Monday, September 12, 2011

Pagi-Pagi Dah Berperang


hurmm...semput aku pepagi ni...mana taknya, pepagi dah berperang ngan abang kecik tu...adehh...ni seme gara² abi dia dah kuar p keje awal pagi lagi...selalunya pepagi tugas hubby menguruskan si abang kecik tu...tapi tulah...ari ni aku la yang kena uruskan...bangun jek pagi dah wat hal takmo mandi...aku ni nak paksa bagai memang tak la kan...sebab tenaga abang kecik tu lagi kuat dari aku...nak dukung pun tak daya...berat dia skang dah 15kg...lagi berat dari si kakak...huwaa...menitis gak air mata pepagi tadi...

dah sebagai solution dia, aku amik rotan...tapi takdelah rotan dia beria..mencicit dia larik takmo kena rotan...memang semputlah kalu hubby keje pepagi...tu baru citer pepagi...balik kang citer lain plak...si irfan ni kan, sejak dua menjak nak jadi abang ni, perangai dia memang bleh tahan la...kuat merajuk...pastu suka buat perangai...letih aku nak melayan...

klah, aku rasa cam tak cukup udara nak bernafas...perlukan ketenangan ni...huhuhu...

kesayangan ibu...budak idung pesek cam ibu...yang suka buat perangai pepagi...

time baik...ginilah...cuba time kurang...huh...huru hara mak tau... 

pepun anak² kan Anugerah Allah yang Terindah...sayang anak tangan² kan KAN...huhuhu...

10 comments

Monday, September 12, 2011 8:47:00 AM

dia sj nk trk perhatian akak la tu..hehe

Monday, September 12, 2011 8:48:00 AM

@mizzkechique
tapi kan dik tina...hari2 tau nakkan perhatian...kalu ibu tak semput takde hal...ni se'eh tau...

Monday, September 12, 2011 8:53:00 AM

alolo sian irfan..biasalah nk dpt adik..ada lah perangai sikit..berat 15kg kalo makcik yg angkt kompom tk nai..nk agkt darwisy yg 10kg pon semput2 tarik nafas..

Monday, September 12, 2011 8:58:00 AM

hehehe sian kat maknyer...dah la xlarat bawak peyut..hehe

Monday, September 12, 2011 9:10:00 AM

nak perhatian lebih la tu...

hehehe

Monday, September 12, 2011 9:37:00 AM

sayang anak cubit-cubitan senggol-senggolan gitew.. muahaha

Monday, September 12, 2011 9:43:00 AM

same la kite kak oiii...kdg2 naik darah pun yeak....sabar jek la kan kak.....esok akak dah masuk 3 lagi le kecoh umah tu kak...mcm lieya ni laaa he he he...tapi penat2 pun seronok.....tgk perkembangan anak depan mate kan....

Monday, September 12, 2011 10:16:00 AM

Jgn rasa bersalah dlm nedidik anak dgn tegas. Namun, biarlah berpada....

Monday, September 12, 2011 10:17:00 AM

zan, ko bygkan le aku tiap2 pg sesorg handle bdk2 ni sblm ke taska. kekadang pg dh berpeluh hahahahaa

tp bila hana kt kg ni, aku mula rindukan detik2 tu :(

Monday, September 12, 2011 11:17:00 AM

berdebok tui la irfan ni..tudia dh 15 kg..mak aih..smangat la budak debok nih..besalah noh..dia nk bermanja for the last as adik dh..pasni ibu kena jaga adik len plak..kan..kan..takpa la besalah budak2 gitu la nak attention..

Post a Comment