Wednesday, August 24, 2011

Sekotak Kuih Raya Buat Mak Di Kampung Sempena Syawal Yang Bakal Menjelma


semalam, masa nak balik dari keje...teringat nak amik kotak dalam setor opis ni..nak buh kuih² raya tuk dibawa pulang ke kampung...bukan apa, aku rasa melambak dah kuih raya yang terkumpul kat rumah tu...tak terkira...bermacam jenis...ada yang aku beli...ada yang hubby dapat secara percuma....sekali sekala balik beraya kan..kenalah kasi buah tangan tuk mak...dan ni salah satunya...hok lelain aku belikan telekung dan handbeg ja tuk mak....moga mak bergembira di pagi raya nanti...

nengok ar...berbalang² kuih raya yang terkumpul tuk mak...
tapi takde satu pun hasil dari air tangan aku ye...malas kekdahnya...eh takde masa nak buat...ngan keadaan fizikal yang tak berapa mengizinkan...alasan yang leh diterima pakai kan...

korang plak camner...banyak kuih raya yang dibuat @ dibeli buat mak di kampung???
tak kisah la beli ke, buat ke...janji ado...dari takde kan...huhuhu...

notadijariku: seme dah tersedia...jom balik kampung skang jom...hehehe...

16 comments

Wednesday, August 24, 2011 11:38:00 AM

amboi, byknye.. sy beli 1 je sbb mak dh warning awal2 jgn beli kuih.. haha

Wednesday, August 24, 2011 11:49:00 AM

banyaknya kuih dia
nak skit

Wednesday, August 24, 2011 11:55:00 AM

aku beli kuih kerepek2 je utk abah aku...
bj raya sehelai sorg utk abah ngan abg aku

bg duit raya sekali utk abah

Wednesday, August 24, 2011 11:58:00 AM

BANYAK NYE HAI
AKU BUAT 2 JE
BAWA BLK PENANG 1 JE HEE

Wednesday, August 24, 2011 11:58:00 AM

nak marathon buat kuih raya weekend ni....3 jenis jadilah...yg lain tunjuk2 je

Wednesday, August 24, 2011 12:11:00 PM

ni betul buah tangan :D

sana sini citer pasal raya besttnyee rasa :))

Wednesday, August 24, 2011 12:40:00 PM

aku tak kasi pn utk mak aku kt gombak nun
bistu dia pny kuih lg meriah dr aku
tart jek ade 3 balang..

Wednesday, August 24, 2011 12:47:00 PM

mak aii kak,ni ngidam gak ke kak? hehe..tp ni utk family akak kan..senang hati mak akak..dpt anak mcm akak..tak kisah la buat sendiri ke beli ke,jnji ada utk mereka kak

Wednesday, August 24, 2011 1:17:00 PM

@mizzkechique
mak mana wat kuih raya dik...so kenalah belikan tuk dia...

@Anum
kalu nak, meh datang beraya kat umah akak meh

@eima
kalu kerepek mepek tu mak dah belikan dah...

@Nana
sesekali balik...
ishh ko ni tokey kuih...tapi bawa balik sebalang jek kuih raya tuk mak tua...ishhh...kedekut tul...hahaha...

@munna
wah rajinnya...kita jugak yang malas...

@mamyharraz
hehehe, raya kan setahun sekali jek

@SyaNa
ni jek pun yang aku mampu kasi weii...hehehe...tuk diri sendiri takde...huhuhu...

@~izan~
aler, akak tak reti wat kuih raya...tu yang beli tu...lainlah izan...serba serbi reti...jeless!!!

Wednesday, August 24, 2011 1:24:00 PM

aku tgk ko pon dah sarat! aku plak yang rasa penat. huhu

Wednesday, August 24, 2011 1:33:00 PM

mak suh beli almond london je.... yg lelain tuh ikut suke kome katenyer... hehe

Wednesday, August 24, 2011 1:51:00 PM

sama la..saya pun beli kueh tunjuk jugak bawak balik kampung :-)

Wednesday, August 24, 2011 2:09:00 PM

ada lagi tak???? bak mai sini skit.. kami tak beli kuih raye pun, kepek je ade laaa

Wednesday, August 24, 2011 2:27:00 PM

dgr mcm byk je kuih raya...kami belum beli pun..baru terbuat satu jenis...huhu

Wednesday, August 24, 2011 2:56:00 PM

saya tak beli..buat 2 jenis bg mak.sbb kalau bg mak byk2 jenis end up tak habis smpi raya haji kang..sbb adik beradik 9 org..abg2 semua bawak kuih mcm2 jenis...

Wednesday, August 24, 2011 3:38:00 PM

dah selamat pos kuih raya kat kg...
sbb balik raya ke3 kekdahnya..
jadi kuih menyusul dulu..hahaha

nyway,tadi nmpk awak kat guardian..tp kita segan nak tegur awak..boleh?haha..

Post a Comment