Monday, December 19, 2011

Beringat Sebelum Kena


hurmm...seperti yang diwarwarkan sebelum ini...hari ni merupakan hari PEMBAYARAN gaji dan BONUS buat semua kakitangan awam kan...

dan pagi pagi tadi aku dah siap lunaskan segala mala utang di alam maya ni...beselah utang kekal...yang mengambil masa bertahun nak dihabiskan..dan tak lupa jugak pembayaran bil tetap cam astro, tnb, SYABAS dan lain2...eh termasuk berukben selkom dan maxis pascabayar...

pagi ni bila nengok akaun tu kan, rasa terbeliak biji mata bila nengok amaun bersih 4 angka...beselah kalu dah termasuk bonus segala bagai kan...tapi itulah, DUIT ni banyak mana pun yang kita ada...kalu kita tak berjimat cermat dan selalu beringat...lambat laun ianya akan abis jugak...

zaman sekarang ni..nilai RM50 dah macam nilai RM1...tak caya???percayalah...try p pasar malam bawa RM50...baper ketul barang jek yang korang leh dapat...kos sara idup memang tinggi skang...kalau dulu amaun RM50 tu dah cukup  besar bagi aku..tapi tidak dengan keadaan sekarang....

so peringatan kepada diri sendiri...beringat sebelum kena kan...macam ingat LIMA PERKARA SEBELUM LIMA PERKARA jugaklah...janji tidak mepeh di hujung bulan...

oleh yang demikian, atur wang gaji anda dengan sebijak-bijaknya...daaa...

8 comments

Monday, December 19, 2011 2:27:00 PM

sms hutang aku kat ko lagi..nak byr susu ni..

Monday, December 19, 2011 2:57:00 PM

:) adoi.....

swasta lagi teruk sebenarnya, tapi xde yang nak bela...sabar jelah

Monday, December 19, 2011 3:00:00 PM

huh mmg betul kalau tak asing siap2 takut terguna je kan..

Monday, December 19, 2011 3:12:00 PM

tu la kan skang ni kena berjimat...berjimat pun duit tak gak cukup2 lagik..huhu

Monday, December 19, 2011 3:39:00 PM

takpe... Januari 2012 nnt gaji masuk 16haribulan... ;p

Monday, December 19, 2011 4:06:00 PM

separa kerajaan tak dpt gaji lagi. aci tak weekend menghabiskan sisa2 $$$ yg ada. boros tul aku ni.

Monday, December 19, 2011 4:16:00 PM

hurmm, sy pun duk menunggu brape la bonus saya ni.. byr btl nk kn byr..

Monday, December 19, 2011 4:38:00 PM

Betul.

Awak, sy rs awak dgn hubby mmg boleh jadi contohlah dalam mengawal finacial family. Cuba cite sket kat entri akan dtg, mcm ne awak ley manage?

Post a Comment