Wednesday, October 5, 2011

Debaran Menunggu


hurmm...dup dap dup dap...debar² rasa dihati ini tau...eh bukan debaran menunggu saat kelahiran HNI3 ni...tapi debaran menunggu ayah jib umumkan 'sesuatu' pada pembentangan BAJET hari jumaat ni...ishh...buat mak tak sabar jek...adakah perkhabaran gembira yang bakal diterima...atau hanya omongan kosong...sesamalah kita berdebar menunggu tibanya hari itu...hehehe...

aku adalah dengar kura² yang mengatakan gaji kakitangan awam akan naik..tapi yang tak bestnya elaun cola akan ditarik balik...adehh...kalu gaji naik sedikit dari amaun cola skang, rasanya tak terasa langsung kenaikan tu...adehh...sedih plak memikir...tapi tuk spekulasi jelah...kita sesama tunggu pengumuman jelah kan...cakap banyak pun tak guna...wat spekulasi sendiri lagi tak guna...huhuhu...

dan ada juga cakap² mengatakan yang elaun perumahan akan dinaikkan...ENTAH...aku sendiri pun tak pasti...tapi kalu naik pun memang patut benar...mana taknya..elaun perumahan yang dok ada skang, nak bayar sewa rumah pun tak lepas...kan kan...

hurmm...wat aku debar² jek ni...harap adalah berita gembira buat kita semua, terutama kakitangan awam dalam bajet yang akan dibentangkan...tak sabar dah ni...yelah idup di bandar besar ni dah jadi tahap miskin bandar ni...seme² perlukan wang...itu wang ini wang...takde wang mana leh idup...hehehe...

notadijariku: tapi satu jelah yang aku tak berapa nak paham...naper ek tiap kali gaji kakitangan awam naik...tiap kali kakitangan awam diberi bonus...peniaga pun berpusu² NAIKKAN harga barang...adehh...yang anehnya kalu pekerja swasta diberi BONUS hingga 9 bulan gaji pun, takde pun rege barang naik...adehh...saper yang tau, sila jawab kemuskilan aku...huhuhu....

20 comments

Wednesday, October 05, 2011 8:10:00 AM

kalau ade, Alhamdulillah..

kalau takde, kite leh buat ape? huhu

Wednesday, October 05, 2011 8:28:00 AM

hehehehe tu la kan
ada je company swasta dapat smpai 9 bulan gj
tp opis aku idok la smpai 9 hehe
klw la ada sesuatu utk staff gomen
aku hanya menumpang gembira jek heheee

Wednesday, October 05, 2011 8:28:00 AM

dengar cite nk tukar skim jugak .... SSM tu mungkin akan berubah .... that y ade pelarasan gaji ... pastu mungkin dah tak de tangga gaji ....

Mungkin Kerajaan akan laksanakan gaji minimum adalah RM3000 tp tatau la bajet kali ni ke tahun depan ke tahun depan²... itu ura² nye ...

Wednesday, October 05, 2011 8:33:00 AM

tggu je lew budget 2012..
doakan yg baik2 saja

Wednesday, October 05, 2011 8:38:00 AM

akak, sy pun dgr gitu gak..naik gaji tp cola xde..hurmm..



*padahal sy bkn keje gomen pun..hehe

Wednesday, October 05, 2011 8:47:00 AM

ye la sis
anum pun x sabar nak dengar bajet nie..
harap2 ada kebaikan utk kt semua

Wednesday, October 05, 2011 8:59:00 AM

@MRS. K
kalu ada alhamdulillah...
kalu takde, dediam sudah...idup mesti terus...hehehe...

@Nana
hehehe, yelah dah somi ko keje gomen...

@eima
dengar citer cam gitu lah...harap2 la adanya berita gembira...

@Lelaki Ini
ye iyer...tengah menunggu la ni dik...

@mizzkechique
takpe, amik tau pun dah kira ok tu...hehehe

@
Anum

harap2 begitulah...kita ni dah tahap miskin bandar dah...sob sob...

Wednesday, October 05, 2011 9:03:00 AM

kalo org swasta dapat bonus org xkisah pun.. kan kan

Wednesday, October 05, 2011 9:18:00 AM

tu la..harap ada la good news..amin

Wednesday, October 05, 2011 9:37:00 AM

nak debar2 jugak la kak izan.. hehe

Wednesday, October 05, 2011 9:41:00 AM

tu le kak...berdebar2 gak nie...dengar kate byk good newsnyer....rezeki anak2 le ni kak he he he.....

Wednesday, October 05, 2011 9:49:00 AM

@.::Lynn::.
tau tak per...tu yang aku pelik tu weii...aneh kan...

@mummy_ayu
tulah tu, harap begitulah...amin jugak...

@deelira@deeliraz
marilah, muat lagi saf ni...hahaha

@lieyalatif
ye betul...rezeki anak2...

Wednesday, October 05, 2011 10:00:00 AM

harap ura2 itu tak jadik kura2 la kan.
elaun umah 180, umah kayu dah nak runtuh pun org sewa 300. hehehe

Wednesday, October 05, 2011 10:12:00 AM

baca kt forum..org swasta marah kalo gomen naik gaji sekaligus nnt brg akan naik berganda..ade yg sajes naik secara berperingkat atau jgn sebar2kan hahah nnt peniaga amik kesempatan..hai ntahlah kalo betul gaji gomen bakal naik harus ni beli brg dapo bebanyak wat stok huhuhu..tlglah peniaga apa guna gaji naik tp still kena bayo lebih bila nk beli brg..dengki betul para peniaga ni =saya bukan org gomen tp berharap peniaga jgn amik kesempatan gomen bg kenaikan tuk meringankan beban bkn tambah lg sesak ye dop.

Wednesday, October 05, 2011 10:25:00 AM

yg tu naik yg tu tarik..main tarik2 tali yer kak hehe

Wednesday, October 05, 2011 10:42:00 AM

harap2 ler menjadi kenyataan...dapat lah jugak cover bayar rumah...dah ler elaun rumah ciput...at least dapat jugak cover bayar rumah...

Wednesday, October 05, 2011 10:44:00 AM

gaji naik 10-15%...dec dpt bonus skali lg n bln 1 mengundi...confirm...

Wednesday, October 05, 2011 10:50:00 AM

betul tu kak...
bile gaji naik, barang pun same naik..
so x de makne la kan???
menci tul..

Wednesday, October 05, 2011 11:02:00 AM

kalau rasa gembira tepuk tangan - horey...

tapi klu sedih?
nanges sesorang.... ergghhh

harap-harap la berita gembira...

Wednesday, October 05, 2011 11:51:00 AM

semoga semua selamat.. kalau nak cuba vitamin plk, terjah la sini, vitamin shaklee yang sangat best.

shaklee-mysupervitamins

Post a Comment