Tuesday, October 25, 2011

Kalau Anak Sedu


seingat aku la kan, dari aku remaja lagi aku didedahkan dengan petua ni...masa tu aku ada adik kecik...bila adik sedu mak suh amik cebisan tisu atau kertas dan basahkan kendian buh kat dahi si adik...pada mulanya aku ingat tuk apa semua tu...tapi ekseli tu petua orang dolu2 tuk ilangkan sedu yang melanda...owhh...

jadinya sekarang bila anak selalu tersedu aku plak yang amalkan...amik tisu or kertas basah kendian tempek kat dahi dia cam gambar di bawah ni...tak lama kendian ilanglah kan...rasa aku kan IRIS ni memang kuat sedu...dari dalam perut lagi...leh rasa keseduan dia tu...dan sampailah skang..kata orang bila anak2 sedu ni tandanya nak membesar...tapi ada gak yang kata kurangnya air...eh baru pas minum pun sedu leh dikatakan kurang air jugak ke...ke camner???

sedu sampai terlena...

beso benar tisu yang ditampal oleh si kakak ni...kalu bleh satu tisu dia nak tampal...bukan cebisan dah...hehehe...

korang camner plak...selalu amalkan tak cam yang aku wat ni...hurmm...

notadijariku: TAKDE nota la hari ni...lalala....

17 comments

Tuesday, October 25, 2011 8:39:00 AM

Kt anak2, tak pernah buat lg kak sb tak da ank. Hehehe

Tuesday, October 25, 2011 8:43:00 AM

kalau mak sy letak benang lebih tepi2 kain lampin tu.. camni gak... btw comelnya baby

Tuesday, October 25, 2011 8:45:00 AM

comeinya anak dia...
blh cop buat calon menantu nih...
:)
bila mak pulak yg sedu, si anak sibuk cari tisu nak lekat kat dahi mak.. udah sedu namanya...gitulah kekdahnye kan

Tuesday, October 25, 2011 9:00:00 AM

klu mak sy guna benang towel kecik dia atau lampin utk bedung tu kak.. hehe

Tuesday, October 25, 2011 9:00:00 AM

sedu tanda nak membesar....:)

kata orang.....boleh ke camtu??? jadi tak??

Tuesday, October 25, 2011 9:35:00 AM

ala... muka suci je tengah tido... chomel nyerrr... geram... ;p

Tuesday, October 25, 2011 9:40:00 AM

comeynya iris :)

ehemmm booked utk "abg Harraz" boley heehehee ;)

aa selalu jugak buat camtu masa ank kecik dulu..

Tuesday, October 25, 2011 9:42:00 AM

selalu tgk makcik2 buat mcm ni kat anak diaorang..

agak2 kalau kat org tua jadi tak buat kaedah mcm ni..?

Tuesday, October 25, 2011 9:48:00 AM

dhia dulu mase dalam pantang pun selalu sedu-sedu..kadang2 tengah malam lepas minum susu pun sedu jugak.. kalo org dulu2 yg org tau letak benang..
tp mase dhia sedu org pun letah tisu jer kak..susah nor nak dapat benang sekarang...hehehe..

Tuesday, October 25, 2011 10:03:00 AM

sama la petua tuh..
muka iris cam abgnya irfan yep!

Tuesday, October 25, 2011 10:19:00 AM

ai ikut petua mak, letak tisu basah tu kat ubun kepala. lagi cepat hilang sedu..insyaAllah

Tuesday, October 25, 2011 10:26:00 AM

kita pon buat gini..dh turun temurun..hehehe..comeinyer iris kamu..muka suci murni jer

Tuesday, October 25, 2011 10:58:00 AM

Ilang tak sedu anak?

...sy susah sket nak percaya fungsi tisu kat dahi. Hiks~

Tuesday, October 25, 2011 11:11:00 AM

ni petua org lama2 kan.. time asya dlu pon..letak tisu/kertas basah gini.. tp menjadi la plok.. mybe kbetulan kot.

Tuesday, October 25, 2011 11:20:00 AM

mmg slalu buat
masa zakwan kecik2 dulu
elok je tisu @ kertas tu kering
sedu pun ilang
pelik bin ajaib! =p
kengkadang tu
kalu dtg angin kus2 papazakwan
die sedu pun letak tisu gak
hahahaha!
ngengade namanye tu ;)

p/s : kite dh 8bulan peknen dh ni cikmot.. ;) (sbg menjawab pertanyaan cikmot td)

Tuesday, October 25, 2011 11:23:00 AM

wah baru perasan cikmot dah dapat baby... 2 minggu dah ye.. tahniah ye cikmot.. comel betul... 2 minggu ni ku kebusyan betul la...

Thursday, October 27, 2011 10:49:00 AM

aku jilat je dahi anak aku...hilang juga sedu... alhamdulilah jadik jugak... hihihi

Post a Comment