Wednesday, November 16, 2011

Lepas Sorang-Sorang Yang Berjangkit...Alhamdulillah...


owhhh dah petang pun...hujan pun turun dengan lebatnya ni...encik suami dan anak dara pertama belum pulang lagi...alahaii...sib baik la mereka menaiki kereta...kalu naik motorsikal mau mak riso sesangat kan...
dan petang ni pat gak mak lelapkan mata barang seminit dua...ni pun terjaga sebab si bujang dah terjaga lagi awal minta makan...lapo kekdahnya...mak masak mee goreng jelah kat dia...tapi sebelum mak masak mee tu mak rebus dulu mee tu...kasi ilang kapur yang ada...ate mee kan, sure banyak kapur...sebab tu mak jarang beli mee goreng kat pasar tani or kedai restoran...sebab mak tau jaranglah derang basuh...pernah berkali2 mak nengok peniaga pasar malam tu goreng mee secara live...potong mee terus masukkan lam kuali...huh, tak basuh pung...sedih...

ok berbalik pada tajuk mak di petang hari ni...sedang mak lena diulit mimpi di siang hari...tetiba rasa gegaran dari bawah bantal...rupanya ada meseh yang masuk...terkejut mak dapat berita dari seorang teman lama dengan gembiranya mengatakan yang dia berjaya mengandung 7 minggu dah...alhamdulillah...mak tumpang suka jugak...nampaknya ramai dah kawan2 mak yang nak naik pangkat SARJAN ni...ada 3 calit (3 anak)...lepas sorang2 yang bakal ikut jejak langkah mak...eh sukalah mak...mari kita menambah anak secara berjemaah sementara umur masih muda ni...mak takmo dah buat masa ni...sebab umur mak dah hampir dimamah usia...huhuhu...

berbalik pada kawan mak nan sorang ni...ritu dia ada sms mak, bitau yang dia sedih, frust dan kecewa sebab tak ngandung2 lagi...aneh plak mak fikirkan masa tu...sebab bukannya dia menunggu kehadiran anak pertama...tapi ni anak yang ketiga...maybe dia berharapkan yang ketiga ni girl kut...memandangkan kedua anaknya adalah boboi...kalu yang ketiga ni boy jugak so jadilah BOBOIBOY...hehehe...pepun mak nak ucapkan tahniah pada beliau sekali lagi...

nampaknya penyakit berjangkit ni semakin menular kan...lepas sorang, sorang yang berjangkit...ritu mak ada terima sms jugak dari sorang teman lama...skang dia pung ngandung hampir 9 minggu...syukur...moga korang berjaya mengharungi 40 minggu yang indah itu dengan cemerlang...hehehe...

ok, jangan  penyakit yang sama berjangkit ngan mak sudah...44 hari pun lum lepas lagi ni...hahaha...

ok babai la...

7 comments

Wednesday, November 16, 2011 4:41:00 PM

tahniah pada kawan sis

Wednesday, November 16, 2011 4:44:00 PM

penyakit ne memg cepat berjangkit..ehhee

Wednesday, November 16, 2011 4:53:00 PM

bila la si dia nak ajak naik pangkat ni... huhuhuhu

Wednesday, November 16, 2011 4:54:00 PM

penyakit berjangkit yang bawak tuah nih kan..hehehe

Wednesday, November 16, 2011 5:04:00 PM

ooo tahniah la pada kedua2 kawan hg tuh cikmot..payah penyakit berjangkit nih heheh

Thursday, November 17, 2011 7:32:00 AM

sakit 9 bulan... huhuhu...

Thursday, November 17, 2011 10:51:00 AM

haaishhhh.... jgn izan.....
pantang tak abis lagik, nak berjangkit????
klu tak haru nanti... hahaha...

Post a Comment