Saturday, October 29, 2011

Kesan Dari Hujan Yang Lebat...Disusuli Bunyi Petir Berdentum-Dentam


salam semua....kat sini baru jek lepas ujan lebat...tempat korang camner plak...sure ujan jugak kan...yelah dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung...bumi mana yang tak ditimpa hujan kan...huhuhu...berperibahasa plak aku...sempat tu...nak dijadikan citer...masa kejadian tadi...aku ada dirumah bersama irfan dan iris...manakala si kakak baru abi dia nak p amik...dan bawa si kakak singgah kat pasar sana...dalam ujan2 yang melanda tu, riso aku tak berpenghujung...yelah riso si anak kena ujan...apaknya takpe lagi...terus kol apak dia tanya lokasi di mana...sesambil tu bitau pada apak dia pasal satu kejadian yang tidak DIINGINI telah berlaku di blok aku ni...kesahnya ada dahan pokok yang tumbang ekoran dari kejadian ujan yang lebat tu...

kejadian sebegini merupakan kali kedua yang pernah terjadi sepanjang aku dok kat blok ni...tapi kan, aku ingat pokok depan blok jek yang tumbang...rupanya pokok kat tepi blok pun tumbang jugak DANNNNN...hampir2 nak terkena dengan abe wira kesayangan kami...fuhh...kali kedua bernasib baik...kalu idak sure melayanglah RM mak bulan ni...

eh lupa...kejadian pertama pernah aku ceritakan di entry INI satu masa dahulu...

ni dahan pokok yang tumbang di depan blok umah aku...aku snap dari balkoni rumah...dalam kereta kuning di bawah tu masih ada orang tau...tak sempat dia nak melintas...tapi sib baiklah dahan tu tak tumbang terus ke atas kereta dia...kalu idak tak taulah apa nasib dia dan kereta plak...hubby kata kereta kuning tu kemek cikit bonet depan...hurmm...

dan sangka aku abe wira x terlibat dengan kejadian..rupa rupanya masa hubby balik dari pasar tani...ada sebatang pokok lagi yang tumbang di sebelah tepi blok neh..terus dia tunjuk gambar pokok yang tumbang di sebelah sana...YA, ALLAH ...memang sipi2 lah nak mengenai wira kesayangan kami tu...memang sangat2 bernasib baiklah kan....dahan pokok tu tumbang ke sebelah kanan...korang bayangkang kalu tumbang straight jek..soheh..Abe Wira tu pasti selamat di timbang kilo..kerana kedudukan pokok tu betul2 di hadapan abe Wira kami...Alhamdulillah...

tapi yang malangnya...dahan pokok tersebut telah jatuh menimpa sebuah kereta mercedes kut kalu aku tak silap...hurmm...dah nasib kereta tu kan...nak buat camner...hurmm...

sebab nilah kalu ujan turun dengan lebatnya aku cukup riso akan keselamatan kereta di bawah...alahaii...tapi alhamdulillah la...tiada kemalangan jiwa yang dilaporkan...

p.s: korang tahu apa yg jadi pada kereta kereta yang terlibat....mercedes x ada apa rosak...Iswara dlm rimbunan pokok tu pun selamat..malah kereta HONDA yang di timpa batang pokok tu pun selamat..kemek pun sikit sangat....

15 comments

Friday, October 28, 2011 10:20:00 PM

ya Allah teruknya ribut kat sana kak..
mujur la kat jengka hujan je..takde ribut bagai..
mintak simpang la.
guruh pon sy da takut. huhu~

Friday, October 28, 2011 10:44:00 PM

tapi... bila hari panas area rumah awak - best... teduh je...

Friday, October 28, 2011 10:51:00 PM

ishhhh...bahaya betul

Friday, October 28, 2011 11:44:00 PM

ooohh...yg itu BMW...baru ku tahu...huhuh.

Saturday, October 29, 2011 8:05:00 AM

semlm angin mmg kuat.. sy blik keje pun takut2.. melayang² bw motor.. huhuhu

Saturday, October 29, 2011 9:33:00 AM

uiks takottt part2 ribut ni.lg2 kalo sesorg tgh drive. haish! mmg bertawaal je la.

tahniah cik mot dpt baby girl. slmt berpantang, kita tau dh lama, sama2 dpt briter dgn eima, tapi xtau nk nmbr phone cik mot. tahniah tau.

Saturday, October 29, 2011 10:40:00 AM

mak aihhhh bahaya tu

Saturday, October 29, 2011 11:29:00 AM

Alhamdulillah.. nasib baik semua tak de apa2..

semalam kat sini pun hujan ribut jugak izan.. masa nak sampai ke lorong rmh kami.. angin bertiup dengan kencang.. takut je tengok.. disertai dengan kilat dan guruh.. elok je sampai depan gate.. hujan turun dgn lebat membasahi bumi.. sabil bukak gate sambil doa moga selamat ler masuk ke umah.. tp memg basah lencun.. pdhal kejap je br turun..

Saturday, October 29, 2011 11:36:00 AM

syukur tiada kemalangna jiwa berlaku.....

Sunday, October 30, 2011 10:50:00 AM

izan..syukur alhamdulilah..wiramu masih menjadi wira pd anda sekeluarga..nama pun sang wira wey...pepun yg penting korang selamat..insyallah dh dok umah sendiri nnti..dh ada porch keta..tak yh la pk risiko2 parking cenggini dh...

Sunday, October 30, 2011 12:15:00 PM

izAN..jgn expose komen yg nih..zan zan..awat kt blog aku add by nufnang tadak wey..dulu ada ja hg boh..???

Sunday, October 30, 2011 3:38:00 PM

nasib la hai...

p/s:follow me bach yeah..;)

Monday, October 31, 2011 10:41:00 AM

Ya Allah smp gitu sekali kan
nasib la kete ko xde pape
risau gak kan..

Monday, October 31, 2011 11:14:00 AM

fuhhhhhhh

Monday, October 31, 2011 1:35:00 PM

uitm pon selalu tumbang2 pokok ni...huhu

Post a Comment