Monday, October 17, 2011

Alhamdulillah...Syukur Atas Rezeki Yang ENGKAU Berikan...


salam semua...sehat???aku sehat jek...bertambah sehat...
ok nak citer sal rutin harian skang...rutin pepagi dah sedikit berubah...sebelum keadaan menjadi semakin parah...breast membengkak dan sakit...so kenalah pam kasi kosong dulu...dan nilah aktiviti pagi aku sebaik tersedar dari tido...walhal dah rasa sakit masa nak nyusukan iris..tapi dok tahan tunggu pepagi...sayang waktu tido wooo...huhuhu....

so aku baru sudah mengepam tuk sesi pagi ni...dan nilah hasil yang dikumpul tuk pagi ni....alhamdulillah...moga rezeki tuk iris melimpah ruah...

dipam secara eksklusif dengan menggunakan avent manual breast pump... 

setelah ditransper ke dalam botol...dapatlah dalam 5 oz... 

dan tidak dilupa diletakkan label... 

dan jugak telah selamat dimasukkan dalam peti...eh dah hampir penuh memenuhi peti...
lepas ni kena tumpang peti jiran sebelah la...huhuhu... 

alhamdulillah...ni seme berkat makan sup lobak putih hari2...kan dah terbukti...lobak putih tu salah satu makanan yang menyumbang kepada penghasilan susu...

for more petua tuk menambahkan susu...leh jenguk2 kat Entry INI...

SELAMAT BERUSAHA to All BF mommies....good luck ye..jangan mudah putus asa....

16 comments

Monday, October 17, 2011 8:18:00 AM

owwh akk da bersalin ye...apa2 pun tahniah ye kak...& selamat berpantang

Monday, October 17, 2011 8:26:00 AM

byk rezeki baby... susu ibu terbaik!

Monday, October 17, 2011 8:45:00 AM

mak rindu nk BF anak balik... :( chaiyok kak chaiyok!

Monday, October 17, 2011 8:53:00 AM

chaiyokkkkk mak iris!

Monday, October 17, 2011 8:55:00 AM

jeles...baru bape ari berpantang akak dah dapat hasil yang lumayan...alhamdulillah rezeki kan kak...
p/s: kembali membawa beg dan S3 or AVENT...

Monday, October 17, 2011 9:27:00 AM

Alhamdulillah....
rzki utk iris tuh...
slmt berBF yer izan...
chaiyok2...

Monday, October 17, 2011 9:35:00 AM

aku xbole telan la lobak putih
mmg xsuke sayur

Monday, October 17, 2011 9:51:00 AM

wow, banyaknye susu, jeles akak tengok. alhamdulllilah, rezeki utk iris

Monday, October 17, 2011 10:11:00 AM

baguslah awal2 dh buat stok ebm..pantang2 ni byk menu best tau..
ikan tenggiri/salmon msk blackpepper,sup ayam kg,sup pekat haruan,pendek cite ade byk lg tau..jgn hadkan makan ikan bako ngn sawi msk air je semata2 tau..makan je mcm biasa cuma jgn amik yg sejuk2 n berangin..nntlah ade masa sy nk share resepi ibu2 berpantang hehehe..sbb yg xberpantang ni pun suka makan lauk org berpantang hhehe

Monday, October 17, 2011 10:25:00 AM

wahhhh, manyaknya!!!

Monday, October 17, 2011 10:32:00 AM

avent cup tu bole guna utk simpan susu terus kan... tak yah tranfer masuk botol... simpan je terus... ;p

Monday, October 17, 2011 11:09:00 AM

oppsss baru tau...rsnya blm terlambat nak ucap tahniah atas kelahiran baby baru...good luck utk bf yer

Monday, October 17, 2011 11:21:00 AM

congrat!
sup lobak putih memang banyakkan susu.
happy breastfeed!

Monday, October 17, 2011 12:15:00 PM

windu nak pam lagi..hahahaha..kena proses ni

Monday, October 17, 2011 12:39:00 PM

cik mot mmg jadik penguat semangat saya gak nak BF 2nd baby nnt, hehe..
lepas ber CD, BF plak ;)

tq sbb byk kasik info :)

Monday, October 17, 2011 3:56:00 PM

iris jenuh menenen la...syukur rezeki Allah swt..aku pun hingga hari nih safiiy ammar dh masuk 11 bulan ++ aku still bf..

Post a Comment