Monday, December 19, 2011

Alhamdulillah...Selesai Sudah Satu Urusan


alhamdulillah...akhirnya setelah mengambil masa yang agak lama tak lama...akhirnya anak dara 'kecik' aku selamat disunatkan di Poliklinik An Nur Putrajaya di Presint 15 sana...

oklah, nak dijadikan cerita...pagi sabtu yang lepas bersamaan 17 Disember 2011...kami sekeluarga telah ke tesco membeli barang dapur dan barang keperluan anak2 yang kebetulannya ada diskaun yang tidak boleh ditunggu pada hari gaji...nak tak nak kena gak p hari tu...hehehe...sesudah membeli apa yang dirasakan patut...aku menyuarakan hasrat dihati kepada hubby...pasal bila mau sunatkan dak iris...sebabnya takmo dah bertangguh2...makin lama iris makin besar...kang dah makin lasak kang...sian pulak kat dia...

mulanya singgah kat Poliklinik An Nisa belakang tesco kajang tu...tapi malangnya tiada perkhidmatan khatan untuk bayi perempuan diberikan...so terus putuskan tuk menyinggah ke poliklinik An-nur tu...sebab ada informasi yang bitau poliklinik tu ada sediakan khatan tuk bayi perempuan...tapi masa tu harga aku memang tak tau lagi...

dah sampai ke klinik aku hanya tunggu dalam kereta, sementara hubby turun bertanyakan berapa kos rawatan yang dikenakan...yelah memang dah betul2 ujung bulan ni...so kenalah bajet berapa kan..kalu agak mahal memang kena tunggu gaji dululah...bila mana hubby kata kos rawatan untuk khatan tu hanya RM35 sahaja...terus aku setuju...sebab ada member aku kata yang klinik ni caj dia RM60...tu yang kena turun tanya dulu tu...


nasib kami memang agak baik...sebab masa kami sampai tu, tak ramai patient yang datang tuk mendapatkan rawatan...setelah menjalani prosedur pendaftaran biasa, tak lama kemudian nama Hayfa' dipanggil....masuk jek bilik doktor, tak tunggu lama borak ngan doktor kejap terus ke bilik rawatan...masa ni aku terus suruh hubby yang pegangkan iris...napa tidak aku sendiri kan...sebabnya??? tak sanggup lah aku...tak berani nak nengok...huhuhu...

nengok...memang hubby yang pegangkan iris kan...aku dok belakang sambil snap gambar mereka2 itu mengerjakan iris...hehehe... 

iris nangis kejap jek...tahu2 dah siap pun dia disunatkan...
ishh gambar sensored malas nak edit...eh tak nampak kan kan kan...
dah korang tak payah nak belek lelebih...hahaha... 

dah siap tu, nama Hayfa' dipanggil sekali lagi...
total bayaran dikenakan tuk rawatan dan ubat
rawatan tuk sunat = RM35
ubat = RM9
total = RM44 sahaja...

saje aku snap gambar pintu ni...nanti bebila nak p senang sikit sebab tertera waktu operasi klinik tu kan...
hehehe....

dan inilah wajah kesayangan hamba...
sib baik dia tak meragam...
sayang anak ibu...dah sunat ni dah bleh kawin la kan...hehehe... 

Syeikh Mahmud Syaltut (bekas Syeikhul Azhar) pula mengatakan bahawa para doktor berkata kesan daripada wanita tidak berkhatan adalah akan menaikkan syahwatnya dan dibimbangi mendorong kepada sesuatu yang tidak diingini.

notadijariku: selesai sudah satu tanggungjawab...moga anakanda sentiasa dilindungi Allah hendaknya...amin...

13 comments

Monday, December 19, 2011 11:12:00 AM

yeah, dh boleh kawen!!! eh..hahaha

Monday, December 19, 2011 11:12:00 AM

alhamdullilah
baby comei2

Monday, December 19, 2011 11:16:00 AM

@mizzkechique
eh dah sunat...mestilah dah boleh...hehehe

@Anum
syukur...

Monday, December 19, 2011 11:21:00 AM

aloloo..comeynye. =)

Monday, December 19, 2011 11:25:00 AM

iye la kawen... belum baligh lagi la Ibu... ;p

Monday, December 19, 2011 11:29:00 AM

:) pompuan sunat kejap je sembuh....hehehehe

nice and cute baby

Monday, December 19, 2011 11:39:00 AM

cepat jek cikmot ni nak bermenantu, hehehehe....
tq kongsi klinik ni
pasni turn adek zakwan plak ;)

Monday, December 19, 2011 12:32:00 PM

ish, scarynye.. dulu anak buah saya, mak bidan yg sunatkan.. x berani nak tgk..

Monday, December 19, 2011 12:40:00 PM

dhia dulu buat kat lita alis presint 9 jer kak..RM 35..doc lelaki mase tu..sekejap jer dhia nangis..

Monday, December 19, 2011 12:42:00 PM

Anak dara aku tu tak sunat lagi..huhuhuhu...

Monday, December 19, 2011 1:07:00 PM

yes!
dia dah sunat!
boleh kawen ngn saya!
hahahahaa

Monday, December 19, 2011 2:28:00 PM

aku rasa aku ni terlebih sunat la....sbb hilang nafsu syawat terus ni...ahahaa

Monday, April 27, 2015 1:59:00 AM

thankz ats info..ssah jgk nk cri klinik yg blh sunatkan perempuan..akhirnya jmpa jgak diatas perkongsian ni..terima kasih yang xterhingga

Post a Comment