Tuesday, October 25, 2011

Dalam Dilema...Perlukah Aku Mengambil SI DIA Semula????


ok...aku memang dalam dilema sesangat skang...sebabnya dari hari tu aku terpikir...mestikah...perlukah...aku mengambil DIA kembali ke rumah ni...walhal DIA dah seronok berada di kampung bersama ngan mak aku dari tahun lepas lagi...eh ke tahun ni...sungguh mak dah lupa...sob sob...

dulu DIA banyak berjasa pada aku...bila mana di masa2 gembira...di zaman kegemilangan...tapi bila penghasilan makin merosot...DIA dibiarkan sepi...dek takut DIA diapa apakan...makanya aku menghantar DIA ke kampung dengan rela hati...itu tuk kebaikan si DIA...yelah beli mahal2 kan..tak guna rosak plak...huhuhu...dulu aku pernah warwarkan kehadiran DIA dengan gahnya kerumah aku di ENTRY INI...hurmm...tetiba rindu akan si DIA...

hehehe...DIA yang aku maksudkan adalah chest freezer seperti di dalam gambar ni...
bukan model kecik berbaju biru tu ye...huhuhu...

antara sebab yang kukuh untuk aku mengambil SI DIA semula adalah kerana di bawah...
hurmm...rasanya kan PERLU ke idak ni...
stok yang terkumpul semenjak hari ke 3 hingga ke hari ini...hari yang ke 14...

dan IRIS pun dah mula di ajar minum EBM di dalam botol...mulanya dia menolak jugak cam tak berapa pandai kan...yelah menda baru kan...selama ni dok menetek jek... 

tapi lelama barulah dia terima...lepas mandi pagi dan petang, IRIS akan diberi EBM yang berkapasiti 5oz tiap satu...tu pun tak cukup...lepas minum EBM, sambung netek sikit....barulah leh tido dengan aman...hurmm...kuat nyusu ke camner ni??? 

alhamdulillah...rezeki yang melimpah ruah buat anakanda HAYFA' NUR IRIS...

kata orang anak girl kurang nyusu...anak boy kuat nyusu...tah la kadan aku akui jugaklah kan...dulu masa dak irfan dulu...sempat jugaklah aku FULLY BF dia selama 11 bulan jek...dan dalam pantang pun aku masih berkesempatan  buat stok...tapi masa tu ilmu cetek sal BF...banyak stok yang terbuang begitu sahaja tau...

harap2 kali ni aku tak jadi cam gitu lagi...
HAPPY BREASTFEEDING to all mommies...chaiyok chaiyok....hehehe....

notadijariku: amik SI DIA balik or buat installment baru ngan mak...
mak...pinjam duit...nak beli DF baru...huhuhu....

23 comments

Tuesday, October 25, 2011 11:03:00 AM

kalo byk better ada DF okla...smoga dpt BF selama yg mungkin..oh rindu saat2 BF

Tuesday, October 25, 2011 11:05:00 AM

huhu..jeles banyak stok..kita pon dulu tkde ilmu, sempat bfeed anak sampai 8 bulan jerk, kali nih klo pregnant lagi, haruss jadi bfeed mom yang kental..semangat..huhu

Tuesday, October 25, 2011 11:08:00 AM

bestnyerrrr tgk semangat ni.. btuah iris dpt bf...

Tuesday, October 25, 2011 11:09:00 AM

@mama tisya
tulah kak...takut tak muat jek nanti...ingat nanti kalu tak muat nak kena ada balik la DF tu...huhuhu

@iduraz
nak jadi bf mommies kita kena kuatkan semangat...kental...so chaiyok chaiyok tau...jangan mudah mengalah...hehehe...

Tuesday, October 25, 2011 11:10:00 AM

amiklah kak weh..deep freezer ni lg lah susu blh simpan lama dr peti es biasa tu..

Tuesday, October 25, 2011 11:14:00 AM

amik balik?... tu buruk siku...

cari lain la... lagi pun bole guna utk jangka panjang kan utk simpan stok EBM Iris... kot nnt Iris ada adik lagi... ??? ;p

Tuesday, October 25, 2011 11:23:00 AM

mak tak marah ke kalo nak amik balik hehehe
baby tak menolak ke maknya sendiri yg bg EBM?Bukan ke kalo org lain yg bg biasanya bby nak sbb dia tau maknye ade tetek so dia mst nak tetek lah hahhahaha

Tuesday, October 25, 2011 11:23:00 AM

beli baru je la..hehe

Tuesday, October 25, 2011 11:37:00 AM

mmg kene ade menatang tu cikmot..
amik balik @ beli baru jek la..
hhheeh...
nak save amik jek la!
kalu kt kg mak wat simpan ape?
hehehe, sibuk je!

Tuesday, October 25, 2011 11:40:00 AM

beli baru je.. yg lama tu bagi terus la kat mak.. hehe..

semoga berjaya ye... agaknya bukan sebab dia kuat nyusu pun cuma bila kita bagi ikut puting susu lebih laju dari direct.. tu yg dia sedap je abiskan 5 oz tu..

Tuesday, October 25, 2011 12:15:00 PM

putih kulit iris ni...

beli baru tp yg mini je pun ok gak.. hihi

Tuesday, October 25, 2011 12:20:00 PM

kuat jugak iris minum susu ek..

Tuesday, October 25, 2011 12:20:00 PM

byknya stok dia..iris comel sgt nih..ni yg tingin nak bby lagik..uwaa..

Tuesday, October 25, 2011 12:26:00 PM

beli baru jer....
nnti kan dpt bonus???
hehehehe...

Tuesday, October 25, 2011 12:33:00 PM

kalau mak dah tak pakai leh je amik balik,..kalo pakai..kena beli yg baru je ..

Tuesday, October 25, 2011 12:51:00 PM

kalau byk stok mybe leh amik kat mak...klo x pakai la...

Tuesday, October 25, 2011 12:54:00 PM

kak jemput la si DIA kembali kak...egat la jasa2 yang DIA penah buat kak...

p/s: jeles ahkak nengok stok itu...sob sob,..

Tuesday, October 25, 2011 1:34:00 PM

perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

aku dah abis pantang ni pun stok tak sbyk gitu...mencik mencik mencik....jeles jeles jeles.....

btw pagi tadi berjaya dah pam 4oz...sekian tima kaceh...

Tuesday, October 25, 2011 1:36:00 PM

lg satu jeles nye tgk kulit dak iris ni...gebu betul....geram mama tgk pipi tu..rasa nak geget2 jerk....



anak2 aku kesemuanye tak merasa kulit gebu gitu time BF...seme nye alahan...ruam susu...alahai jenis kulit mama...sensitip....sadish tul....

Tuesday, October 25, 2011 1:50:00 PM

putih melepaknye anak akak ni..geram!

Tuesday, October 25, 2011 3:18:00 PM

rezeki anak...tahniah zan.tuh la patut kena mik lik kot.tkpun li yg baru..emm aku pun mmg still fully bf kan dia..hrp2 dpt teruskan..
eh zan..tak gak..bby boi or girl..sama ja...pendapat aku la...

Thursday, October 27, 2011 10:50:00 AM

Bang, jom buat anak baru... teringin nak fully BF lagi... tapi kali ni nak buat mcm cikmot, nak perah....
nak x?

Thursday, October 27, 2011 11:01:00 AM

ya allahhh dikkk
sowiii sgt2 .. akak x perasan ko dah bersalin dikkk huhuhhu
tahniah dear ! ...
cumeinyaaaaaaaa HAYFA NUR IRIS .. sedapppp namanya !!! :)

Post a Comment