Sunday, August 14, 2011

Sekali Pun Belum Pernah


owhh, hari dah masuk 14 ramadhan dah...sedar atau tidak dah semakin dekat kita dengan bulan syawal...

tapi kan aku perasan satulah...sepanjang 14 hari berpuasa ni, sekali pun aku belum pernah buat kuih sendiri untuk santapan pada waktu berbuka...

kalu tahun lepas rajin gak aku berkuih...yang selalu aku buat buah melaka, cek mek molek...tapi skang macam tak cukup masa jek...hahaha...nengoklah esok lusa kalu kerajinan datang menjengah kan...

kat dalam esbok tu adalah seketul ubi keledek...ritu beli dengan berhajat nak buat buah melaka...tapi harapan tinggal harapan la gamaknya...malas banyak menguasai diri...hahaha...

ingat nak buat agar2 lagi...tapi tulah, sekali buat banyak la plak...makan hari jugak nak abis...nak kasi kat jiran, takde jiran kat sini...umah depan kosong...umah sebelah pun kosong...umah bertentangan plak diragui statusnya...bistu camner...kalu ada jiran leh tukar2 mangkuk kan...huhuhu....

oklah, mau bersilat di dapur...nak siapkan juadah tuk berbuka...hari ni berbuka sorang2 lagi..sob sob...daaa....selamat berbuka semua....babaii....jumpa esok la ek...

4 comments

Sunday, August 14, 2011 5:45:00 PM

diragui status? hihi.knp tu kak..bagi kat izan je la..izan bertemu izan.wah gitu! hehe...

Sunday, August 14, 2011 9:11:00 PM

keledek aku setengah dh goreng cicah sambal kicap. setengah lg jd mangsa inti karipap hahaha

Sunday, August 14, 2011 9:40:00 PM

kalau berbuka sorang memg tak de la kuih muihnya kan izan.. selalu kalo buat pun sbb suami dan anak2.. tahun ni kena fokus lebih sikit sbb si kakak yg sedang belajar berpuasa..
mesti boring buka sorang2 kan izan.. uhuh..

Monday, August 15, 2011 6:23:00 AM

akak pun beli je kuih kat param. mmg malasnye nak buat kuih

Post a Comment