Friday, September 23, 2011

Pengganti Dah Ada...So, Aku Dah Bleh Mula Bercuti Dah Ni


ok semua...ni citer semalam...ekseli mau citer pada hari semalam...tapi kesebukan yang melanda, tak sempat aku nak bercerita...so sebelum ianya menjadi terlalu basi, baik aku citer skang...hehehe...umum tau la kan, lebih kurang sebulan dari skang aku akan mula bercuti...cuti ehsan 90 hari katanya...dan aku bajet mau cuti awal dari tarikh jangkaan bersalin...tapi mengikut sejarah sebelum² ni rasa cam tak jadi jek nak cuti awal...sebab jenis aku ni sakit, turun tanda, baru berserah diri ke sepital sana...kalu takat sakit² mild kontraksi tu aku masih mampu bertahan kut...tapi nengoklah camner...pepun moga segalanya dipermudahkan...hehehe...

owhh, ya, semalam kan, sedang aku enak menjamu sarapan di waktu pagi...datanglah seorang kerani dari bahagian admin membawa seseorang anak dara sambil memperkenalkan dia sebagai pengganti aku masa aku bercuti nanti...siyes tersedak mak...mana taknya aku masih gagah perkasa dah kasi pengganti tuk aku..awal benar..tapi takpelah, at least aku cukup masa nak ajar dia apa yang patut kan...keje aku kat sini takdelah susah sangat...cuma yang paling aku risokan takut pengganti ni tak pat membaca tulisan cakar ayam bos aku tu...hahaha...sure leh juling biji mata dia kang... :p

tapi rini aku benarkan pengganti aku wat keje lain la...sebab aku dah bilang kan, keje aku bermusim...time banyak keje memang tak terlayan...time takde keje, aku leh rileks sepanjang hari meniti bulan tau...huhuhu..so nak elakkan si pengganti bosan...aku suh dia wat keje lain...huhuhu...

nilah adik pengganti yang aku maksudkan...adik ok...baru berumur 22 tahun lagi...eh anak staff sini gak...korek punya korek dari interbiu ngan dia semalam...rupanya dia pun graduan dari ITM jengka jugak...tapi jurusan Sains Komputer la...eh Nisa nama dia...
hehehe, awal2 dah kena dera ngan aku kan... :p

owhh, ya dia ni PSH...(Pekerja Sambilan Harian) yang mana diamik kontrak selama 3 bulan ja...hurmm...tapi kesian la kan...PSH yang ganti tempat aku, makanya derang tak pat la elaun tanggung kerja 1/4 dari gaji pokok aku ni...rugi wooo...saper mau kasi lebih kurang RM450 sebulan sebagai elaun menanggung keje aku???...huhuhu...


sekian, dah ada pengganti ni, aku rasa mau bercuti la...tak pun datang keje lewat ke...camner tu???hahaha.....

11 comments

Friday, September 23, 2011 3:05:00 PM

1/4 ke 1/3 kak?

Friday, September 23, 2011 3:05:00 PM

1/4 ke 1/3 kak?

Friday, September 23, 2011 3:07:00 PM

@~aSHa~
tah la kak...tak ingat plak...tak pernah aku dapat...hahha

Friday, September 23, 2011 3:22:00 PM

klu tak den la calon yang terdekatnya...heeheehee...

p/s: selamat bercuti kak....

Friday, September 23, 2011 3:28:00 PM

takpe kak,at least dia dpt pengalaman hehe..

ni jengka mari jugak yer..satu course dgn izan ni..tp ni muda belia lg hehe

Friday, September 23, 2011 3:30:00 PM

dah nak cuti dah ye..

Friday, September 23, 2011 3:32:00 PM

ok la sis dah ada penganti

Friday, September 23, 2011 3:42:00 PM

comey nye pengganti muda plak tu ..suka haji ko ek ...kiki


aku tatau la sape pengganti pepandai diorg cr ..yg aku tau aku cuti jgn kaco je.... hehehe

Friday, September 23, 2011 4:21:00 PM

betul la 1/4 kan? 25% dari gaji P1T1..

alhamdulillah senang keja leh org ganti2 ni.. x susah hati sangat..

Friday, September 23, 2011 4:48:00 PM

kak..ada keje kosong lg x?? hehe

Sunday, September 25, 2011 4:25:00 PM

zan..nti pi blog aku yer..http://www.zafrahcollection.com

Post a Comment