Friday, November 4, 2011

Esok Hari Raya...Eh Lusa Hari Raya...Alhamdulillah...Masih Wujud Lagi Orang Yang Bermurah Hati Di Dunia Ini...Syukur...


salam semua...dah jumaat pung kan...ada ke yang dah stat cuti raya ari ni...hurmm...kalu aku memang tengah bercuti pung kan...so takde bezanya kan...kalu nak ikutkan raya aidiladha tahun ni giliran pulang ke PENANG...tapi dek keadaan yang tak berapa nak mengizinkan tuk melalui perjalanan yang berjam2 lamanya...so hasrat mau pulang ke penang tu telah dipostphone ke satu tarikh yang tidak tahu lagi bilakah masanya...maybe awal tahun depan kut...

dan tahun ni raya aidiladha aku beraya di PUTRAJAYA jek...kata hubby ada 3 ekor lembu yang bakal dikorbankan nanti...so kalu ada rezeki kami anak beranak, dapatlah daging korban tahun ni kan...dan ritu mak kata dia pun ada join korban dengan sape tah...aku lupa...sebab sejak dua tiga menjak ni penyakit lupa aku makin hari makin kronik lor...huhuhu...banyak menda lain yang nak diingat...huhuhu...

owhh ya, lagi seminggu lebih mau pulang ke kampung...sebab kata mak lagi sempena kenduri adik yang LAST ni...nak terus buat akikah tuk seme anak cucu yang belum di akikahkan...nampaknya rezeki HNI1 dan HNI2 la yang belum dikikahkan...sebabnya si iris ni ada seorang HAMBA ALLAH yang bermurah rezeki memberi bahagian akikah tuk dia...kisahnya cam gini...adalah hari tu hamba Allah ni sms aku...bertanyakan nama penuh anak...aku pun tanya balik anak yang mana satu...kata dia anak yang belum diakikahkan...hurmm...takkan aku jadi tamak nak bagi nama ketiga2 anak aku ni kan...so senang citer aku pung kasilah nama iris...sekali dia tanya nama penuh...yang aku ni dengan penuh kebluran leh plak kasi nama penuh aku...hahaha...nak tergelak disitu...sekali DIA kata nama penuh anak la sebab nak di akikahkan...terkejut aku...masih ada lagi orang yang bermurah hati didunia ni...nampaknya rezeki iris mencurah2 la...alhamdulillah....

lepas ni kalu ada yang nak tanya keperluan anak2 sampai masuk alam persekolahan pun lagiiiii aku terima...aku sangat2 berbesar hati...hahaha...TAMAK kan...nampak sangat tamak haloba disitu...anak sendiri, so sendirilah yang besarkan...huhuhu...aler, kalu sesekali kita bermimpi tak salah...sebab kenyataan tak seindah mimpi...huhuhu...

klah, mau nguruskan anak2 semua...hari ni kakak dan abang tak ke taska...sebab hari ni apak dia ada keje luar sampai malam...katanya jadi emcee orang kawin kat mana tah...anak dah bertambah so kenalah cari rezeki lebih kan...hurmm...daaa....selamat berhari jumaat...jumpa nanti...

notadijariku: eh ada ke yang beraya di PUTRAJAYA cam aku ni...huhuhu...

17 comments

Friday, November 04, 2011 9:51:00 AM

selamat hari raya aidiladha sis...
sis masak pe la pagi raya

Friday, November 04, 2011 9:55:00 AM

aku raya kat spital.. sobssssssssss

Friday, November 04, 2011 9:55:00 AM

rezeki airis...syukur alhamdullilah,,

Friday, November 04, 2011 9:56:00 AM

ada..ada.. akk beraya ngan kak geli lah..hihihi

Friday, November 04, 2011 10:03:00 AM

rezeki dak iris..

mak aku pun korban taun ni...yg sadish nye..time mak aku korban, aku kena balik ke rumah mentua..time mentua korban, tetap kena balik sane la sbb alasan 'mak buat korban'..

apakah?

alasan taun ni, sbb tak bawak lagi balik mdm3 ke kg tganu....

Friday, November 04, 2011 10:27:00 AM

alhamdulillah rezeki dak comel tu
:-)

selamat raya :-)
jom mkn ketupat rendang..hehee

Friday, November 04, 2011 10:32:00 AM

Selamat Hari Jumaat dan Selamat Hari Raya Zan..

Friday, November 04, 2011 10:32:00 AM

alhamdulillah rezeki iris..murahnya hati hamba Allah tu.

*selamat hari raya cikmot* :)

Friday, November 04, 2011 10:37:00 AM

aku beraya kat putrajaya..jmputla dtg umah..

Friday, November 04, 2011 10:54:00 AM

Murah rezeki anak².

Salam aidiladha.

Friday, November 04, 2011 11:52:00 AM

hehehe... nnt klu akak nak 'beranak'... nak war-war kan kat blog gak la... kot ada sponsor utk akikah anak... hehehe

*hihihihii... niat tak senonoh...cheh...*

Friday, November 04, 2011 12:10:00 PM

nak tanya,boleh ke akikah kan oleh orang lain..bukan kena dari pendapatan mak ayah ke..dan penah dgr di ceramah agama akikah tak boleh digunakan lembu@kerbau utk kenduri kahwin memandangkan masyarakat kita biasanya menerima salam kokot tu..lagipun takut tak terjaga n terberi untuk orang bukan islam memakannya..cuma pendapat saya berdasarkan apa yg saya pernah dengar..sebab saya pun confius..huhu

Friday, November 04, 2011 1:38:00 PM

bestla gitu.. memg murah rezeki betoiii..

Friday, November 04, 2011 1:54:00 PM

rezeki anak2.. ;)

selamat hari raya! :)

Friday, November 04, 2011 4:33:00 PM

aku raya kat putrajaya wei

Tuesday, November 08, 2011 12:41:00 PM

syukur kan dik
kalau macam tuu kira kongsi2 utk akikah kan .. hurmmm alhamdulillahh dah selesai utk iris :)

Wednesday, November 09, 2011 10:07:00 AM

murah rejeki iris...:)

Post a Comment