Saturday, August 13, 2011

Tiba-Tiba Hari Ni Rajin Plak Aku Buat Bubur Kacang Hijau Dan Durian


salam semua...selamat pagi sabtu...apa perancangan hari ni kawan2 dan adik2, serta rakan taulan sekalian???hari ni mak anak beranak dok rumah jelah...kejap2 lagi hubby nak p keje...ada keje plak dia hari ni...program sempena ramadhan ni keramat sana...dan balik rumah pun maybe lepas terawih...sob sob...sedih mak, hari berbuka sorang diri lagi la...eh ditemani anak2...tapi sib baik derang jenis tak kaco...derang berdua lebih berminat nonton kartun di channel 613...

owhh sebenarnya mak baru lepas buat bubur kacang ijau ditambah durian...tadi masa mengemas nengok dalam peti ada lebihan durian yang beli kat alamanda itu hari...tak tahan peti mak berbau durian, mak rasa ada baiknya buat sesuatu dengan durian tu...so terlintas nak buat bubur kacang ijau ni...tapi jangan tak tau, mak bukan makan sangat pun bubur kacang ijau ni tau...mak rajin buat jek...hahaha...tapi dah alang2 buat, tak salah la mak makan tuk berbuka nanti....

eh awal benar mak masak kan...bukan apa, tadi hubby ada p pasar, beli santan...riso kesegaran santan tu akan berkurangan, tu yang gigih buat dan2 ni jugak...hehehe...takpe, nak dekat waktu berbuka nanti, mak leh panaskan jek..tapi rasa cam tak cukup jek berbuka ngan bubur kacang ijau tu...rasa kena masak nasi jugak...huhuhu...buruk lantak kan...eh takdelah buruk sangat...mak pose berdua...anak kat dalam perut pun dah berdicit2 ni...sian dia...sabar ye nak...kita kena kuat....Allah akan tolong kita...insyaAllah....

bubur kacang ijau mak masih atas dapur tadi...kabel plak kat opis...so mak gugel jelah gambar...
sama jek bubur kacang ijau mak dengan gambar di bawah ni tau....
korang terliur tak???ke korang pun cam mak, tak makan sangat...hahaha... :p

ekseli mak lagi addicted dengan bubur pulut hitam seperti di bawah ni...tapi mak terpikir, ada ke bubur pulut hitam orang buh durian....kang rasa lain plak kang...mak pun belum pernah makan...takut tak termakan jek nanti...nak selamat tu yang mak buat bubur kacang hijau tu...takpelah, len kali la mak buat bubur pulut hitam plak...kalu p kenduri, bila ada dessert bubur pulut hitam ni, beria mak pulun tau...sedap...

hurmmm...seme keje rumah dah siap...tak tau mak nak buat apa lagi...ni tengah dok memeram derang berdua ni suh tido...sebab skang masa derang berdua tido...tapi adik masih dok layan cd BoBoiBoy lagi...kakak plak dok main kat luar...tah bila nak lena pun tak tau...jap2 lagi kena tido jugak...sebab mak pun nak join sekali...

tadi bangun sahur awal sangat...pastu lepas sahur bantai tido balik...tu yang jadi lemau tu...rasa ngantuk plak...adehh...oklah, jumpa di lain entry...daaa...

selamat berhujung minggu semua....daaa.....

notadijariku: dik tina @mizzkechique...anda bekerja ke hari ni...jom rewang billion pkns jom...hehehe....

6 comments

Saturday, August 13, 2011 12:20:00 PM

alorrr kak..keje la hr ni.. klu x leh follow akak g billion.. kak, pick up sy kt opis.. dh dekat dh.. hehe

Saturday, August 13, 2011 12:25:00 PM

@mizzkechique
hehehe, mana ada orang keje ari sabtu ni...:p
akak tak p pun billion hari ni...hubby keje, tak kose nak bawak mereka berdua sesak2 kat situ...lagi pulak muatan tengah lebih ni...hahaha...semput mak nanti dik...

Saturday, August 13, 2011 12:28:00 PM

waaa...dapnye...dua2 bubur tu pun feveret saya..huhu

Saturday, August 13, 2011 12:37:00 PM

@Eda
eh kalu eda dok sebelah rumah, dah bleh kasi semangkuk...banyak sangat ni....hehehe

Saturday, August 13, 2011 3:06:00 PM

salam

dua2 tu my febret...bila lah nk buat bubur ni...

qhaifanurin.blogspot.com

Saturday, August 13, 2011 4:25:00 PM

keje terpaksa kak..haha...

hehe..perut dh membesar kan.. sian akak.. duk umah diam2 je.. =)

Post a Comment