 2011 12:45:00 PM

sadin pon besss jugak...

Monday, August 22, 2011 12:57:00 PM

aku nk masak srdin esok.hehe

Monday, August 22, 2011 1:37:00 PM

baru 1st time??? saye dah.. errrr... 4th time haahahahah... bosan dah masak, tu yg laju je kaki gi buka kat luar tu hikhik

Monday, August 22, 2011 8:32:00 PM

sonot akak buka sesama kat luar..jeles!!~ hehehe.

Wednesday, August 24, 2011 10:37:00 AM

Anak saya Irfan tu pun kurang sikit makan nasi..hirup sup je..kalau ada carrot ke kentang dlm sup, kentang or carrot dia makan, nasi tinggal..

Post a Comment