Tuesday, September 6, 2011

Kata Orang...Kalu Dah Rezeki, Tak Kemana Kan


salam semua...lambat plak aku bersiaran ari ni...sebabnya aku baru kembali ke pangkal jalan...dari awal pagi tadi dok berkampung kat klinik kesihatan sana...cek up kekdahnya....dan alhamdulillah...so far so good...huhuhu...tapi petang jap lagi kena kuar p klinik balik...nak kena scan dan kena cek balik tekanan darah...tadi bacaan terlalu tinggi...ni seme sebab menunggu terlalu lama la kut...huhuhu...

hurmm...aku tak tau nak citer yang mana satu dulu ni...nengok kat draft ada 4-5 cerita yang aku dok kiv...ate malas nak menaip cerita...nengoklah esok lusa bila mood kembali menerjah...tapi rini rasa nak citer kejadian sebelum cuti raya ritu...korang ingat tak ENTRY NI...aler, citer sal terkilannya aku sal kek lapis tu...huhuhu...

dan nak dijadikan cite kan...esoknya aku terima panggilan dari seketeri Datuk H tu....bertanyakan sama ada aku dah terima ke lum kek kiriman datuk tu...aku pun citerlah apa yang terjadi....pastu seketeri dia kata, takpe, ti dia bitau kat datuk H tu...aku kata takpelah, nak wat camner, sebab ia bukan rezeki aku kan...tak lama kendian seketeri Datuk H tepon balik...tanya bila aku stat cuti raya...aku kata jumaat aku last...petang dah nak gerak balik kampung...pastu sambung dia lagi, katanya pemandu Datuk H nak drop by...anto something...aku dah debar²...ingatkan apa la kan...rupanya...aku dapat kek lapis jugak dari Datuk H...yey, hati sangat terharu ok...

ok, nilah 5 ketul kek lapis yang aku dapat...ada pelbagai rasa, dan corak lah...sama cam tahun sudah jugak...

dan gigih dipagi raya aku hidangkan ke lima² nya dalam bekas seperti di bawah...suka tul mak sebab dapat makan kek lapis tahun ni...aku???sepotong pun aku tak jamah...manis...kandungan gula dalam badan kena kawal...hehehe....jangan tak caya...kek ni yang paling cepat abis di pagi raya tau...sampai mak tanya, ada lagi ke yang lum potong...dah abis mak, jawab aku..aku potong kesemuanya...hehehe

dan pepagi raya tu, tatkala aku sibuk menyiapkan juadah raya, terpisat² seorang anak dara yang baru bangkit dari tido menemani si ibu...gigih ok...kata dia nak tolong ibu...layan sudah...

dan betul kan kata orang...kalu dah rezeki tak kemana jugak...alhamdulillah..sangat² terharu ok...

notadijariku: pening...lama tul dok berkampung kat klinik...adeh...nak gerak p klinik balik ni...daaa...sambung sok la ek...

15 comments

Tuesday, September 06, 2011 1:09:00 PM

alhamdulillah rezeki mak dpt rasa jgk tahun ni..

Tuesday, September 06, 2011 1:23:00 PM

rezeki beby kt dlm perut tuh...
bkn aper, datuk H tuh kesian kt izan takut kempunan nak mkn kek lapis kan????

yerlah, hati pompuan peknen nih sensitip sket...
wlupon mulut kata takpe tp hati tetap sedih kan???
sbb akak mmg cmtuh... huhu....

Tuesday, September 06, 2011 1:29:00 PM

@MrS. F!zA
tulah tu...alhamdulillah..siap tapau tuk jiran sebelah tuu...hehehe

Tuesday, September 06, 2011 1:29:00 PM

@Zue AnnaLeeya
erkk...no komen la kak...hahaha

Tuesday, September 06, 2011 1:40:00 PM

reaeki y sgt cumil... msti asyik tilik j sblum nk mkn kan

Tuesday, September 06, 2011 1:55:00 PM

aittt... kata nak hantar sebuku ke rumah akak ?...

Tuesday, September 06, 2011 1:57:00 PM

alorrrrrrrrrrrrrrrr dikkkk rejeki sungguhhh
terliuqq akak dlm pose2 nie huhuhu

Tuesday, September 06, 2011 1:57:00 PM

alorrrrrrrrrrrrrrrr dikkkk rejeki sungguhhh
terliuqq akak dlm pose2 nie huhuhu

Tuesday, September 06, 2011 2:02:00 PM

rezeki ibu ngandung..dapnye mcm2 corak

Tuesday, September 06, 2011 2:12:00 PM

akak..smpnkn utk sy.. nt sy nk dtg beraya..

Tuesday, September 06, 2011 2:20:00 PM

kwl dah rezeki kan
sedapnye aku suke wei
dalam peti ais ada 3 ketol lg

Tuesday, September 06, 2011 2:20:00 PM

Alhamdulillah!... rezeki ibu mengandung....

Tuesday, September 06, 2011 2:56:00 PM

ye la org kata kalau ngandung
banyak rezeki dtg
hehehhhe

Tuesday, September 06, 2011 3:13:00 PM

baguih tui ler atuk H tu ye... siap kasi 5 ketui lg

Tuesday, September 06, 2011 3:15:00 PM

tudia..cm2 kaler ada aih..rezeki hg zan..dpt 5 ketui lak tuh...

Post a Comment