Thursday, November 17, 2011

MEREKA Sama Tapi...Tak Serupa


salam semua...
cam takde modal aku nak bercerita kan...balik2 citer sal anak...balik2 sal anak lagi...
arghh...kadang aku sendiri naik jemu...nanti nak suh derang bertiga create blog sendiri ar...
tapi takpe...dah kata blog keIBUBAPAAN...surelah tak lari dari citer sal anak2 ni kan...
lainlah blog kontest ke, blog retis ke...blog gosip ke...hehehe...

ok rini nak citer sal PERSAMAAN antara ketiga2 MEREKA bertiga...
kalu ada yang dah tau, sure tau punya apakah PERSAMAAN yang aku maksudkan itu...
hehehe...aku pun tak tau sama ada persamaan ini adalah satu KEBETULAN atau sebaliknya....

oklah...malas nak mengaruk ngan panjang lebar...kalu korang yang belum tau dan ada yang dah tau...PERSAMAAN yang aku maksudkan antara mereka bertiga selain nama masing2 bermula dengan pangkal H...N...I adalah ketiga mereka ini mempunyai PUSAR di atas dahi...

tak percaya??? korang nengok si kakak ni...
perasan tak pusar rambut dia tu di atas dahi???
kakak ada dua pusar...satu di atas kepala seperti kebanyakkan orang lain...
dan satu lagi di depan di dahi...

begitu juga dengan abang irfan...
jelas bukan pusar di dahinya...
yang irfan ni susah sikit la bila pusarnya di dahi...nak trim rambut pun susah...
takde gaya dah tuk dibuat...langkah terakhir  potong pendek jek...huhuhu...

dan dik iris pun sebenarnya ada pusar di dahinya...tapi lum kelihatan jelas lagi...
tambahan plak rambut dia baru di cukur kan...so pusar tu ilang..tapi tak lama lagi bila rambutnya tumbuh seperti sedia kala, pusar itu akan kekal selamanya...

korang nak tau camner aku perasankan pusar yang berada di dahi anak2 ni...kisahnya masa kelahiran si kakak 4 tahun yang lepas...masa tu dok belek2 si anak...biasalah anak baru lahir kan...surelah belek sana sini...kakak lahir dengan beberapa tanda...dia mempunyai tahi lalat di ibu jari kirinya...dan garisan di tapak tangannya lurus...tak macam kita ni...kata orang kalu dia kasi penampar kat orang sure leh demam...adeh...yang ni memang kes bahaya...hehehe....pastu masa dok membelek tu, baru perasan ada pusar yang kelihatan di dahinya...masa tu memang agak pelik tapi bila nengok ada anak kawan pun cam gini ilang kepelikan aku tu\...nak kata menurut rambut aku, memang tak lah...aku takde pusar di dahi...dan pusar yang aku ada cuma satu jek...

pastu masa kelahiran dik irfan dulu, korang nak tau apa perkara yang kami somi isteri fikirkan???adakah irfan pun punyai pusar di dahi seperti kakak..jawapannya adalah YA...so kami fikir maybe derang adik beradik kut...tulah keistimewaan anak2 HNI ni...hahaha...

dan masa kelahiran dik IRIS pun sama...hubby sibuk dok belek pusar di dahi iris...adakah iris pun mempunyai pusar di dahi...jawapannya YA...memang ada...pelik??? tah lah...aku rasa ni maybe TRADEMARK anak2 HNI kut...huhuhu....

so korang lak camner....antara anak, anak, anak korang ada tak persamaan antara mereka???cam anak2 aku ni???

21 comments

Thursday, November 17, 2011 1:14:00 AM

wei abg darwisy pun ada garis lurus di tapak tangan kanan...

kakak baby lak garisan dia tak bercantum..org kata dia tak bergantung dgn org lain...dia pandai berdikari kalo tak bercantum ni

Thursday, November 17, 2011 1:15:00 AM

lg satu comey la trademark HNI ni..ehehhehe

Thursday, November 17, 2011 7:31:00 AM

gitu yeh..

anak2 ena ada tanda lahir cuma kat lain2 tempat..

Thursday, November 17, 2011 7:58:00 AM

pusar anak kita sama....

Thursday, November 17, 2011 8:00:00 AM

manis betul anak dara akak tuh senyum..hehe:)

haah kan, ada pusar kat dahi pulak...ikut sapa nih? :)

Thursday, November 17, 2011 8:05:00 AM

trademark ni..senang sok2 nak cam keturunan..hihihi

Thursday, November 17, 2011 8:15:00 AM

oo yeker..itulah kebesaran TUHAN kan...:)

Thursday, November 17, 2011 8:59:00 AM

wah kakak wei ko jgn tampor org
mau berpinau pitam org
hahaa

hahaa aku xbelek pn pusar anak aku tu
rse 1 jek kot kt blkg..mmg tak prihatin sungguh

Thursday, November 17, 2011 9:09:00 AM

haaaa org kata kalau ada pusar tu degil hehe.. org kate la hehee

Thursday, November 17, 2011 9:39:00 AM

xde anak lg, xleh nmpk persamaan.. haha

Thursday, November 17, 2011 10:01:00 AM

ada ada..semua nye pusar kat tengah..hahaha

Thursday, November 17, 2011 10:49:00 AM

wahhhh... kelainan utk anak2 HNI... snang nak cam tuh... heheh

Thursday, November 17, 2011 10:54:00 AM

sama pulak tiga2 beradik ni kan..jelas nampak pusar mereka tu.

Thursday, November 17, 2011 11:29:00 AM

wah, tiga2 HNI pun ada pusar kat dahi?
sangat2 persamaan yg kebetulan, hehe...

zakwan pun ada 2 pusar..satu kat dahi dgn kat atas kepala ;)

orang tua2 kata, kalu ada pusar kat dahi ni eloknya bela binatang ternakan cam lembu, ayam, kambing..sebb senang membiak dgn banyaknye..papazakwan dah berura2 nak bela keli heheeh

pastu ada gak opah wan bgtau, pusar dahi belah kanan baik budi budaknya nnt

Thursday, November 17, 2011 11:51:00 AM

bagus kajianhg nih zan..aku yg pasan..anak2 aku muka copy paste laki aku.huhuhu..

Thursday, November 17, 2011 4:12:00 PM

hurm, camaner ada pusar kat dahi yerk... ni pestaim tengok nieh.. unik tu, kalu pusar 2 kat tgh kepala org kata degil, kalu 1 kat tgh 1 kat dahi... erm,,,,, x tau plak.. huhu

Friday, November 18, 2011 10:06:00 AM

anak aku dua2 pusar satu je. kt tempat yg sama, kuku dua2 jenis kuku panjang, dua2 telinga bercuping.

Friday, September 27, 2013 11:43:00 AM

ank fai pun pusar kat depan... ank2 akak semua mcm mana perangainya? ade yg ckp pusar kat depan ni nakal.. tpi x tau la sahih ke tak..

Saturday, February 22, 2014 8:35:00 PM

Hehehe cute.. sy ada 3 ank... no 2 dan 3 ada pusar kat dahi.. xtau ikut sapa... nk jd citer aritu belek rambut rupa2nya sy pun ada.. kikiki.. tp sy xdegil tau! Penah dgr kalo bela kamben rasi.. patut la dulu atok yg bela kamben tp kata itu kamben sy...

Saturday, February 22, 2014 8:35:00 PM

Hehehe cute.. sy ada 3 ank... no 2 dan 3 ada pusar kat dahi.. xtau ikut sapa... nk jd citer aritu belek rambut rupa2nya sy pun ada.. kikiki.. tp sy xdegil tau! Penah dgr kalo bela kamben rasi.. patut la dulu atok yg bela kamben tp kata itu kamben sy...

Post a Comment