Wednesday, September 14, 2011

Payslip Dah Keluar...Tapi Gaji Lambat Lagi...Camner Tu


owhh...gaji owhh gaji...masing² dok menghitung hari bilakah hari gaji...sabar sabar...khamis depan jek ni...semalam tergatai tangan...bukak laman web AG tu...sajelah nak nengok gaji dah publish ke belum...sekali ada la...hati berbunga riang...biar pun tarikh gaji lambat lagi...yang penting backdated keluar kuarters itu hari tersenarai di sebelah kiri payslip itu...alhamdulillah...adalah rezeki tuk hubby renew roadtax motor dia nanti...huhuhu....riso mak hari² dok berulang dari rumah ke opis tanpa roadtax...haihh...bahaya tau....so memang dah bajet kasi dia 'sikit' tuk renew roadtaxnya...sukalah hubby...siap kata tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima...huhuhu...aler, ate somi isteri..tak salah tolong menolong...tak kemana pun wang tu...barulah aman rumahtangga...cehh...nak jugak tu....ye ar, dalam idup berumah tangga tak leh berkira sangat...nanti LAIN plak jadinya...tak gitu...

adehh, ngarut banyak aku ni....eh aku kuar dari kuarters tak bermakna aku dok umah sendiri dah tau...tapi masih dok umah yang sama...cuma nama pemilik kuarters tu ditukar dari nama aku kepada nama en suami...sebab apa...eh adalah sebabnya...hehehe...malas nak citer sini takut ada yang tak paham nanti...

oklah...nak buat bajet awal²...gaji bulan ni kena buat bajet awal² la...tuk bersalin lagi dan macam² la kan...golongan sederhana cam aku ni kenalah buat bajet segala....mak bukan orang senang...sob sob...

notadijariku: esok lusa, tulat tubing ada open house...tengah berkira² nak p ke dak...sebabnya banyak tak larat dari larat...huhuhu...semput....

14 comments

Wednesday, September 14, 2011 8:13:00 AM

selalu gitu kan kak...
payslip dah kuar awal dari tarikh gaiji..hehe, time nak dekat raya dulu pun sama...:)

Wednesday, September 14, 2011 8:30:00 AM

ermmm.. org gov dh nk gaji kan..hmpir..kita ni kna tgu betul2 hujung bulan.. smela dgn lya, dpt j slip trus buat baject bulanan.. hehe..

alhamdulillah..dh rezeki tu.

Kelmarin bru Fain kna saman kes x samb roadtax motor.. dia x perasan dh mati seminggu roadtax tu... ahhaiii

Wednesday, September 14, 2011 8:42:00 AM

bila la akak nk bersalin ni..

psst, still kt P9 kn..

Wednesday, September 14, 2011 8:45:00 AM

rajinnya semak payslip...

Wednesday, September 14, 2011 8:56:00 AM

lambat lagi gaji..
pinjam sikit boleh??
hahaha

Wednesday, September 14, 2011 9:07:00 AM

@AYuNG
tulah tu...cam duit dibekukan plak...hahaha, nampak sangat tak nyabo kan...

@LYAfrina
ha, hok tu lah yang paling dirisokan lya...minta dijauhkan la...hok kena saman dengan perbadanan ritu pun dok bayar lagi...adehh...

@mizzkechique
ishh...sabar sabar...harinya akan tiba jua...haah akak masih di p9...tak kemana pung...

@ejaMaria
kenalah rajin cek...hahaha...

@Lelaki Ini
bleh2 amik la...hahaha

Wednesday, September 14, 2011 9:09:00 AM

semakin dekat dgn hari terima gaji, semakin berpusing2 dlm kepala pikirkan nak bayar bil itu ini. kalau dah berkeluarga esok2 mesti byk lagi benda nak dibayarkan..

ehh..pergi jer lah open house tu. masa ni ler nak makan sepua hati. kan kan kan

Wednesday, September 14, 2011 9:14:00 AM

saya tau sbb ape. kalau sesape nak tau boleh pm sy ye. hihih

Wednesday, September 14, 2011 9:14:00 AM

akak, bg la kontek nom..senang nk roger2.. hehe

Wednesday, September 14, 2011 9:22:00 AM

aku rasa aku pun tau jugak.... hehe

Wednesday, September 14, 2011 9:25:00 AM

akak tau, lepas payslip dah jadi e-payslip tterus lieya tak cek lagi dah....lame dah tgk payslip ekekeekek....

bagus care akak, awal2 dah buat kire2....perbelanjaan berhemah gitukan kak....

Wednesday, September 14, 2011 9:59:00 AM

selalu cm tue kan sis
dia kasi tgk je dulu
hehehhe

Wednesday, September 14, 2011 11:54:00 AM

nojah..aku pun tau pasai pa..hehe..
minggu depan kan gaji..sebut pasai bajet aku pun nk wat bajet gak la..bukan apa bagus ada planner nih..

Wednesday, September 14, 2011 12:19:00 PM

kalo masz plak..... gaji dah tinggal suam2 kuku, slip baru dapat.. haha

Post a Comment