Friday, September 30, 2011

Kelengkapan 44 Hari-100 Hari

n
masanya hampir tiba dah kan...so sebelum masa yang ditunggu betul² tiba...kenalah lengkapkan apa yang belum lengkap lagi..hok lelain takpe, tu semenya di hujung jari even sedang dalam percutian nanti...hahaha...

ok, ritu aku dok sibuk mencari set bersalin yang sesuai dan paling PENTING adalah yang paling murah di pasaran sebagai kelengkapan 44 hari berpantang nanti...dan yang menjadi pilihan aku adalah Set bersalin dari HPA...naper HPA??? sebabnya rege dia lebih kurang rege set bersalin dari AFIAT tu...cuma HPA ni takde jamu² ...masa berpantangkan dik irfan dulu, memang gunakan afiat..tapi sebutir jamu pun aku tak sentuh...huhuhu....

nilah set bersalin itu...pakai no ahli mak member...so dapatlah rege ahli RM80 sekotak...

dan masa kat stokis HPA tu, dok riki² barang lain, akhirnya rembat jugak BARUT BERHERBA ni...dengan harga ahli jugak...RM25...total kat HPA itu hari RM105...balik umah tunjuk bil kat hubby...claim kat dia...hahaha... 

pastu ritu, cam biasa...dok bertebeng kat web bf kesukaan aku tak lain tak bukan kat http://www.enjoybreastfeed.com/index.php ni...alih² aku order Disposable Breast pads...yang mana rege asal RM31.90 tapi member price RM15.95 maknanya sekeping jatuh lebih kurang RM0.44 sen gitu..tersangatlah murah kan...dah beli yang disposable...yang washable pun aku beli jugak... 4 pieces RM 11.60 dari fabulous mom...tapi beli kat web di atas tu jugak...eh tak lupa jugak tiub baru tuk SPECTRA 3 kat rumah tu...ganti tiub jelah...yang lelain masih in good condition...

so far, hok lelain tak perlu lagi kut....malam tadi dok mengemas barang sendiri dalam beg...barangan baby seme dah tersedia dah...masa aku mengemas tu, si kakak tanya...ibu nak pergi mana baju buh dalam beg...aku pun jawablah nak p bercuti...dok otel...muka kakak dah lain macam...sebab aku tak kemas pun baju dia...alahaiii anak...ibu nak p berjuang ni...bukan nak p bercuti...dah terangkan perkara sebenar kat dia...tak tau lah dia paham ke idak...tapi lebih kurang kut paham...dia pun angguk jelah...bila aku kata nak kuarkan adik kakak ni...hehehe....

so, seme barang dah ada...dah leh bersalin dah ni kan...hahaha...TAKUT...

13 comments

Friday, September 30, 2011 1:06:00 PM

bila due kak?

Friday, September 30, 2011 1:09:00 PM

kalau x berapa nak makan sangat jamu better jangan beli yg mahal..rugi

saya pun x beli yg mahal...dpt free ajer bagi Mustika Ratu :D

Friday, September 30, 2011 1:09:00 PM

@AYuNG
kalu ikutkan due 22oct ni...tapi tak tau ar sempat ke tarikh tu or lebih hari...Allahualam...

Friday, September 30, 2011 1:11:00 PM

@Rizziela
wahh dapat free lagi best tu...rugi tak pau bos suh adiahkan set bersalin...hehehe...

Friday, September 30, 2011 1:38:00 PM

selamat berjuang......

Friday, September 30, 2011 2:32:00 PM

selamat berjuang....
ala jadi ko tak jadi la nak amik yg aku...yg teh dan tu aku tak makan ni...rebusan2 tu seme tak makan...jadi nampaknye tak terguna jugak la yg aku tu kesemuanye...

Friday, September 30, 2011 2:52:00 PM

oo, murah gak ek
cikmot, kalu bukan ahli, rege nya bape set bersalin hpa tu?

kene bersedia dr skrg ni, huhu!

Friday, September 30, 2011 3:01:00 PM

kak bedung anak aku tak dak lagi ... bedung kaler2 tu ...
pastu set bersalin aku tak beli lagi ingat nk beli HPA gak ... tp nk tanya maksu aku dlu sbb die mmg jual HPA ... tanya pe produk mesti tau......

Friday, September 30, 2011 3:35:00 PM

ok... selamat... ;p

Friday, September 30, 2011 4:00:00 PM

wahh... dah setel seme yer???
slmt berjuang... heheh

Friday, September 30, 2011 9:19:00 PM

dah setel semua dah yeh!.. rasa lega je kan yelah.. nanti kalo tiba2 rasa nak bersalin pun dah tak ralat dah.. sbb keperluan dah ready.. :)

Friday, September 30, 2011 9:55:00 PM

wah, bila due ni kak? smoge semuanya selamat yer..

Saturday, October 01, 2011 9:32:00 AM

waaa...dh readynk bersalin akak eh...
semoga sume selamat..
kalo akak nk mandian herba tu leh terus email et...hehe
http://izdiharshoppe.blogspot.com/

Post a Comment