Thursday, December 29, 2011

Ada Sendu Di Wajahnya


Gambar Sekadar Hiasan

bukan sendu diwajah dia...tapi di wajah aku ni ha...
hurmm....ari ni baru aku tersedar dari lamunan yang agak panjang...lamunan yang membuatkan aku seolah2  alpa dengan dunia realiti...ye...tak lama jek lagi Disember 2011 akan melabuhkan tirainya...bila nengok kalendar tadi...hari ni dah 29 Disember 2011 maknanya lebih kurang lagi seminggu cuti 90 hari aku akan berakhir...arghh...rasa macam baru semalam aku merasai kesakitan itu...kesakitan untuk melahirkan sang puteri yang diberi nama HAYFA' NUR IRIS itu...alahaii...

hurmm...tak lama jek lagi rutin harian aku akan berubah lebih kurang 360 darjah jugak lah...nak2 bila si suami yang tak abis2 dengan kerja luar yang menuntut dia meninggalkan anak3 di bawah jagaan aku...aku tak khuatiri tentang itu...tapi yang paling aku risaukan sal anak3...yelah si abang dan si kakak dah bersenang lenang di rumah hampir sebulan lebih...tak tau gimana penerimaan mereka nanti bila kembali ke alam pusat jagaan...mungkin akan menjadi culture shock kut..tetiba kan...

siyes aku memang baru sedar ni...tak sangka kan, cepatnya masa berlalu...kadang memang tak sabar nak bekerja semula...tapi dalam pada tak sabar tu, perasaan lebih risaukan anak kecil ini di bawah jagaan orang lain...tapi sebagai ibu yang punya kerjaya, aku pasrah...dan berdoa semoga anak3 sentiasa selamat di bawah jagaan orang lain...dan semoga mereka semua dilindungi oleh Allah hendaknya...

alhamdulillah...keperluan anak3 semua untuk ke taska telah aku bereskan...termasuk uniform sekolah si kakak jugak...bukan tak sabar nak antar mereka ke taska cuma aku suka berkemas awal dan memastikan segala kelengkapan yang diperlukan mencukupi...

antaraMEREKA bertiga...
aku paling risaukan dik iris ni...

sebabnya ni kali pertama dia dihantar ke taska kan...selama 3 bulan dok bau ketiak ibu...dok bermanja dengan ibu...
dan yang paling aku risaukan...takut dia buat perangai di bawah jagaan orang...sebab apa yang aku perasankan...iris ni lain sikit dari kakak dan abangnya...sebabnya manja dia lain macam...ritu aku tinggalkan dia kejap jek ngan abi masa aku keluar uruskan taska dia pun dah merajuk ngan aku...alahaii adik...harap2 adik mengerti yang bukan ibu sengaja meninggalkan adik, kakak dan abang di bawah jagaan orang lain ye...moga anak3 ibu faham suatu hari nanti...huhuhu...

ok cau...lagi lama aku menaip...lagi terpancar kesenduan di wajah aku ni...
yang pasti, cepatnya masa berlalu...arghh.....

notadijariku: ni yang aku paling lemah ada anak kecik ni...risau risau risau...tetambah bila anak itu masih hijau dan perlukan perhatian 100%...huwaa....cengengkah aku???

10 comments

Thursday, December 29, 2011 8:40:00 AM

pasne si bam bam iris dah kene tinggal...hehee

Thursday, December 29, 2011 8:51:00 AM

akak..
apa kata akak bagi sy jewk jaga anak akak
knfm diowg tak culture shock!

Thursday, December 29, 2011 9:02:00 AM

anak3 yer kak..
eh..dah nak abis 90 ari yer kak..sekejap ek..
mudah-mudahan sumer berjalan lancar..

dulu mase first day tinggalkan dhia kat taska, dhia cool jer..tak nangis pun die tp mama dhia plak yer berlinang air mata..padahal taska kat bawah opis jer...

Thursday, December 29, 2011 9:11:00 AM

alahai...cumil sgt dak iris ni...
rindu nak ada baby lagi...hurmmm

Thursday, December 29, 2011 9:19:00 AM

nk wat cmner, dah kene keje kan????
mmg sedih la mula2 nak tggal anak2...
sayu jerk... huhu

Thursday, December 29, 2011 9:37:00 AM

ala... memula je... nnt lama-lama Iris ok... ;p

Thursday, December 29, 2011 9:45:00 AM

biasala izan..mula2 nak tggalkan mmg gitu..lame2 ok nye..ni skang ni anak aku da 8 bln da makin manja..dok nak melekat je ngn cikgu nye.cikgu bgn je mulala melalak..bkn ckgu nye jg dia sorg je..nak wat cmne..agknye anak no 3 ni mmg manjo kot..

Thursday, December 29, 2011 9:47:00 AM

mmg sayu tau..ni kak fieza dah seminggu start keje..mcm2 perasaan...nasib baik la tinggal kan dgn mak..kurang skit perasaan celaru kena berjauhan dr bby...huhuu..

Thursday, December 29, 2011 10:27:00 AM

comeynye anak dara mama ni

Friday, December 30, 2011 5:02:00 PM

pipinya amboi..rasa nak geget je

Post a Comment